Toon posts:

ASUS V7100 GF2 te oud tot release nv30,etc.?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik dit nou niet bepaald een nieuwe kaart meer is maar op zich werkt hij nu nog prima. Ik heb er toentertijd een behoorlijk bedrag voor mogen betalen. Nu heb ik niet veel geld en zit ik te denken om t.z.t. een nieuwe gpu te kopen.
Echter, als ik de reviews mag geloven, komen er binnen afzienbare tijd nieuwe kaarten uit (nv30, ATI 9700, etc). Het lijkt me logisch als deze op de releasedatum erg duur zullen zijn maar op den duur zullen de prijzen wel zakken. Wanneer die topprijzen gaan zakken, wil ik een dergelijke gpu kopen aangezien ik geen zin heb om een topprijs te betalen. :Z

Maar, houdt mijn GF2 32 Mb (hij is btw niet oc-ed) het tot die tijd uit om redelijk fatsoenlijk toch alle nieuwste spellen te draaien? Als ik namelijk overstap, wil ik ineens overstappen naar direct x 9.0 ondersteunde kaarten om voorlopig weer alles te kunnen spelen (en goed ook 8) )
Dus in de tussentijd een gf3 of gf4 aanschaffen, zie ik eigenlijk niet zitten.

Heeft iemand een idee of me dit gaat lukken? En zo niet: suggesties?? _/-\o_ (wellicht oc-en; ik heb net NVmax-tool gedownt, ik heb er echter nog nooit mee gewerkt... En heeft dat nog wel zin met mijn huidige systeem? zie onderstaande spec)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2002 15:54 . Reden: Ik was wat vergeten ]

Verwijderd

Topicstarter
---ik was ff vergeten dat je niet binnen 24 uur mocht kicken, mijn excuses---

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Als ik jou was zou ik gewoon voorlopig lekker bij die GF2MX blijven totdat je genoeg geld hebt voor een Radeon 9700 of NV30. Net zoals je zelf zegt. Ik ben op moment ook nog steeds bezitter van een Geforce 2 GTS, en wil ook over niet al te lange tijd overstappen op een snellere GPU. Ik sla dus ook de GF3 en GF4 over.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:22
tjsa als het goed loopt zou ik idd lekker blijven wachten to er wat leuks langskomt. aan de andere kant, je kunt al voor 119 euro een radeon 8500 kopen (nieuw), dus dat is ook niet zoveel. dan kun je weer effe vooruit en kun je misschien de nv30/r300 overslaan.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Devil N schreef op 15 augustus 2002 @ 16:13:
Als ik jou was zou ik gewoon voorlopig lekker bij die GF2MX blijven totdat je genoeg geld hebt voor een Radeon 9700 of NV30. Net zoals je zelf zegt. Ik ben op moment ook nog steeds bezitter van een Geforce 2 GTS, en wil ook over niet al te lange tijd overstappen op een snellere GPU. Ik sla dus ook de GF3 en GF4 over.
Idd, dat lijkt mij ook, alleen weet ik niet hoe lang het kan duren voordat die nieuwe gpu's betaalbaarder worden (vb: ik ga echt geen dik 400 a 450 pleuro betalen voor een dikke gpu! 8)7 )

Dus ik vraag me weleens af of die overbrugging van gf3/4 naar nieuwe generatie gpu in mijn geval te realiseren is... :?

Verwijderd

Topicstarter
Breepee schreef op 15 augustus 2002 @ 16:16:
tjsa als het goed loopt zou ik idd lekker blijven wachten to er wat leuks langskomt. aan de andere kant, je kunt al voor 119 euro een radeon 8500 kopen (nieuw), dus dat is ook niet zoveel. dan kun je weer effe vooruit en kun je misschien de nv30/r300 overslaan.
Kijk daar heb je ook weer gelijk in maar die kaart ondersteunt (dacht ik hoor) geen directx 9.x die over een niet al te lange tijd uitkomt. Zit ik dan niet met een kaart die problemen ondervind met de toekomstige games (Doom3, etc)??

En is het oc-en van deze kaart een optie (met NVmax)? Ik heb ergens in de faq gelezen dat dit niet zoveel zin schijnt te hebben...

• Devil N
  • Laatst online: 14-08 16:15
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 16:19:
[...]

Kijk daar heb je ook weer gelijk in maar die kaart ondersteunt (dacht ik hoor) geen directx 9.x die over een niet al te lange tijd uitkomt. Zit ik dan niet met een kaart die problemen ondervind met de toekomstige games (Doom3, etc)??

En is het oc-en van deze kaart een optie (met NVmax)? Ik heb ergens in de faq gelezen dat dit niet zoveel zin schijnt te hebben...
Doom 3 zal als 't goed is prima draaien op een GF4. John Carmack had 't er over dat D3 gebaseerd was op de technologie van de GF3/GF4, dus als 't goed is betekent dat dat de game gebaseerd is op DirectX 8 (of in ieder geval de OpenGL equivalent van DX8). 't Zal nog wel even duren voordat de echte DirectX 9 games uit zullen komen. Tegen die tijd zullen er waarschijnlijk wel weer opvolgers zijn van de R300 en de NV30.

