Ik heb een paar weken geleden mijn nieuwe onderdelen voor mijn pc gaan halen en meteen had ik daar enkele problemen mee.
Zo bleef hij vaak gewoon hangen (meestal in games, maar ook vaak gewoon onder windows)
Meestal waren het random reboots, maar soms ook gewoon freezes.
Dit is de config:
-Abit KX7-KT333
-amd athlon xp 2000+
-volcano 7 cpu cooler
-ati radeon 8500
-hercules fortissimo 2 soundcard
-256mb ddr ram
-maxtor 40 GB HDD
-Quantum 6 GB HDD
-hp 9110i writer
-300 watt voeding
-davicom netwerkkaartje
Onder tussen ben ik het al een beetje gewoon geworden dat hij af en toe crasht (gemiddeld 1 a 2 keer per dag), maar gisteren zijn we mijn broer zijn nieuwe pc gaan halen en nu vertoont die dezelfde symptomen alleen nog wat erger.
Bij hem crasht alles wat 3d is ogenblikkelijk en af en toe ook in windows zelf.
Dit is zijn config:
-Abit KX7-KT333
-amd athlon xp 1800+
-volcano 7 cpu cooler
-msi geforce 4 ti4200 128mb
-soundblaster live 5.1 256 mb ddr ram
-maxtor 40 gig HDD
-Aopen 56X cdrom
-300 watt voeding
-D-link netwerkkaart
De onderdelen die bij hem hetzelfde zijn als bij mij zijn dus:
-moederbord
-geheugen
-harde schijf
-cooler
-voeding
Ik heb bij beide pc's voor al de onderdelen de nieuwste drivers geinstalleerd en ook de nieuwste via 4in1 drivers, maar zonder resultaat.
De temperaturen van beide pc's zijn goed.
Ik heb beide pc's al verschillende keren geformateerd en zelf verschillende bestuuringssystemen geprobeerd, maar de problemen komen steeds terug.
Eerst dacht ik dat het probleem met mijn pc het geheugen was, maar nu dat mijn broer hetzelfde geheugen heeft is dat moeilijk te geloven dat ik twee slechte geheugenlatjes heb gekregen.
Ik denk eerder dat het een compatibiliteitsprobleem is van het moederbord met een ander aparaat.
Zijn er gekende problemen van dit via of abit moederbord met één van deze aparaten? en weet je wat ik hier aan kan doen om dit te verhelpen?
Of is het misschien iets anders volgens jullie?
help mij aub want ik word stilaan gek
Zo bleef hij vaak gewoon hangen (meestal in games, maar ook vaak gewoon onder windows)
Meestal waren het random reboots, maar soms ook gewoon freezes.
Dit is de config:
-Abit KX7-KT333
-amd athlon xp 2000+
-volcano 7 cpu cooler
-ati radeon 8500
-hercules fortissimo 2 soundcard
-256mb ddr ram
-maxtor 40 GB HDD
-Quantum 6 GB HDD
-hp 9110i writer
-300 watt voeding
-davicom netwerkkaartje
Onder tussen ben ik het al een beetje gewoon geworden dat hij af en toe crasht (gemiddeld 1 a 2 keer per dag), maar gisteren zijn we mijn broer zijn nieuwe pc gaan halen en nu vertoont die dezelfde symptomen alleen nog wat erger.
Bij hem crasht alles wat 3d is ogenblikkelijk en af en toe ook in windows zelf.
Dit is zijn config:
-Abit KX7-KT333
-amd athlon xp 1800+
-volcano 7 cpu cooler
-msi geforce 4 ti4200 128mb
-soundblaster live 5.1 256 mb ddr ram
-maxtor 40 gig HDD
-Aopen 56X cdrom
-300 watt voeding
-D-link netwerkkaart
De onderdelen die bij hem hetzelfde zijn als bij mij zijn dus:
-moederbord
-geheugen
-harde schijf
-cooler
-voeding
Ik heb bij beide pc's voor al de onderdelen de nieuwste drivers geinstalleerd en ook de nieuwste via 4in1 drivers, maar zonder resultaat.
De temperaturen van beide pc's zijn goed.
Ik heb beide pc's al verschillende keren geformateerd en zelf verschillende bestuuringssystemen geprobeerd, maar de problemen komen steeds terug.
Eerst dacht ik dat het probleem met mijn pc het geheugen was, maar nu dat mijn broer hetzelfde geheugen heeft is dat moeilijk te geloven dat ik twee slechte geheugenlatjes heb gekregen.
Ik denk eerder dat het een compatibiliteitsprobleem is van het moederbord met een ander aparaat.
Zijn er gekende problemen van dit via of abit moederbord met één van deze aparaten? en weet je wat ik hier aan kan doen om dit te verhelpen?
Of is het misschien iets anders volgens jullie?
help mij aub want ik word stilaan gek