Toon posts:

Van DV naar DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil:
Ik heb veel zelf gemaakte video's met mijn digitale videocamera. Deze wil ik graag overzetten op DVD, heb al een dvd brander gehaald. Maar omdat mijn systeem aardig verouderd is moet ik een nieuwe aanschaffen, goed snelle, veel geheugen en veel hd ruimte voor het opslaan bewerkten en branden van die films.
Nu zie ik dus ook video bewerkingskaarten staan op de lijst, en mijn vraag was, heb ik deze nodig om mijn films te bewerken of kan het ook zonder. Ik heb hier en daar wel gezocht op het forum en zag dat het gewoon firewire kaarten zijn met extra software. Heb ik zo wie zo wel een firewire poort nodig, omdat ik me camera ook achter usb kan knopen? Of heb ik omdat ik ze op dvd wil branden, wel juist een videobewerkingskaart nodig.

bvd.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:07

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het zijn idd vaak firewire kaarten met wat extra software. Ik zou zeker voor een firewire poort zorgen, want usb is maar 11Mbit.

Om ze als een dvd te branden moet de film in mpeg2 gecodeerd zijn. Dit kan softwarematig of hardwarematig met sommige videobewerkingskaarten.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Je kan gewoon een simpel FireWire-kaartje kopen, als je zelf de software hebt/erbij wil kopen. Ben je nog een nieuweling, dan kun je het beste een FW-kaartje van Pinnacle kopen. Hier zit het programam Studio 7 bij. Dit programma kan je ook helpen bij het maken van een DVD.

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 20:57
veel info te vinden op : http://www.vcdhelp.com

woei!

Verwijderd

Topicstarter
is Pinnacle niet hetzelfde als Miro?

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:45
Ja
Pinnacle heeft Miro overgenomen

Verwijderd

Topicstarter
Nog een klein vraagje. Is het ook nodig om een snelle videokaart te hebben, of wil het ook wel met een onboard 2MB videokaartje?

• basset
  • Laatst online: 04-03 14:39
je usb uitgang zal waarschijnlijk alleen maar voor evt foto's zijn. De doorvoer is niet snel genoeg. DV heeft een rate van ongeveer 4 MByte per seconde. Als je USB wilt gaan gebruiken ben je wel even bezig denk ik. Aangezien 45 minuten film ruim 10GB in beslag neemt.

Gewoon een firewire kaart en een stukje software. Als je op dvd gaat branden heb je waarschijnlijk een brander. Daar zit meestal al sw bij. iig wel bij de HP.

Hop,hop,hop!

• basset
  • Laatst online: 04-03 14:39
2MB videokaartje onboard kun je wel shaken. Die kan volgens mij niet je streams aan.

Dus je kan het wel opslaan, maar niet afspelen. Denk ik hoor

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Als je een Sony DV camcorder hebt zit er een iLink poort op. iLink is hetzelfde als Firewire (ieee1394). Ditmaakt het overzetten een stuk handiger. De meeste DV camcorders hebben tegenwoordig een ilink of een compatible poort erop (die zal wel anders genoemd zijn vanwege de copyrights op de naam iLink)

Ik heb ook alleen maar een firewire kaartje bijgekocht voor mijn sysje....
Pagina: 1