Verwijderd

Tja je kan wel een paar videokaarten overslaan maar daar alleen kom je er niet mee als ik je signature goed begrijp. Want een NV30 op een TB1.2 en 20GB hardeschijf is nou ook niet echt een ideale game PC... :/

Misschien dat je beter een ATI 8500 kan kopen en een AMD XP 2000+ met nog een 60Gb schijffie erbij ofzo? Want dat is samen waarschijnlijk nog goedkoper dan een NV30.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2002 16:44 . Reden: ik raak niet uitgeluld :) ]

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 18:40

Dries Arnolds

*bling bling*

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 16:19:
Hier heb je geen last van. Alleen worden DirectX 9.0 effecten wel sneller (hardwarematig dus) gerenderd dan op een DirectX 7 of 8 kaart. Maar spelen kun je het spel zeker. Ik kan met een S3VirgeDX (DirectX6) ook gewoon een DirectX 8 spel spelen (alleen baggertraag, maar dat ligt voor een groot deel aan de kaart :))

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je kan nog even doorsabbelen met een Xabre of een el cheapo Radeon 9000. Even de inspanningen van Trident voor de XP4 afwachten is ook erg verstandig. Met zo'n bagger cheape kaart kan je UT2k3 nog redelijk uitzitten, doom III wordt m.i. toch algehele upgrade dag. Mijn Radeon SDR staat wel op de nominatie om vervangen te worden, al draait ie mijn favoriet, RTCW, zonder problemen..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 16:42:
Tja je kan wel een paar videokaarten overslaan maar daar alleen kom je er niet mee als ik je signature goed begrijp. Want een NV30 op een TB1.2 en 20GB hardeschijf is nou ook niet echt een ideale game PC... :/

Misschien dat je beter een ATI 8500 kan kopen en een AMD XP 2000+ met nog een 60Gb schijffie erbij ofzo? Want dat is samen waarschijnlijk nog goedkoper dan een NV30.
Ik weet dat ik daar alleen niet ver mee kom. Ik bedoel, die videokaartuitbreiding staat even los van een sowieso geplande systeemvervanging. Ik snap dat je met een tb 12, 20 gig hd en sdram (133) niet ver komt als je een nv30 koopt. Je benut de gpu dan totaal niet.
Ik ga sowieso me systeem vervangen over een tijdje (alleen niet te dure onderdelen) maar ik vind het zonde om binnenkort eerst een gf4 voor veel geld te kopen (terwijl die gf2 nu nog voldoet) en dan over een tijd een nv3x te kopen (of iets dergelijks) terwijl ik ook wellicht ineens van die gf2 naar nv30 of ati 9700 kan (maar dat vraag ik me dus nu net af of dat mogelijk is) als ik me systeem vervang...

iemand een suggestie?? :?

Overigens Roelenzo, als ik een athlon 2000 (of iets dergelijks), 60 gig hd en radeon 8500 koop, moet ik uiteraard me mobo en ook me RAM vervangen. Dan kost het me toch al zoveel dat ik dan ook maar ineens zo'n vette gpu aanschaf i.p.v. die radeon 8500. Alleen heb ik nog niet genoeg knaken om alles te vervangen dus ik vraag me af of ik het haal met me huidige systeem tot de nieuwe generatie gpu's wat betaalbaarder worden (want die wil ik op den duur zeker hebben... :9~ :9~

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Koop gewoon een nieuwe kaart als je echt merkt dat ie te langzaam wordt. Eerder lijkt het me geld verspilling. Het wordt toch steeds sneller en sneller. Zelf kan ik nog steeds alles prima spelen met mijn bijna antieke GeForce DDR 32MB. Pas als ik merk dat ie te traag wordt koop ik wel een nieuwe.

[edit]
Persoonlijk staar ik me niet blind op mega hoge 3D mark scores. En framrates van 160 of iets dergelijks. Als het 30 fps is is het vloeiend voor de ogen en genoeg. :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 18:08:
[...]

Ik weet dat ik daar alleen niet ver mee kom. Ik bedoel, die videokaartuitbreiding staat even los van een sowieso geplande systeemvervanging. Ik snap dat je met een tb 12, 20 gig hd en sdram (133) niet ver komt als je een nv30 koopt. Je benut de gpu dan totaal niet.
Ik ga sowieso me systeem vervangen over een tijdje (alleen niet te dure onderdelen) maar ik vind het zonde om binnenkort eerst een gf4 voor veel geld te kopen (terwijl die gf2 nu nog voldoet) en dan over een tijd een nv3x te kopen (of iets dergelijks) terwijl ik ook wellicht ineens van die gf2 naar nv30 of ati 9700 kan (maar dat vraag ik me dus nu net af of dat mogelijk is) als ik me systeem vervang...

iemand een suggestie?? :?

