Random crashes (for no reason?)

Pagina: 1
Acties:

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 15:17
Ik heb het systeem dat in mijn signature staat, eerst had ik een Geforce 2 MX 32MB en alles draaide zonder problemen. Mijn thunderbird werd wel wat warm, dus had ik het core voltage flink verlaagd om de temperatuur in toom te houden, en alles was nog steeds zo stabiel als een huis!

Twee weken geleden kocht ik echter een Ati Radeon 8500 LE (hercules), en deze plaatste ik in mijn systeempje. Al meteen de eerst dag had ik, terwijl ik in word zat te werken, een crash ... ik wilde overschakelen naar een ander scherm en ineens kon dat niet, het hgele scherm bevroor (behalve me mouse pointer), waarne mijn mouse pointer er ook mee op hield. ctr-alt-del bood geen oplossing, dus reboot knop ingedrukt.

Het leek eerst of misschien me proc te warm was (het was net warme dag) , maar daar heb ik in al een jaar nog nooit echt last van gehad. Toen heb ik eens de probleemoplosser bij de videokaart gelezen en daar stond dat het zou komen door een niet goed geplaatste video kaart of door een hardware conflict.

Dus ik checken voor hardwre conflicten: geen
En de kaart zit er ook echt goed in!

Ik heb het forum al afgezocht, ik heb hercules om hulp gevraagd, maar allebei zonder resultaat! Je zou kunnen zeggen dat me core voltage te laag staat (maar op 1.6 V ipv 1.75V) , maar dat had ik met geforce 2 MX kaart nooit last van terwijl voltage toen ook al zo laag stond!

Ik weet niet meer wat ik kan doen, heb ik iets over het hhofd gezien of weet iemand de oplossing uit eigen ervaring? Alvast bedankt!

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Verwijderd

heb je de oude drivers ook ge-unistalled? soms kan dat voor problemen zorgen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Duidelijk een geval van tekortkomende voeding.. Wat voor een voeding heb je? Check ook eens de stabiliteit van de 5V lijn :)

• Airdack
Ik had idd eerst de oude Geforce drivers erafgehaald, en ik heb een 300W voeding dus dat zou toch genoeg moeten zijn .... me 5V lijn varieert tussen 4.86V en 5.10V

• Airdack
Het lijkt me trouwens NIET de voeding, want die Geforce 2 Mx gebruikte toch niet meer stroom dan die Radeon? En trouwens de crashes komen alleen in windows EN in Tribes 2 (win spel, dat win interface gebruikt) voor, als ik bijvoorveeld UT , Quake 3 of SoF2 speel dan zal ie in geen 3 uur crashen.

Hij crash vooral bij het downloaden, MSN-en en IRC-en , dit is dus altijd als er veel vensters openstaan

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

300W is inderdaad voldoende en de 5V lijn ziet er niet drastisch slecht uit. Het lijkt me ook dat we het probleem nu meer in de software moeten zoeken. Welke OS draai je? Heb je voor de Radeon ook verschillende drivers geprobeerd? Is het probleem ook weer opgelost als je die GF2MX voorlopig terugzet?

• Airdack
Ik heb Win98 (geen SE, geeneens 2e editie), ik haal over 2 weken WinXP bij een kennis, ik formateer dan ook ff de HD ... misschien helpt dat!

Ik heb net de laatste ATI drivers gedownload, 7.74 dus

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
probeer eens je vcore ff omhoog te gooien. ALs die dan nog k*t doet dan weet je wat het niet is. Zoals altijd een aantal dingen die je kan doen. Bios update, fastwrites uit in bios net zoals de agp op 2x in plaats van 4x. Dat zou allemaal goed hebben kunnen lopen met een gf2 en dat die het nu ineens k*t doet (sorry :) )

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Hoe is je IRQ indeling :? Misschien wel veel apparaten op een IRQ :+.

En flash is je bios naar de laatste versie....

Verwijderd

toen ik overging naar een radeon8500 gaf dat veel problemen ja.
had darvoor er een asus v7100(gf2mx400) inzitten,heb alle oude drivers erafgehaald en toen de radeon erin gezet en nieuwste drivers erop gezet.
alleen maar vastlopers en rare dingen.

heb toen format c gedaan en toen liep mn kaart wel goed en zonder problemen(nu nog)

• Airdack
ja dan zal ik dat ook maar gaan doen ... want ik heb al de laatste bios op me mobo en de laatste drivers voor me videokaart! misschien wil nvidia alle ati gebruikers wel ontmoedigen en doen ze dit expres ;)

Pagina: 1