probleem netwerkkaart en andere hardware

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb laatste een oude 2dehands 3com 509 ISA netwerkkaart gekocht en als ik die in mn systeem zet doen de floppydrive en geluidskaart het niet meer.. althans.. er worden geen foutmeldingen gegeven, maar de geluidskaart geeft geen geluid meer (verder geen conflicten oid. in windows apparaatbeheer) en de floppydrive ratelt nog wel gewoon, maar hij zegt dat de diskette niet geformateerd is en boot niet meer van diskette.. (het lijkt dus of de diskette zelf kapot is, maar dat is dus niet zo) ook hier geen zichtbare conflicten in apparaatbeheer.

In een andere topic heb ik al geschreven dat die 3com NIC niet gedetecteerd wordt onder windows.. ik moest een progje gebruiken die de kaart in plug'nplay mode zet.. dat progje gedraaid (niet in realmode dos omdat ik winME heb en bootdisks doen het niet als ik de NIC erin heb :() maar dus onder winME save mode.. dan geeft dat progje de foutmelding dat de kaart in EISA mode staat en in een PC met EISA slot moet worden gezet om hem uit die EISA mode te krijgen.. zeeer vaag..

* hm.. een beetje vaag verhaal nu ik het zo doorlees, volg je het nog? ;)

maar mijn vraag is: wat kan ik er aan doen zodat mn diskdrive en geluidskaart wel samen met die 3com kaart werken? En die melding dat ie in EISA mode staat heeft dat er misschien verband mee?

alvast bedankt iig :)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:37
Misschien toch maar een pci kaart nemen die dingen kosten toch bijna niks

• Palomar
  • Niet online
ja dat is waar.. maar geen antwoord op mn vraag :)

Verwijderd

in je bios bij ir

Verwijderd

in je bios irq10 aan isa toewijzen...

Verwijderd

niet die proggies draaien....

gewoon laten detecteren en dan driver installeren...(downloaden uiteraard)

• Pc123
Dat was inderdaad geen antwoord op je vraag :) om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat het probleem kan zijn. Maar wat is er mis met mijn idee? voor 50 piek heb je al een 100 mbit/sec kaart. Dat werkt toch veel beter

Verwijderd

Voor syteembeheerders is dit niet vaag :-)
Een aantal van die 3Com's kun je in een EISA machine gebruiken. Echter zet je dan , voor betere performance, met de utils in EISA mode. In een ISA slot kun je hem niet terugzetten, daarvoor moet je hem in een EISA slot stoppen. Vergat dat zelf ook wel eens en moest dan weer een server openslopen.
Kijk eens een systeembeheerder op je werk ofzo lief aan.

• Palomar
  • Niet online
aha.. zoiets vermoedde ik al.. maar ik heb hem bij een 2dehands winkel gekocht ( www.abgcomputers.nl ) dus dan mag je toch verwachten dat ie geschikt is voor een thuiscomputer, het staat er ook bij (want wie gebruikt er tegenwoordig nog EISA??)..

Maar hij MOET dus in een EISA slot zitten wil je hem geschikt maken voor ISA?? Het kan niet met een programmaatje oid?
Ik probeer hem nog ff in een andere PC en als dat ook niet wil mail ik die lui van die winkel wel...

• Palomar
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 20:25 schreef Pc123 het volgende:
Maar wat is er mis met mijn idee? voor 50 piek heb je al een 100 mbit/sec kaart. Dat werkt toch veel beter[/quote]Ik heb nu al een elcheapo realtek (chipset) 10Mbit PCI kaart en die werkt bij mij niet helemaal lekker onder win2000.. (en op een heleboel andere PC's wel, bij mij dus niet, het ligt niet aan bekabeling oid).. ik vermoed dat het aan het goedkope kaartje ligt en daarom wil ik een wat betere (=3com).. maar die zijn nieuw 150 piek en daarom wilde ik zo'n 2dehands ding proberen, kost maar 2 tientjes. Als het met deze kaart dus wel goed werkt weet ik dat het aan die realtek kaart ligt..

• Pc123
Tja, das vervelend. Ik heb zelf 2 goedekope kaartjes 100 mbit/sec en ze werken perfect. Maar er zijn vreselijk veel verschillende van 50 piek (100 mbit/sec). Voor 50 piek kan je de gok toch wel wagen :)Dan neem je toch niek zo'n realtek.

• Palomar
  • Niet online
ik koop ook denk ik wel een andere goedkope kaart.. maar ik wil eerst nog ff proberen of deze het misschien nog gaat doen.. als deze nou dezelfde kuren vertoond is het denk ik onzinnig om nog een andere netwerkkaart te kopen..

weet iemand dus of die 3com ISA kaart ok uit de EISA mode is te halen, zonder hem in een EISA slot te zetten?

Verwijderd

Volgens mij niet en ik gebruik er heel wat.
Wil je nog een kans wagen kijk dan bij 3Com op het net. Die leverancier heeft wat kaarten uit oude servers in de ramsj gezet zonder te weten waar die mee bezig is.

Verwijderd

Even bij 3com de software downloaden. Daar zit ook iets bij in de utils dat heet geloof ik preinstl.bat. Moet je draaien onder dos en het programmaatje reset je kaart weer naar de fabrieksinstellingen. Daarna kan je het ding configureren voor je systeem. Succes !

• Palomar
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 19 oktober 2000 11:38 schreef tiethoff het volgende:
Even bij 3com de software downloaden. Daar zit ook iets bij in de utils dat heet geloof ik preinstl.bat. Moet je draaien onder dos en het programmaatje reset je kaart weer naar de fabrieksinstellingen. Daarna kan je het ding configureren voor je systeem. Succes ![/quote]bedankt voor de tip.. ik heb het geprobeerd maar hij blijft maar zeuren over die EISA modus :(.. ik heb allerlei utiltities geprobeerd maar niks werkt. Ik denk dat ie eerst in een EISA slot moet worden gezet, dat staat ook aldoor bij de foutmelding..
Pagina: 1