Slot/mod beleid

Pagina: 1
Acties:

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 21:36

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik post hier nou al een tijdje maar begin me toch heel erg te storen aan de gretigheid waarmee threads opslot gaan!

Normaal gesproken zeik ik hier niet zo snel over maar vanochtend werd ik pisnijdig en dat deed de emmer overlopen.

Ik wilde een topic openen speciaal voor PC1066 ram omdat hier specifiek weinig over gepost wordt, ook in het NorthwoodOC topic.

Echter dit is niet de enige reden waarom ik denk dat die draad niet gesloten had moeten worden.

De Northwoodtopic wordt door velen niet meer gelezen omdat ze; of de topic te groot vinden of al weten wat daarin staat en dus niet meer kijken daar.

Ik heb nu dus de vraag over de OCbaarheid van PC1066 geplaatst in het NWtopic, en nu met als gevolg dat m'n vraag nu niet meer gelezen wordt, dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

Duidelijk dus niet efficient zulke grote topics, maak goed onderscheid tussen de verschillende onderwerpen, 1066 is nieuw en er is veel veranderd sinds het begin van het NWOCtopic.

Ik hoop dat jullie de slotjes cultuur wat kunnen laten vieren, want dit gaat echt ten koste van de leesbaarheid van dit forum.

[ Voor 0% gewijzigd door edward2 op 15-08-2002 17:05 . Reden: spelling ]

Niet op voorraad.

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:26
Mee eens.

Verwijderd

Het lijkt me dat de info die jij zoekt al minimaal 10x gepost is in dat grote topic. Dus waarom de vraag stellen als je makkelijk zelf het antwoord kunt vinden ? :)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 17:09:
Het lijkt me dat de info die jij zoekt al minimaal 10x gepost is in dat grote topic. Dus waarom de vraag stellen als je makkelijk zelf het antwoord kunt vinden ? :)
Nee, er staat niets over PC1066 vergelijkingen onderling, PC1066 RIMM begint nu pas breder op de markt te komen, zodat die verschillen nu pas duidelijk kunnen worden.

Niet op voorraad.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:39

Predator

Suffers from split brain

Je begint met:
Topic: Slot/mod beleid
Ik post hier nou al een tijdje maar begin me toch heel erg te storen aan de gretigheid waarmee threads opslot gaan!
en daarna begin je over de discussie Vele kleine topics <----> groot topic.
Deze laatste discussie (de andere ook) is al een paar maal gevoerd.

Dus wat wil je nu zeggen eigenlijk :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Predator schreef op 15 augustus 2002 @ 17:23:
Je begint met:

[...]

en daarna begin je over de discussie Vele kleine topics <----> groot topic.
Deze laatste discussie (de andere ook) is al een paar maal gevoerd.

Dus wat wil je nu zeggen eigenlijk :?
Wat is er mis met de relatie topictitel-inhoud, das precies oorzaak-gevolg, vice versa..

Volgens mij bestaat er geen enkele twijfel over hetgene wat ik wil zeggen, zoveel tekst staat er niet in en de inhoud laat niets te wensen over.

Mijn draadje ging dus ook gelijk opslot, als je dat nog niet begrepen heb.

Verder, als die discussie al eerder is gevoerd, is er geen enkele reden om er niet nog eens over te beginnen, als is het alleen maar om aan te geven dat er meer zich aan storen en dat is zeker het geval, maar dat wordt niet gepost.

Veel mensen mijden het forum door het gretig gebruik van slotjes.

Niet op voorraad.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 23:20
edward2 schreef op 15 augustus 2002 @ 17:56:
[...]
Ik zou zeggen, noem ze eens op!

Misschien dat een hoopje tweakers posten vermijd maar het forum? Lijkt me niet.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
NitroX_infinity schreef op 15 augustus 2002 @ 18:21:
[...]
Ik zou zeggen, noem ze eens op!

Misschien dat een hoopje tweakers posten vermijd maar het forum? Lijkt me niet.
Als jij twijfelt aan mijn woorden is dat jou zaak en waarom moet ik ze opnoemen, ga jij dan controleren of het klopt?

