Firewall vanuit homedirectory starten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een personal firewall die zonder installatie uit te voeren is.
Het is voor gebruik op LAN computers, waarbij ik de firewall op mijn homedirectory wil installeren en automatisch wil laten starten d.m.v. een snelkoppeling in "opstarten". Het zou ideaal zijn als de instellingen in een .ini file worden opgeslagen, en niet in het register, zodat ik op elke PC waar ik inlog de juiste instellingen heb zonder dat andere users daar last van ondervinden.

Iemand een tip?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Om welk OS gaat het?

In ieder geval lijkt het me niet, een goede vuurmuur graaft zich redelijk diep in het OS in. Dat gaat niet zonder adminrechten (sterker nog, op systeemniveau), ook lijkt me dat een groot deel al bij booten actief hoort te worden. Het grijpt per slot van rekening in op de IP stack.

Ik zie het voordeel ook niet echt eerlijk gezegd; je wilt (ook een persoonlijke) vuurmuur centraal regelen en niet aan de gebruikers overlaten lijkt me.

Antwoord op je vraag: ik ken er geen

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)