Fans uit Tt Xaser 5000 Plus stil genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
Ik wil op de aankomende HCC Dagen ook is gaan shoppen en een Thermaltake 5000 Plus kopen met zo'n grote window. Hier een link.

Het moet dus een kast worden waar zo min mogelijk geluid uit komt, maar die toch extreem koelt. :)
Nu heb ik op die site van Thermaltake gelezen dat er 5 zogenaamde Smart Fans II bij zitten. Van die fans die zichzelf op de temperatuur kunnen aanpassen en die je handmatig in kan stellen. Het laagste RPM wat ze kunnen halen is 1300 RPM. Is dit stil genoeg?

Ook zit er geen voeding bij die kast en zou ik graag ook een stille CPU koeler willen hebben welke worden mij daarvoor aangeraden? Zelf had ik de volgende CPU koeler in gedachten: link.

Is deze koeler goed genoeg om mee te OCen of moet ik dan een andere zoeken?

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 13:56
Ik heb 4 Papst fans in mijn kast die ongeveer 2100rpm draaien, dit vind ik zelf stil zat.
Maar of iets stil genoeg is, is nogal persoonlijk.
Is deze koeler goed genoeg om mee te OCen of moet ik dan een andere zoeken?
Dat hangt er natuurlijk vooral vanaf wat voor proc erin komt. De zalmans zijn vooral gemaakt om stil te zijn en niet om extreem te koelen.
Als je iets stils zoekt en toch wil overclocken, kun je beter kijken naar een combinatie van een alpha heatsink en een papst fan.

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
OK. Ik heb een Athlon XP 1800+ en die wil wel OCen met de benodigde cooling erbij. Ik ga denk ik inderdaad voor een Alpha heatsink met een Papst fan, omdat die Zalman door die gaten in je moederbord bevestigd moet worden.

Verwijderd

de fans die in de xaser case zitten zijn de volgende :
http://www.thermaltake.com/products/dcfan/a1357.htm

en ja ze zijn wel goed alleen ik wil geen tempcontrolled in mijn case dus verkoop ze....

en raad eens wat ik maandag krijg O-)

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

Mad_Demon

de dokter

offtopic:
He bronx,
je icon, daar bestaat toch ook een wallpaper van?

[ Voor 0% gewijzigd door Mad_Demon op 16-08-2002 20:07 . Reden: Typo ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire