Lockups nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb 2 weken terug een nieuwe pc gekocht

P4 2000mhz
MSI moederboard
512 mb ddrram
leadtek Ti 4400 128 mb ddram
Maxtor 80 gig 72000
Win 2000 prof

Het probleem is dat hij de laaste dagen heel vaak vast loopt dus gewoon dat je nix meer kan doen geluid stopt muis werkt niet meer toestenbord nix. Nadik hem dan overnieuw opstart en in de bios kijk staat er dat de procc 60 graden is terwijl hij pas 2 uur aanstond en ik alleen wat op GoT heb rond gehangen. Ik heb geen van de onderdelen in de pc overgeclocked wel gaf het bios progje vaak aan dat mijn snelheid vna pc elke keer anders was dat mijn fsb soms op 99,3 liep e nde andere keer 107 zonder dat ik er aan zat. Zou dit probleem aan sofware liggen of aan hardware en is het normaal dat hij zo snel 60 graden word???

• Niakmo
Ik heb nou ook dat hij gewoon vastloopt terwijl ik nix aan het doen ben dat hij gewoon idle is scerhm staat op stemby maar hij wil er niet vanaf wat je ook doet. De kleurcodes achterop de computer die geven aan dat hij gewoon aanstaat en werkt :?

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 21:03
Ik heb precies het zelfde gehad
Wat dan IDD niet klopt is de temp van je proc, dan hankt ie zo maar......
Pas alleen wel HEEEL erg op...want 107c is een "beetje" te warm voor zon apparaart. Wat je dus moet doen is zorgen voor een betere koeling, misschien andere proc van....chek je koelpasta eens, laat de warme luckt afzuigen enz.

Wat is alleen wel erg gaaf vind is je 80 gig 72000 hehehe bedoel je niet 7200?

Een echte golver is nooit uitgeput

Verwijderd

Ik denk dat je hem maar terug naar de winkel moet gaan brengen. Hij is nieuw dus zit er garantie op en zou ik niet teveel zelf gaan sleutelen. Ten minste als je hem compleet nieuw bij de (1) winkel gekocht hebt. Anders zou ik zelf ff gaan kijken. Ik denk zelf dat het mobo niet correct werkt omdat de fsb ook iedere keer veranderd.

Update:

Dat je fsb iedere keer verschilt geeft het mobo dat aan of Fuzzylogic?
Het mobo is denk ik preciezer dan een secundair progje.
En met het opstarten wordt dan de waarde van fuzzy logic ook gestart, dus dat de fsb wordt overgeklokt?

Gooi fuzzylogic er eens af en installeer pc alert. Die heb ik zelf ook altijd draaien.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2002 13:09 . Reden: update ]

• Niakmo
Ja type foutje :D

Maar max wat hij was geworden was 65 graden dat was vanochtend rond 4 uur en toen stond hij 30 minuten aan. Ik heb het systeem zo gekocht bij paradigit en zelf de os geinstaleerd. Dus ik neem aan dat de computer wel kan draaien zonder dat ik extra cooling ga kopen. De fan achter word niet geblokeerd hij kan de warmte goed kwijt. Maar die software bij mijn moederboard (Fuzzy Logic) geeft heel vaak hele vage waarden aan. Vooral het FSB verschilt heel vaak.

• Niakmo
De fsb verandert in FuzzyLogiyc in de bios staat gewoon 100 aangegeven. Een paar dage nterug liep mijn procc op 7000mhz omdat FuzzyLogic de fsb naar 300 had gegooid toen had ik mijn pc maar meteen uitgezet maar in de bios stond gewoon 100

Verwijderd

Ik zou dat progje maar niet te veel geloven, want je zou de eerste zijn met een fsb van 300.

Ik denk dat je is met je hand aan de headsink moet voelen, als je hem niet vast kan houden is ie inderdaad 65 graden en zal je een betere koeler moeten kopen. Of koelpasta ertussen natuurlijk.

• Niakmo
De bios geeft vaa kook aan dat hij boven de 60 graden is en de 2de tempmeter in de kast geeft rond de 45 aan. Maar je hoort toch normaal te kunnen werken met zo een pc hij is niet overgeklocked dus dan zou de standaart toch koeling moeten voldoen???? Of Moet ik terug naar de winkel?

Verwijderd

Ik vind die temps idd want aan de hoge kant, 45 graden in de kast is best wel veel. Heb je airflow? IK zou trouwens btw terug gaan, want je hebt 'm helemaal compleet bij die winkel gekocht?

Dan moeten hun het oplossen, het lijkt me dat als een je een nieuwe pc koopt dat ie op zijn minst stabiel moet zijn!

• Niakmo
Er zit een fan aan de achterkant en een op de procc de kast is gewoon dicht en niet open.
Is er trouewens een progje dat alle temps in mijn kast tegelijk in de gaten houd dus ook van videokaart dus dat ik niet 2/3 van die progjes moet runnen.
Pagina: 1