Overigens Roelenzo, als ik een athlon 2000 (of iets dergelijks), 60 gig hd en radeon 8500 koop, moet ik uiteraard me mobo en ook me RAM vervangen. Dan kost het me toch al zoveel dat ik dan ook maar ineens zo'n vette gpu aanschaf i.p.v. die radeon 8500. Alleen heb ik nog niet genoeg knaken om alles te vervangen dus ik vraag me af of ik het haal met me huidige systeem tot de nieuwe generatie gpu's wat betaalbaarder worden (want die wil ik op den duur zeker hebben... :9~ :9~
Kan wat je denkt hoor. Gewoon alles in 1 keer kopen. Maar staar je niet blind op de NV30 ofzo. Tegen de tijd dat die te koop is komen alleen de specs en geruchten van de NV40 en ga zo maar door.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 15 augustus 2002 @ 18:12:
Koop gewoon een nieuwe kaart als je echt merkt dat ie te langzaam wordt. Eerder lijkt het me geld verspilling. Het wordt toch steeds sneller en sneller. Zelf kan ik nog steeds alles prima spelen met mijn bijna antieke GeForce DDR 32MB. Pas als ik merk dat ie te traag wordt koop ik wel een nieuwe.
Dat ben ik ook eigenlijk van plan om iets pas te kopen als me gpu het niet meer trek, alleen vraag ik me af of ik dat red totdat die nieuwe kaarten uitkomen (en iets betaalbaarder zijn). Tot die tijd wil ik namelijk wel graag alle spellen goed draaien. (1088*nogwat op 75 Hz, ok voor mijn systeem redelijk) 3d mark zegt me niet zoveel, trage en hangende beelden des te meer...

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 18:16:
[...]

Dat ben ik ook eigenlijk van plan om iets pas te kopen als me gpu het niet meer trek, alleen vraag ik me af of ik dat red totdat die nieuwe kaarten uitkomen (en iets betaalbaarder zijn). Tot die tijd wil ik namelijk wel graag alle spellen goed draaien. (1088*nogwat op 75 Hz, ok voor mijn systeem redelijk) 3d mark zegt me niet zoveel, trage en hangende beelden des te meer...
1024x786 bedoel je op 75Hz, dat kan elke moderne kaart gewoon, dus dat is het probleem niet. Maar als je te trage beelden hebt, dan moet je gewoon een nieuwe kaart kopen. Ze blijven toch steeds verbeteren.

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 15 augustus 2002 @ 18:21:
[...]

1024x786 bedoel je op 75Hz, dat kan elke moderne kaart gewoon, dus dat is het probleem niet. Maar als je te trage beelden hebt, dan moet je gewoon een nieuwe kaart kopen. Ze blijven toch steeds verbeteren.
Daar heb je gelijk in. Gelukkig heb ik nog geen hangende beelden maar als ik GTA3 / SOF2 speel, heb ik zo het idee dat dit het uiterste van vooral me gf2 vraagt. Volgens me 3d mark (schrik niet: 2926 ongeveer :'( ) kom ik bij 1024x786 bij high res. maar op max 25 a 26 fps; dus dat zit volgens mij redelijk op de grens toch?

Ik denk dat het niet meer lang duurt voordat me gpu het niet meer trekt. Maar ja, ik wacht het inderdaad ff af tot er hangende beelden verschijnen en dan is het de HOOGSTE tijd om 's van systeem te veranderen. Btw: maart 2001 heb ik de boel aangeschaft, eind 2002 dan waarschijnlijk vervangen, dat is toch nog wel redelijk nietwaar?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2002 18:39 . Reden: die spelfoutjes ook... ]

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 15 augustus 2002 @ 18:21:
[...]

Nu we het toch over resoluties hebben, ik heb een iiyama vision master die qua resolutie (dacht ik) max. 1280*1024 kan draaien op 60 (of zoiets). Als ik over een tijdje die nieuwe kaart ga scoren, is het misschien verstandig om een monitor te kopen die goed op 1600*nogwat kan draaien?
Ik bedoel, je benut dan toch beter de mogelijkheden van zo'n nieuwe en snelle kaart? Zelf doe ik alles op 1024*786 en ik heb weleens op 1280*nogwat gedraaid maar ik vond het niet mooi (was overigens in windows zelf). Rare verhoudingen vond ik. Nu weet ik niet hoe dat op 1600*nogwat eruit ziet, met name in games.
Als ik namelijk die screenshots van Doom 3 zie, denk ik dat om zoiets te bereiken min. op 1280 moet draaien, klopt dat? Kan iemand me hierover meer vertellen?

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 09:52:
[...]

Nu we het toch over resoluties hebben, ik heb een iiyama vision master die qua resolutie (dacht ik) max. 1280*1024 kan draaien op 60 (of zoiets). Als ik over een tijdje die nieuwe kaart ga scoren, is het misschien verstandig om een monitor te kopen die goed op 1600*nogwat kan draaien?
Ik bedoel, je benut dan toch beter de mogelijkheden van zo'n nieuwe en snelle kaart? Zelf doe ik alles op 1024*786 en ik heb weleens op 1280*nogwat gedraaid maar ik vond het niet mooi (was overigens in windows zelf). Rare verhoudingen vond ik. Nu weet ik niet hoe dat op 1600*nogwat eruit ziet, met name in games.
Als ik namelijk die screenshots van Doom 3 zie, denk ik dat om zoiets te bereiken min. op 1280 moet draaien, klopt dat? Kan iemand me hierover meer vertellen?
Ken al die die geruchten over Doom3 niet, maar lijkt me sterk dat je verplicht 1280x1024 nodig hebt. Als je de verhouding niet mooi vind kan je ook kiezen voor 1280x960 dat is de normale 4:3 verhouding. En ik zie dat je de VisionMaster Pro 17" hebt, die heb ik ook, en ik draai wel 1280x1024 @ 85Hz :) En bevalt me perfect, hij kan 1024x786 ook in 100hz :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 18:37:
[...]