Ik kan je verzekeren dat het zo is, maarja wat is het woord van een vreemde he..?

Niet op voorraad.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

edward2 schreef op 15 augustus 2002 @ 17:56:
[...]

Wat is er mis met de relatie topictitel-inhoud, das precies oorzaak-gevolg, vice versa..

Volgens mij bestaat er geen enkele twijfel over hetgene wat ik wil zeggen, zoveel tekst staat er niet in en de inhoud laat niets te wensen over.
Slotjes en het gebruik van grote topics staat redelijk los van elkaar.
Jij maakt een probleem van het gebruik van grote topics.

Dat jouw topic op slot gaat heeft gewoon te maken met het gebruik van grote topics.
Dus dan beginnen zeuren over vele slotjes heeft daar niets mee te maken.

Grote topics gebruiken en dan iedereen die zelf een topic start laten doen is natuurlijk onzin.
Dan ga je voor "vele kleine topics".
Daarom dus dat kleine topics dicht gaan met link naar het grote topic.
Mijn draadje ging dus ook gelijk opslot, als je dat nog niet begrepen heb.
Zie stukje hierboven.
Verder, als die discussie al eerder is gevoerd, is er geen enkele reden om er niet nog eens over te beginnen, als is het alleen maar om aan te geven dat er meer zich aan storen en dat is zeker het geval, maar dat wordt niet gepost.
Er zijn negatieve punten aan het gebruik van grote topics maar ook positieve.
Dat is een keuze die gemaakt wordt.
Lees die LA draadjes misschien eens.
Indd, dat type users die Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) niet willen begrijpen of niet willen respecteren.
Lijkt me geen probleem dus.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Predator schreef op 15 augustus 2002 @ 18:29:
[...]

Slotjes en het gebruik van grote topics staat redelijk los van elkaar.
Jij maakt een probleem van het gebruik van grote topics.
Nee, want de topics gaan juist vaak opslot met de reden om in de grote lopende te posten en ik geef juist aan dat niet altijd de juiste oplossing is.
Dat jouw topic op slot gaat heeft gewoon te maken met het gebruik van grote topics.
Dus dan beginnen zeuren over vele slotjes heeft daar niets mee te maken.

Grote topics gebruiken en dan iedereen die zelf een topic start laten doen is natuurlijk onzin.
Dan ga je voor "vele kleine topics".
Ben ik opeens een zeur als ik ergens anders over denk! :( staat je netjes.
Zoals ik al zeg moet je eerst naar de inhoud kijken en niet alles over 1 kam scheren

Dat mijn topic op slot gaat heeft juist alles te maken met de vele slotjes, omdat die vaak om dezelfde reden dichtgaan!
Er zijn negatieve punten aan het gebruik van grote topics maar ook positieve.
Dat is een keuze die gemaakt wordt.
Lees die LA draadjes misschien eens.
Ga dan goed om met die keuze en ga ga niet domweg alles op de grote hoop gooien.
Indd, dat type users die Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) niet willen begrijpen of niet willen respecteren.
Lijkt me geen probleem dus.
Het betreft hier weer niet gelijk onwil, maar de drang om verbetering.

De huidige methode is niet heilig en een ieder die daar anders over denkt hoeft persé de zaken niet willen begrijpen of respecteren!

Niet op voorraad.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

[nohtml]
edward2 schreef op 15 augustus 2002 @ 18:36:
[...]

Nee, want de topics gaan juist vaak opslot met de reden om in de grote lopende te posten en ik geef juist aan dat niet altijd de juiste oplossing is.

[...]
Indd
groot VS klein dus
Ben ik opeens een zeur als ik ergens anders over denk! :( staat je netjes.
Zoals ik al zeg moet je eerst naar de inhoud kijken en niet alles over 1 kam scheren

Ik hoop dat jullie de slotjes cultuur wat kunnen laten vieren, want dit gaat echt ten koste van de leesbaarheid van dit forum.
Terwijl je dan moet het groot VS klein probleem afkomt.
Ik heb reeds uitgelegd waarom dat niets te maken heeft met wat je zegt in die quote hierboven.
Ga dan goed om met die keuze en ga ga niet domweg alles op de grote hoop gooien.
groot VS klein topics lezen in LA
Het betreft hier weer niet gelijk onwil, maar de drang om verbetering.

