USB flashdrive

Pagina: 1
Acties:

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Iemand ervaring met een USB flashdrive zoals ze die bij bv Paradigit verkopen? (32 MB - EUR 30).

Lijkt me een handige floppy vervanger, maar zijn ze een beetje betrouwbaar?

[ Voor 0% gewijzigd door VonFoX op 15-08-2002 14:28 . Reden: typo ]

Yo.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-03 15:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ik vind persoonlijk een smartmedia/compactflash card + reader een mooiere oplossing en is goedkoper

/dev/null

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

ik heb er 1 van pendrive.
32mb.
en ik moet zeggen ik vind hem rete-handig

You can't free a fish from water.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Probeer jij maar eens te booten van smartmedia card + reader ;)

Geen ervaring met die USB Flashdrive, maar wel met een TrekStor USB Stick. Zorg wel dat je USB drive een nieuwer type is dat zonder extra drivers kan werken in windows Me en nieuwer.
Overigens betekent dat niet dat je er gegarandeerd van kunt booten: je BIOS moet dat ondersteunen. Mijn ervaring is, is dat slechts weinig BIOSsen dat doen. Kijk dus even of je kan booten van USB-FDD, -ZIP en -HDD. Die trekstor werkt alleen als ik em als "USB-ZIP" laat booten, for some reason. Maar het werkt.
Nog iets: Windows zet er standaard geen partitietabel op. Maar het lijkt erop dat je BIOS dat toch echt nodig heeft om van te booten. Je moet je driveje dus partitioneren en de partitie active maken. Kost je wel weer een MB of wat aan ruimte helaas :(

Over de betrouwbaarheid: diskettes zijn zo *&%$^% ONbetrouwbaar dat al het andere beter is... Tot dusver heb ik iig geen enkel probleem gehad met de betrouwbaarheid.

[ Voor 0% gewijzigd door Fuzzillogic op 15-08-2002 21:41 . Reden: betrouwbaarheid-sjitjes ]

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11-2025
ik ga zo'n penndrive komend schooljaar gebuiken. kheb er eentje gekocht van 128 MB...kan ik tenminste ook nog wat mp3tjes meenemen :+
oh ja mocht je het ook voor schooldoeleinden gebruiken...als ik een accessdatabase of groot word document had moest ik het van mijn netwerkdrive eerst inzippen en dan naar eigen FTP of email mailen. Nu gewoon save..klaar!

bij ons op school (Fontys Ehv) draaien ze overal win98 en dan moet je eerst de drivers iedere keer van flop opstarten zodat je penndrive werkt. Ik heb toen gewoon die bestandjes op het netwerk van school gezet (op mijn eigen netwerkruimte) en bij mijn profiel gewoon in opstarten in het startmenu gezet. Zo hoef je niet iedere keer een diskette mee te nemen :)
ook makkelijk als je het in je inlogscript kan zetten maar dat lukte niet...was afgeschermd door admin :(

dingen werken wel mooi. En ze zijn tenminste een stuk sneller als die K*T diskette's. Wel blijven backuppen!!!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-03 15:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Prijzen voor dat NIET-systeem geheugen is eigenlijk nog steeds niet te betalen.

/dev/null

Pagina: 1