Daar heb je gelijk in. Gelukkig heb ik nog geen hangende beelden maar als ik GTA3 / SOF2 speel, heb ik zo het idee dat dit het uiterste van vooral me gf2 vraagt. Volgens me 3d mark (schrik niet: 2926 ongeveer :'( ) kom ik bij 1024x786 bij high res. maar op max 25 a 26 fps; dus dat zit volgens mij redelijk op de grens toch?

Ik denk dat het niet meer lang duurt voordat me gpu het niet meer trekt. Maar ja, ik wacht het inderdaad ff af tot er hangende beelden verschijnen en dan is het de HOOGSTE tijd om 's van systeem te veranderen. Btw: maart 2001 heb ik de boel aangeschaft, eind 2002 dan waarschijnlijk vervangen, dat is toch nog wel redelijk nietwaar?
GTA3 schijnt bij heeel veel mensen slecht te lopen. zelfs op XP2000+.
en die benchmark heb ik met mijn PC ook ongveer (check sig voor specs), maar benchmarks zeggen niet zo veel hoor.

als je merkt dat je vid-kaart echt te sloom wordt en je wilt wel graag wachten op de NV30 of R300, dan kan je natuurlijk ook een 2de handse GF2Ti of GF3 kopen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, je bent denk ik zeker niet verplicht Doom3 op 1280*1024 te spelen maar als ik die screenshots van Doom3 ( http://www.gamespy.com/e32002/pc/doom3b/screenshots.shtml) zie , vind ik het knap als ik dit op me ouwe iiyama kan zien. Ik bedoel, dat ding stamt nog van voor 2k en die ingamebeelden zien er erg indrukwekkend uit. Maar wat je zegt: op 1024x786 op 100hz zien de spellen er nu nog goed uit. Maar draai je alleen games op 1280x1024@85Hz of ook windows?
Ik moet zeggen dat ik nog niet gedraaid heb op 1280x960. Dat ga ik straks ff proberen (zeker aangezien die 4:3 verhouding). Die iiyama draait toch deze resolutie op 100 Hz?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2002 10:18 . Reden: tikfoutje ]

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op 16 augustus 2002 @ 10:09:
[...]

GTA3 schijnt bij heeel veel mensen slecht te lopen. zelfs op XP2000+.
en die benchmark heb ik met mijn PC ook ongveer (check sig voor specs), maar benchmarks zeggen niet zo veel hoor.

als je merkt dat je vid-kaart echt te sloom wordt en je wilt wel graag wachten op de NV30 of R300, dan kan je natuurlijk ook een 2de handse GF2Ti of GF3 kopen.
Dat merkte ik ook bij mezelf wat betreft GTA3. Hij liep echt %#$#&$ totdat ik hoorde dat je trails daarvoor uitmoest zetten (met name voor oudere kaarten). daarna draaide hij behoorlijk goed, alleen op erg drukke momenten (explosies, max zicht, etc) kon ik soms een haperingetje merken. Ik weet niet of dat algemeen bekend is van die trails uitzetten maar het helpt goed :9 .

Wat betreft een 2e handse gt2ti of gf3, die zijn volgens mij nog bijna net zo duur als een ATI radeon 8500 en ik heb gehoord dat dit behoorlijke kaarten zijn voor dat geld. Ik moet nog ff alles goed op een rijtje zetten wat de voordelen en nadelen zijn van een "tussendoorkaart" en wachten op de niewe gpu's.

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
Over je monitor, als je merkt dat je kaart nog extra power overheeft (met je nieuwe systeem dan ;) ) dan kan je toch ook gewoon anti aliasing aanzetten ipv een hogere resolutie :) Dan wordt 't ook mooier.

Voor videokaart zou ik gewoon aanhouden wat anderen al zeiden, kijk of de spellen die je speelt draaien en zo ja dan is er geen probleem, al komt er een nieuw spel uit wat niet lekker wil draaien dan stap je naar de winkel en haal je een nieuwe kaart. (of een complete upgrade maar dat moet je zelf maar zien)

Verwijderd

Topicstarter
DeadPool schreef op 16 augustus 2002 @ 10:38:
Over je monitor, als je merkt dat je kaart nog extra power overheeft (met je nieuwe systeem dan ;) ) dan kan je toch ook gewoon anti aliasing aanzetten ipv een hogere resolutie :) Dan wordt 't ook mooier.

Voor videokaart zou ik gewoon aanhouden wat anderen al zeiden, kijk of de spellen die je speelt draaien en zo ja dan is er geen probleem, al komt er een nieuw spel uit wat niet lekker wil draaien dan stap je naar de winkel en haal je een nieuwe kaart. (of een complete upgrade maar dat moet je zelf maar zien)
Tja sorry ik ben niet zo'n ervaren tweaker maar wat is anti aliasing dan? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord. Ik zie aan je specs dat je ruim 9500 3dmark haalt met je radeon (ok he jebt een snel systeem verder) maar heb je die kaart oc-ed? Ik wist niet dat die 8500 zo'n score kon halen (weliswaar met een snel systeem maar toch...)
Misschien dat die 8500 toch geen verkeerde koop is voor dat geld...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 10:45:
[...]

