soort geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
ff een kort vraagje

vriend van me heeft 2e hands pc gekocht
wilt er nu extra geheugen indoen.

het gaat om een intel celeron 333MHz
Asus i440LX staat er bij de bios

welk soort geheugen moet hierin?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
100MHz geheugen :P

• Abbadon
  • Laatst online: 20:18
Kort en tweeledig antwoord: check de Asus site en PC66/PC100/PC133.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• SaiBork
ok bedankt guys
dacht ik al wel, maar wilde het gewoon even heel zeker weten, want hij heeft hem gisteren gekocht

maar ff een ander vraagje, maakt het nou voor een celeron 333 veel uit of er 64 mb 100 of 133 bij komt?
er zit nu 32 in (weet niet hoe snel)

en als je er ipv 64 mb extra, 128mb extra indoet?
de pc is eigenlijk alleen bedoelt om lekker te kunnen internetten en wat word ed.

[ Voor 0% gewijzigd door SaiBork op 15-08-2002 16:02 . Reden: typos en extra vragen ]

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:25

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Voor internetten en word is 96 mb genoeg, heb er hier zelf namelijk ook zo eentje staan.

iemand iets leuks?

• Abbadon
  • Laatst online: 20:18
Geheugensnelheid maakt niks uit omdat je een LX chipset hebt, daarvan lopen de FSB en het geheugensubsysteem synchroon. Wat voor ram je er dus ook in propt het zal niet sneller dan 66MHz gaan draaien (of je moet alles overclocken maar dan zit je sowieso met 83MHz wel aan de max als je dat haalt). Voor dat soort simpel werk heb je aan 64MB er bij wel genoeg. Wil je WinXP gaan draaien kan een beetje meer (dus 128 er bij i.p.v. 64) nooit kwaad natuurlijk, zeker als je naar het kleine absolute prijsverschil kijkt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• SaiBork
nou ja, bedankt dan he.

er staat windows 98 se op met office 2000 enzo, niets bijzonder.
ik zeg wel dat ie gewoon 64mb moet nemen, aangezien ie er toch alleen de bovenstaande dingen mee gaat doen.

Misschien eventueel een divx-je, maar die heeft ie er al goed mee gekeken, dus dan hoeft er ook niet persee 128 ipv 64 bij.
Pagina: 1