De huidige methode is niet heilig en een ieder die daar anders over denkt hoeft persé de zaken niet willen begrijpen of respecteren!
Bij "groot VS klein" geef ik je gelijk.
Daar zijn de meningen verdeelt.

Maar voor de Xste maal het merendeel van de slotjes heeft niets met die groot vs klein te maken en die hebben te maken met de algemene policy zoals die link in de FAQ aangeeft.
Als men met deze niet akkoord gaat, dan is het ook maar logisch dat je hier niet komt.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
We dwalen te veel af, ik blijf bij m'n statement: kijk eerst goed voordat je alles op de grote hoop gooit, dat gebeurd te vaak en soms onterecht.

Ik wil de beslissing voor grote topics niet per definitie aanvallen, maar wel de frequente beslissingen om topics te sluiten en dan door te verwijzen terwijl ze daar niet helemaal tot z'n recht komen.

Nou snap ik best dat niet iedereen perfect is, maar het gebeurd mij de laatste tijd te vaak....

Niet op voorraad.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Neem:
[rml][ SP]Onleesbaar door grote topics[/rml]
en
Het Grote "Het Grote Topic" Topic
eens door zodat je beide kanten van het mes ziet.

Want dit mes snijdt weldegelijk aan 2 kanten.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Predator schreef op 15 augustus 2002 @ 19:47:
Neem:
[rml][ SP]Onleesbaar door grote topics[/rml]
en
Het Grote "Het Grote Topic" Topic
eens door zodat je beide kanten van het mes ziet.

Want dit mes snijdt weldegelijk aan 2 kanten.
Misschien had ik meer op m'n eigen topic moeten wijzen i.p.v. die kleine aanhalingen.

Maar wat ik vooral wil bereiken is duidelijk te maken dat deze

Welk merk PC1066 voor beste OC?

topic zich niet leent in het NWOC topic, om de eerder genoemde redenen.

Niet op voorraad.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

edward2 schreef op 15 augustus 2002 @ 21:34:
[...]

Misschien had ik meer op m'n eigen topic moeten wijzen i.p.v. die kleine aanhalingen.

Maar wat ik vooral wil bereiken is duidelijk te maken dat deze

Welk merk PC1066 voor beste OC?

topic zich niet leent in het NWOC topic, om de eerder genoemde redenen.

Die redenen die jij aangeeft zijn exact dezelfde als deze die je terugvindt in de 2 topics die ik gepost heb.
Waar je dus ook de andere kant van de medaille ziet.
en die zie jij dus niet in.
Daarom lees die discussie in die topics. (ja het is veel leeswerk).

Als je toch een uitzondering wil bekomen moet je maar mailen naar Exirion@tweakers.net :)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik zal es kijken daar....maar dat verandert m'n mening waarschijnlijk toch niet....

Niet op voorraad.

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 11:41
Even voor de duidelijkheid: Ik mijd grote topics vaak, omdat ik geen zin heb om 3 uur een topic door te lezen om te kijken wat er wel en niet gepost is... Dus Mr Edward2 heeft een punt....

(zou gewoon dat topic open gooien, maar dat is niet aan mij)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

edward2 schreef op 15 augustus 2002 @ 22:50:
Ik zal es kijken daar....maar dat verandert m'n mening waarschijnlijk toch niet....

als jij denkt dat we met ons "slotjesbeleid" veel mensen wegjagen, mag je dat weten. Het forum is nog steeds ziek groot en er is veel dubbel en zolang je niet met onbesproken argumenten komt, zie ik geen reden om het te veranderen

Grote topics zijn inderdaad een killing, ik heb er zelf ook een hekel aan, maar daar zijn we mee bezig, lees ff een van die andere topics. Dat je nu last hebt van een groot topic, betekent niet dat ons complete beleid nu iedereen wegjaagt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Discussie kan wel verder in zo'n groot topic topic (en ik heb ook een hekel aan grote topics).

Over het onterecht dichtgegoode topic:

ZIe faq

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1