Tja sorry ik ben niet zo'n ervaren tweaker maar wat is anti aliasing dan? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord. Ik zie aan je specs dat je ruim 9500 3dmark haalt met je radeon (ok he jebt een snel systeem verder) maar heb je die kaart oc-ed? Ik wist niet dat die 8500 zo'n score kon halen (weliswaar met een snel systeem maar toch...)
Misschien dat die 8500 toch geen verkeerde koop is voor dat geld...
Anti aliassing is een vorm van beeldverbetering (wat et prcies doet weet ik ook niet), net zoals een Bi-linear, Tri-Linear of een Anisotropic filter.
door AA lijkt het beeld dus beter, zlefs bij een lage resolutie.

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

waarom noem je asus v7100 steeds een gf2 terwijl het een GF2MX is :?
Je kan m.i. twee dingen doen: of je koopt nu een GF4ti4200 (189 pleuro oid)
of een ati 9500/9700 ;)
of je wacht nog wat langer en koopt later een NV30 ;)

[ Voor 0% gewijzigd door RoadKill21 op 16-08-2002 13:23 . Reden: prijsindicatie ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

RoadKill21 schreef op 16 augustus 2002 @ 10:50:
Je kan m.i. twee dingen doen: of je koopt nu een GF4ti4200 of een ati 9500/9700 of je wacht nog wat langer en koopt later een NV30 ;)
het is toch ook een GF2.
misschien een MX uitvoering maar een GF2 none the less.

Verwijderd

Ik zou als de spellen die je nu speelt nog goed draaien gewoon lekker wachten tot de r300 en nv30.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Wachten is nooit slecht, maar nu helemaal gunstig. Trident komt nog met zijn budget chip, ATi schudt de budgetmarkt lekker op en de komst van de 9700 drijft de prijzen nog verder naar beneden. Persoonlijk mik ik op een goedkope Ti4200, maar dan moet ie nog wel even wat goedkoper worden dan wat ie nu is. Even tot oktober wachten of zo, tegen die tijd komt ook UT2k3 uit, wat met een mX waarschijnlijk wel te doen is, maar met redelijke moeite voor details..

Verwijderd

Topicstarter
RoadKill21 schreef op 16 augustus 2002 @ 10:50:
Je kan m.i. twee dingen doen: of je koopt nu een GF4ti4200 of een ati 9500/9700 of je wacht nog wat langer en koopt later een NV30 ;)
Tja idd: het is toch tenslotte een GF2 (ok wel een mx maar ik niet telkens die hele zooi erachter zetten; lees dan maar de topictitel >:) )

Wat betreft dat nu kopen: je betaalt voor die kaarten die je noemde, min dik 200 pleuro (en dan heb je de goedkoopste versie...) en ik weet niet wat die ati 9700 moet kosten maar zal wel min. 350 pleuro zijn..
En ik kan dat wel ineens kopen voor veel geld maar misschien red ik het ineens van deze GF2MX naar een nv30 / 9700 als deze wat goedkoper zijn geprijsd. (tijdje na de release) En tenslotte draait de boel nog best goed op me ouwe gpu...

Ik bedoel: als ik de recensies etc mag geloven wordt sowieso de ati 9700 (en zeker de nv30) veel sneller dan de huidige gf4ti4600. En niet zomaar een stapje maar flink ook.. :9~
Dat noem ik een nieuwe generatie kaarten ( misschien niet in de juiste betekenis van het woord maar voor mezelf wel) Dan voel ik er niet veel voor om "tijdelijk" een gf4ti te kopen terwijl het wellicht mogelijk is tegen die tijd als ze uitkomen ineens over te stappen naar die kaarten zonder dat ik in de tussentijd alle nieuwe games niet meer fatsoenlijk kan draaien, snappie?

Nee, ik denk dat ik het probeer zolang mogelijk uit te zingen op me kaartje en wacht op die nieuwe kaarten. Als die 2 beesten van een kaarten uit zijn gebracht, ontstaat er denk ik wel een (kleine) prijzenoorlog en dat komt voor ons de prijzen ten goede :P

Ik probeer die gf2 maar te oc-en (voor zover dat mogelijk is) en dan zie ik wel wanneer dat schip strandt.

