Toon posts:

PC doet nix .. alleen piepen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb in me leven al wel 12 pc's in elkaar gezet en dit is de eerste waar ik problemen mee heb ineens.

Alles goed erin gedaan en krijg dit te horen : Pieeeeeeeeeeeeeeeeep (stilte) Pieeeeeeeeep (stilte) Pieeeeeeeeeeeeeep.. etc etc.

Wat is er aan de hand ?

Specs :

Abit KR7A (geen raid)
AMD Athlon 1800+
1x 256MB DDR MEM van Infineon
Geforce 4 van A-Open
SB L!ve 5.1 Bulk
TV-Kaart van Pinnacle

Alvast bedankt.. want ik moet deze pc voor iemand bouwen.. en ik wil wel goed spul af leveren natuurlijk :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Klinkt als een geheugenprobleem. Kijk ff in het boekje van het mobo wat die code precies betekend :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht maar heb niet veel kunnen vinden :?
Iemand anders nog misschien een idee wat het zou kunnen zijn ?
heb namelijk wel es gehoord dat je 2 geheugen banken nodig hebt met DDR mem :? maar dat lijkt me sterk

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 14:56:
heb namelijk wel es gehoord dat je 2 geheugen banken nodig hebt met DDR mem :? maar dat lijkt me sterk
Dat was met RIMM geheugen, met DDR is dit inderdaad niet nodig.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 15:13

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 14:56:
heb je alle kaarten goed in de bussen gedrukt? en het geheugen ook?
en dat je 2 banken moet gebruiken bij ddr mem is niet waar.

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Verwijderd

Topicstarter
Ik keek ff op het mem-stickertje.. en daar staat op 32MX64.. heb hier ergens gelezen dat de KR7A dat niet leuk vind.. snap er op het moment niet zoveel meer van :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De VIA KT266A chipset van de KR7A ondersteunt zeker wel 32Mx64, dus het ligt hoogstwaarschijnlijk aan het reepje. Probeer dan eens een ander geheugenreepje :)

• CoRrRan
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

http://www.computerhope.com/beep.htm

Ik zou als ik jou was even hier kijken, misschien dat je er wat wijzer uit wordt.

Als je inderdaad denkt dat je iets gelezen hebt hier op GoT, dan moet je dat op zich terug kunnen vinden met de search-functie. Veel succes!

//edit: je kunt natuurlijk ook hier eens kijken:

http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/boot_problems.htm
When I try to boot my motherboard beeps at me. What does this mean?
There are a number of beep code you may experience:

1. No beep at all - this means your motherboard is dead, either due to a defective or underpowered power supply, poorly seated CPU or RAM, or a dead-on-arrival board
2. One beep - board is working fine
3. One long beep then machine shuts down - faulty, improperly installed or missing CPU
4. 1 short(Beep) System booting is normally
5. 2 short(Beep) CMOS setting error
6. 1 long - 1 short(Beep) DRAM ERROR
7. 1 long - 2 short(Beep) Display card or monitor connected error
8. 1 long - 3 short(Beep) Keyboard Error
9. 1 long - 9 short(Beep) ROM Error
10. Long(Beep) continuous DRAM isn't inserted correctly.
11. Short(Beep) continuous POWER supply has a problem
12. A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages.
13. Four beeps then machine shuts down. This is because this version of the BIOS will shut down your machine if no fan tachometer signal is detected on the fan header. Make sure you attach a fan to the FAN1 or FAN4 header or clear CMOS to reset to default (no checking).
14. The AWARD BIOS offers no other codes - any other error messages are displayed on the screen. Also see Award error codes.
//edit

Waarschijnlijk is of je RAM niet goed erin gegooid, of het reepje is gaar.

-- == Alta Alatis Patent == --

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 15 augustus 2002 @ 15:08:
De VIA KT266A chipset van de KR7A ondersteunt zeker wel 32Mx64, dus het ligt hoogstwaarschijnlijk aan het reepje. Probeer dan eens een ander geheugenreepje :)
Jah makkelijk gezegd ;) ik heb zelf nog een pc met SD-RAM en hier in huis is geen DDR-reepje te bekennen... dus dat gaat niet echt opschieten.. heb em al in een ander slot gedaan maar no-go

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:55
Het is vrijwel zeker een geheugen probleem dat is het namelijk altijd als de pc niet wilt starten. Dus je zult het geheugen moeten vervangen.

Anders leed die opmerking van 'CoRrRan' eens door op die manier kan je de fout achterhalen.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Dan zit er niks anders op dan terug naar de winkel en omruilen die hap. Ze kunnen waarschijnlijk ook het wel eerst ff proberen, kijken of het inderdaad werkt met en nieuwe module. Heb je het in een webwinkel gehaald, tja, dan moet je ff wachten.....

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Je DDR is echt kapot. Wil je PC aan de gang krijgen dan zal je toch echt ff een nieuw moeten halen. Wat is het trouwens een DDR(2100) of DDR(2700)?
Als je er een 2700 in hebt wil hij wel een fout geven.

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Psst et36s, het is toch wel (...) "lees die opmerking van" (...), hoop ik, anders snap ik die zin van je niet. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is DDR-2100 geheugen, heb net met die winkel gebeld en ga nu even een paar dingen uitproberen.. als het niet lukt moet ik drie dingen terug sturen : CPU, Mobo en RAM.

Maargoed ik ga nu gewoon even kijken wat ik kan doen. Alvast bedankt voor alle info jongens :)

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ga er maar vanuit dat alleen het RAM niet goed is hoor M4rt. Als ik jou was zou ik niet alles terug sturen...

Verwijderd

Topicstarter
Jongens bedankt voor al jullie moeite :)
Maar het probleem is opgelost.. ik heb de RAM module er nog es uitgehaald en goed bekeken.. beetje blazen over het moederbord.. RAM module er weer terug ingedaan.. en goed hard aangedrukt.. en tadaaaa lopen met die hap :)

Computers zijn rare dingen af en toe :X

Verwijderd

Ram gewoon je RAM's opnieuw erin, hoogst waarschijnlijk zitten ze er niet goed in. Heb ik ook voorgehad. Ik moest echt wel hard duwen voor mijn geheugenplaatje er inklikte zoals het moet. Rammen op die RAM's is de boodschap :D

Verwijderd

Ah ok, ik was dus 15 sec te laat met mijn post :D

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:01

Shunt

Boe

hehe ik heb dit dus gehad met pc 133 mem was te voorzichtig |:( met in drukken :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1