Toon posts:

pc's blijven maar crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar weken geleden mijn nieuwe onderdelen voor mijn pc gaan halen en meteen had ik daar enkele problemen mee.
Zo bleef hij vaak gewoon hangen (meestal in games, maar ook vaak gewoon onder windows)
Meestal waren het random reboots, maar soms ook gewoon freezes.

Dit is de config:
-Abit KX7-KT333
-amd athlon xp 2000+
-volcano 7 cpu cooler
-ati radeon 8500
-hercules fortissimo 2 soundcard
-256mb ddr ram
-maxtor 40 GB HDD
-Quantum 6 GB HDD
-hp 9110i writer
-300 watt voeding
-davicom netwerkkaartje

Onder tussen ben ik het al een beetje gewoon geworden dat hij af en toe crasht (gemiddeld 1 a 2 keer per dag), maar gisteren zijn we mijn broer zijn nieuwe pc gaan halen en nu vertoont die dezelfde symptomen alleen nog wat erger.
Bij hem crasht alles wat 3d is ogenblikkelijk en af en toe ook in windows zelf.

Dit is zijn config:
-Abit KX7-KT333
-amd athlon xp 1800+
-volcano 7 cpu cooler
-msi geforce 4 ti4200 128mb
-soundblaster live 5.1 256 mb ddr ram
-maxtor 40 gig HDD
-Aopen 56X cdrom
-300 watt voeding
-D-link netwerkkaart

De onderdelen die bij hem hetzelfde zijn als bij mij zijn dus:
-moederbord
-geheugen
-harde schijf
-cooler
-voeding

Ik heb bij beide pc's voor al de onderdelen de nieuwste drivers geinstalleerd en ook de nieuwste via 4in1 drivers, maar zonder resultaat.
De temperaturen van beide pc's zijn goed.
Ik heb beide pc's al verschillende keren geformateerd en zelf verschillende bestuuringssystemen geprobeerd, maar de problemen komen steeds terug.
Eerst dacht ik dat het probleem met mijn pc het geheugen was, maar nu dat mijn broer hetzelfde geheugen heeft is dat moeilijk te geloven dat ik twee slechte geheugenlatjes heb gekregen.
Ik denk eerder dat het een compatibiliteitsprobleem is van het moederbord met een ander aparaat.
Zijn er gekende problemen van dit via of abit moederbord met één van deze aparaten? en weet je wat ik hier aan kan doen om dit te verhelpen?
Of is het misschien iets anders volgens jullie?

help mij aub want ik word stilaan gek :'(

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

ik denk dat je mobo/voeding het niet trekt moet je effe speedfan downloaden en kijken hoeveel volt porcessor krijgt enz

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:16
Ik denk dat het ook wel eens het bios zou kunnen zijn, als je dat instelt op Failsafe? crashed ie dan ook nog?
En heb je al geprobeert te flashen?

Het zou ook nog zo kunnen zijn dat de groep waar de pc's op zitten (is het dezelfde?) nogal schommelt...en zoveel dat je voeding dat niet op kan vangen?

Zomaar een idee... :)

McLaren \o/

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:49
Zijn die pc's geaard?
De discussie is al zo oud als de weg naar Rome, maar mijn eigen (slechte :() ervaring is, dat ongeaarde pc's hele gekke dingen kunnen doen.

Trust me - I'm a lawyer!

• Robber
dat idee had ik ook... dat was 1 van de dingen die ik ook wou zeggen maar ik vergeten ben :+
De hitte zal wel naar mijn hoofd zijn gestegen ;)

*erg warm heeft*

McLaren \o/

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het de stroom niet is, zou het me niets verbazen als het de videokaart / mobo combinaties zijn. Mijn zwager had een ABIT mobo met een Matrox, die vertoonde dezelde kuren. videokaart vervangen door een ABIT kaart en probleem was de wereld uit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Ik ben zowieso al geen Abit fan, heb eigenlijk alleen nog maar problemen met die dingen gezien... Controleer even of je voltages stabiel zijn, zeker aangezien je dezelfde (brakke?) voeding hebt. Temps zijn goed? wat noem je goed? Probeer ook zeker even ander geheugen, of iig 1 latje tegelijk er in. Aarding kan helpen, en het klinkt gek, maar: een brakke hdd kan leiden tot een instabiel systeem (zelf bizar ondervonden). Kortom, nog genoeg te proberen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even een screentje genomen van mijn hardware monitor.
Ik ken er zelf niet zoveel van dus laat ik het hier maar even zien.
http://users.pandora.be/alien/hardwaremonitor.jpg

• Robber
Doet ie het nu wel? ik bedoel je hebt al een aantal dagen niks meer van je laten horen :)

McLaren \o/

Verwijderd

Je moet ff mbm5 installen. Die houdt ook de hoogste en laagste waardes bij. Kun je mooi zien wat die 5V doet. Dies nu niet te laag, maar wel wat aan de lage kant..

Edit:
Caesartje schreef op 15 augustus 2002 @ 15:38:
Ik ben zowieso al geen Abit fan, heb eigenlijk alleen nog maar problemen met die dingen gezien...
Heb je er ervaring mee dan? De meest stabiele pc's en de hoogste oc's worden veelal met Abit mobo's gehaald. In veel reviews komen ze als beste uit de bus. Zou nog ff wat meer lezen.. De goede ervaringen hoor je trouwens nooit, want die worden niet gepost. Abit bordjes zijn DE oc bordjes. En niet voor niks natuurlijk. ;)

Verwijderd

ach ja gisteren was ik ook bij een gast die klaagde over zijn performance
effe een virusascan gedraaid loveletter nog een paar vbs virusjes
resume 28 verschillende virussen |:( |:( en 569 bestanden |:( |:( |:( |:( |:( moeten verwijderen omdat ze niet meer repareerbaar waren
en gewoon rebooten dat vond ik wel straf
tevens z'n kast effe opengeschroeft was gevoelsmatig heftig warm
(ben amd gewend dit was een aldibak met 1.8ghz p4)
daarna probs weg (gek he)

zie die abit kwijt te raken das gewoon niet je van het
heb ooit eens een abit (voor p2/3) de deur uit gedaan omdat ie net wilde samen met een ati videokaart
wellicht bestaat dat probleem nog steeds

Verwijderd

Hey, als je die abit kwijt moet. Ik koop hem wel van je. Maar aangezien het een kutmobo is en jij er problemen mee hebt wil ik em wel voor weinig. En nee, ik maak geen geintje.
Pagina: 1