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 16 augustus 2002 @ 11:12:
Wachten is nooit slecht, maar nu helemaal gunstig. Trident komt nog met zijn budget chip, ATi schudt de budgetmarkt lekker op en de komst van de 9700 drijft de prijzen nog verder naar beneden. Persoonlijk mik ik op een goedkope Ti4200, maar dan moet ie nog wel even wat goedkoper worden dan wat ie nu is. Even tot oktober wachten of zo, tegen die tijd komt ook UT2k3 uit, wat met een mX waarschijnlijk wel te doen is, maar met redelijke moeite voor details..
Dat denk ik eigenlijk ook: ff wachten tot die vette kaarten uitkomen zodat die prijzen omlaag worden gedreven. Op zich snap ik ook wel je motivatie voor de gf4 4200 maar dan moet hij wel een stuk goedkoper worden om een optie als "tussendoorkaart" te worden (ik bedoel dan over een tijdje he want nu zit hij nog tegen de high-end positie aan) Want ik vind dik 220 pleuro (ik bedoel dan niet de goedkoopste) echt teveel als tussendoortje

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 16 augustus 2002 @ 11:12:
Nu we toch een beetje offtopic praten: weet iemand wanneer Doom3 verwacht wordt. Ik hoor de laatste tijd namelijk weinig over vette games die binnenkort worden gereleased. Ik bedoel, ik heb GTA3, MOHAA, SOF2, etc. allang uitgespeeld en ik zit op wat leuks te wachten. Weet iemand wanneer er weer wat vets uitkomt?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het probleem met nieuwe kaarten kopen blijf je toch houden. Een 9700 is ook weer snel verouderd als je op deze wijze blijft doordenken. De NV30 heeft brutere specs dan de 9700 en zal dus weer een stap verder betekenen als de plannen zo doorgaan. Hou goed voor ogen dat iedere aanschaf van een videokaart 'tijdelijk' is. Het is aan jou om te bepalen wat 'tijdelijk' is en zal bij de meesten domweg speelbaarheid met redelijk detail inhouden. Voor mij is Doom III het upgrademoment. Dat spel wil ik prima met veel details kunnen spelen. Ut2k3 probeer ik nog wel uit te zingen op een oudere kaart, dan maar wat minder details, ik vind 't wel mooi zat als ik 20-30 fps speelbaar kan toveren.

Als tussenoplossing zit ik wel aan een ultrabagger el cheapo Xabre te denken. 100 euro is domweg niets, dat heb ik wel over voor een tijdje lekker gamen (een stuk lekkerder dan de Radeon SDR iig) tot de release van systemenbreker Doom III. 100 euro over een half jaar uitgesmeerd is slechts 0,54 eurocent per dag. Na een grote upgrade kan ie naadloos weer de 2e pc in, om een bejaarde TNT2 te vervangen. Zo blijven beide systemen bruikbaar. 150-200 euro vind ik nog een investering, waarop je moet teren. 100 euro daarentegen (voor 128 MB kaart!) wordt al meer het verbruikwerk ipv gebruikwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 16 augustus 2002 @ 11:29:
Het probleem met nieuwe kaarten kopen blijf je toch houden. Een 9700 is ook weer snel verouderd als je op deze wijze blijft doordenken. De NV30 heeft brutere specs dan de 9700 en zal dus weer een stap verder betekenen als de plannen zo doorgaan. Hou goed voor ogen dat iedere aanschaf van een videokaart 'tijdelijk' is. Het is aan jou om te bepalen wat 'tijdelijk' is en zal bij de meesten domweg speelbaarheid met redelijk detail inhouden. Voor mij is Doom III het upgrademoment. Dat spel wil ik prima met veel details kunnen spelen. Ut2k3 probeer ik nog wel uit te zingen op een oudere kaart, dan maar wat minder details, ik vind 't wel mooi zat als ik 20-30 fps speelbaar kan toveren.

Als tussenoplossing zit ik wel aan een ultrabagger el cheapo Xabre te denken. 100 euro is domweg niets, dat heb ik wel over voor een tijdje lekker gamen (een stuk lekkerder dan de Radeon SDR iig) tot de release van systemenbreker Doom III. 100 euro over een half jaar uitgesmeerd is slechts 0,54 eurocent per dag. Na een grote upgrade kan ie naadloos weer de 2e pc in, om een bejaarde TNT2 te vervangen. Zo blijven beide systemen bruikbaar. 150-200 euro vind ik nog een investering, waarop je moet teren. 100 euro daarentegen (voor 128 MB kaart!) wordt al meer het verbruikwerk ipv gebruikwerk.
Tja, ik weet dat je Doom3 echt een systemenbreker is: ik denk dat het voor menigeen upgrade dag is ja. Maar weet iemand wanneer deze ongeveer wordt gereleased?
Ik zal sowieso voor deze datum me systeem moeten upgraden want dat trekt hij denk ik echt niet. Maar als ik weet hoe lang het duurt voordat Doom3 uitkomt, kan ik met met het mogelijk aanschaffen van een tussendoorkaart rekening houden met hoe lang ik nog met me gf3 mx kan doen of dat ik beter dan ineens die vette kaart moet kopen om ook Doom3 daarmee te kunnen draaien. Want die wil ik graag heel vlotjes en mooi kunnen draaien. Iemand een idee?

Verwijderd

Als je huidige spellen goed draaien, hoef je niet te veranderen. Lagere resolutie is ook een optie..

De nieuwe kaarten van Ati en Nvidia gaan minstens tussen de 400 en 600 euro kosten, een flink bedrag dus, pas na een jaartje zijn de prijzen dan op een betaalbaar niveau, of op het moment dat er een budget versie van komt, zie ook GF3, de Ti200 werd betaalbaar en is een goede overclocker.

Je bent wel slim als je wacht tot een DX9.0 kaart, want de Gf3 en 4 kunnen tov jouw 2MX niet meer dan de nature demo laten zien..en veel sneller draaien in Doom3 vertex en shaders...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 11:45:
Als je huidige spellen goed draaien, hoef je niet te veranderen. Lagere resolutie is ook een optie..

De nieuwe kaarten van Ati en Nvidia gaan minstens tussen de 400 en 600 euro kosten, een flink bedrag dus, pas na een jaartje zijn de prijzen dan op een betaalbaar niveau, of op het moment dat er een budget versie van komt, zie ook GF3, de Ti200 werd betaalbaar en is een goede overclocker.

Je bent wel slim als je wacht tot een DX9.0 kaart, want de Gf3 en 4 kunnen tov jouw 2MX niet meer dan de nature demo laten zien..en veel sneller draaien in Doom3 vertex en shaders...
Dat over die prijzen: ik had niet anders verwacht. Echter, ik heb ook begrepen dat die 9700 een budgetversie krijgt: de 9500. Enig idee wat die moet gaan opbrengen. En is die ook een dx9.0-kaart?

Om ff over die Doom3 terug te komen: iemand een idee wat je daarvoor beter aan spec kan hebben en wanneer die uitkomt? Ik zie het namelijk ook wel zitten om tot die release te wachten met systeemvervanging en dan alles ineens te doen. Misschien is de Hammer dan ook al uit... :9

Verwijderd

Wil je DOom perfect gaan draaien wacht dan tot ie uit is en koop dan wat je nodig hebt. Doom moet draaien met Gf3 specs...tenminste die kaarten ondersteunen de features die doom gaat gebruiken..allleen gaat het dan een beetje langggggggzaam..Dus wacht met volledige upgrade tot Doom er is..
VOlgens mij moet de Radeon 9500 wel Dx9.0 zijn, maar let op als het een soort Gf4MX is van Ati dan kom je bedrogen uit dan is het een DX8.1 kaartje met misschien een paar DX9.0 features..goed opletten dus als ie uitkomt wat voor kaart het precies is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 12:48:
Wil je DOom perfect gaan draaien wacht dan tot ie uit is en koop dan wat je nodig hebt. Doom moet draaien met Gf3 specs...tenminste die kaarten ondersteunen de features die doom gaat gebruiken..allleen gaat het dan een beetje langggggggzaam..Dus wacht met volledige upgrade tot Doom er is..
VOlgens mij moet de Radeon 9500 wel Dx9.0 zijn, maar let op als het een soort Gf4MX is van Ati dan kom je bedrogen uit dan is het een DX8.1 kaartje met misschien een paar DX9.0 features..goed opletten dus als ie uitkomt wat voor kaart het precies is.
Dat lijkt mij ook verstandig ja. Is het al bekend wanneer de 9500 / 9700 uitkomen? Die zal denk ik ongeveer de prijs van de duurste radeon 8500 overgaan nemen of niet? Tja, ik wacht gewoon tot Doom3 en volg maar de reviews / benchmarks van deze komende kaarten (en ja die NV30 zal wel absurd duur worden als ik de beschikbare informatie erover mag geloven...)

Ik kan me de tijd nog herinneren dat je voor 200 gulden een beest van een videokaart kon kopen (voor die tijd...). Nu betaal je zowat een rug voor een GF4 TI 4600 man! Eigenlijk is het gewoon te gek voor woorden. Voor dat geld koop je een simpel budgetpctje compleet met monitor nieuw!! Die &%$%^$-euro ook...!! :r

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2002 13:22 . Reden: typefoutjes ook altijd... ]

• Gehaktbal
  • Laatst online: 23-07 10:20
Ik draai precies dezelfde kaart, heb em al poos overgeklokt, ik wacht gewoon tot ie echt niets meer trekt. Ik heb zojuist een stap terug moeten doen met resoluties voor spellen: van 1024.768 naar 800.600 (32bits)
Zodra ik in 640.480 moet gaan spelen koop ik wel een nieuwe kaart :)

Verwijderd

Topicstarter
Gehaktbal schreef op 16 augustus 2002 @ 13:34:
Ik draai precies dezelfde kaart, heb em al poos overgeklokt, ik wacht gewoon tot ie echt niets meer trekt. Ik heb zojuist een stap terug moeten doen met resoluties voor spellen: van 1024.768 naar 800.600 (32bits)
Zodra ik in 640.480 moet gaan spelen koop ik wel een nieuwe kaart :)
Tot hoever heb je hem oc-ed? Waar draai jij hem op? Die van mij is nog niet oc-ed maar eigenlijk ben ik dat wel van plan. Heeft dat veel effect gehad op je 3dmark? Ik ben benieuwd omdat ik eerlijk gezegd nog nooit heb oc-ed. Ik heb wel al NVmax voor nvidia en powerstrip gedownload; alleen nog niet gebruikt. Ik ben benieuwd...

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik ben met Renegade ook maar naar 800 bij 600 gegaan, evenals in de Ut2k3 beta. Dat is wel wat te mager voor een 19", dus ik ga denk maar voor een tussenkoning als kaartje.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 12:48:
ahum, de RADEON 9500 is het kleine broertje van de 9700 en dus een soort gf 4 ti 4200 en 4600 verhaal...de gf4mx is niet meer dan een dx7.0 kaart...de radeon 9000 is de tegen hanger van de gf4mx en heeft gewoon dx 8 ondersteuning maar dan in uitgeklede vorm, een radeon 8500 is nog beter dan.. :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Topicstarter
Yonni schreef op 16 augustus 2002 @ 13:54:
[...]

ahum, de RADEON 9500 is het kleine broertje van de 9700 en dus een soort gf 4 ti 4200 en 4600 verhaal...de gf4mx is niet meer dan een dx7.0 kaart...de radeon 9000 is de tegen hanger van de gf4mx en heeft gewoon dx 8 ondersteuning maar dan in uitgeklede vorm, een radeon 8500 is nog beter dan.. :)
Ja, dat had ik ook begrepen. Ik dacht ook dat de 9500 een behoorlijk vette kaart was en niet zo'n kaart als de gf4mx was t.o.v. de gf4ti. Ik hoop alleen dat de 9500 aantrekkelijk geprijst zal worden. Ik vind meer dan 200 pleuro gewoon teveel worden voor een videokaart, high-end of niet. Ik bedoel, ik vind de laatste tijd de high-end grafische kaarten voor de thuisgebruiker echt super duur geworden of ligt dit aan mij? Vroeger was de high-end echt een stuk goedkoper, dat kan ik me nog wel herinneren...

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Daar dacht ik laatst ook aan. Dat beeld blijkt nogal mee te vallen,als je de aanschafprijzen van toen realistisch bekijkt. Ik betaalde ook 425 voor een Diamond Voodoo1.

Verwijderd

Als de Ati 9500 DX 9.0 is en een soort GF4 Ti4200 dan is het een topkaart..

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Het lijkt mij dat je pas moet gaan upgraden als er een spel is dat je niet meer kan spelen. Doom III is nog ver weg dus dan kan je ook nog wel wachten met upgraden.
Denk trouwens ook dat een nv30 op je athlon 1200 overkill is. Een ATI 9700 waarschijnlijk ook. Tenzij je je CPU vervangt door wat snellers zou ik wachten tot of doomIII er is of door de komst van ATI9700/ nv30 de gf 4 ti in prijs gezakt is.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ik heb een

Athlon 700 mhz
128 mb ram
TNT2 m64
10 gb schijf

en als de NV30 uitkomt koop ik een

AthlonXP 2200
1024 ddr ram 3400
60 gb schijf
NV30

is dit slim :? Ik denk dat als dan de AthlonXP 2400+ uitkomt dat ik dan die koop...

Verwijderd

Topicstarter
bombadil schreef op 16 augustus 2002 @ 16:03:
[...]

Het lijkt mij dat je pas moet gaan upgraden als er een spel is dat je niet meer kan spelen. Doom III is nog ver weg dus dan kan je ook nog wel wachten met upgraden.
Denk trouwens ook dat een nv30 op je athlon 1200 overkill is. Een ATI 9700 waarschijnlijk ook. Tenzij je je CPU vervangt door wat snellers zou ik wachten tot of doomIII er is of door de komst van ATI9700/ nv30 de gf 4 ti in prijs gezakt is.
Ik weet wel zeker dat die nv30 een overkill is op me tb1200. Daarom had ik ook eerder gepost dat als ik namelijk echt voor die nieuwe generatie videokaarten ga, ik ineens ook me systeem upgrade. Tja, en als het nog zeker tot begin 2004 duurt voordat Doom3 uitkomt denk ik dat het toch wel verstandig is om tussendoor als me games niet vlekkeloos meer lopen, toch een tussendoorkaart te kopen voor deze overgang. Ik wacht het maar af en hoop dat die prijzen van de huidige highend door die nieuwe kaarten (9700; 9500; nv30, etc) flink zullen dalen en dat koop ik maar een kaart als gf4ti / 8500 als tussendoortje voor een schappelijke prijs...

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 14:03:
Vroeger was de high-end echt een stuk goedkoper, dat kan ik me nog wel herinneren...
Nou.. niet dus. Pak er maar eens wat computerbladen bij van een paar jaar geleden.
Zo heb ik ooit eens ruim 1000 piek neergeteld voor een Diamond Viper VLB (indertijd de snelste videoplank). En dat was een 'high-end' 2D kaart.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

warp schreef op 16 augustus 2002 @ 16:52:
Nou.. niet dus. Pak er maar eens wat computerbladen bij van een paar jaar geleden.
Zo heb ik ooit eens ruim 1000 piek neergeteld voor een Diamond Viper VLB (indertijd de snelste videoplank). En dat was een 'high-end' 2D kaart.
800 gulden voor een 12 mb voodoo 2 :o
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 16:38: Ik wacht het maar af en hoop dat die prijzen van de huidige highend door die nieuwe kaarten (9700; 9500; nv30, etc) flink zullen dalen en dat koop ik maar een kaart als gf4ti / 8500 als tussendoortje voor een schappelijke prijs...
Ik hoop met je mee maar om eerlijk te zijn vind ik de prijsdaling van de Gf3 een beetje tegenvallen. Ik hoop niet dat dat een goede graadmeter is vvoor de te verwachten daliung van de Gf4.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Ik vind de prijsdaling van de geforce 3 ook flink tegenvallen, je kunt veel beter een 4200 kopen.
Pagina: 1