Toon posts:

Mobiel Internetten

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de korte probleemomschrijving vorige keer.

Ik heb een Laptop (Toshiba Armada met Win2000 Pro) met een infraroodpoort, daarnaast heb ik een Nokia 6210 met infraroodpoort.

Nu wil ik onderweg mijn e-mail kunnen lezen en kunnen internetten. Als ik de IR-ontvangst van de telefoon activeer ziet Windows 2000 de telefoon gelijk als een andere computer.

Ik wil echter de telefoon als modem gebruiken. Op de nokiasite kan ik geen software vinden en gewoon een modem detecteren helpt (natuurlijk) ook niet. Ik vroeg me af of een van jullie weet waar ik speciale software kan vinden hiervoor of wat er in Windows 2000 (of in de telefoon) ingesteld moet worden.

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Wat ik volgens mij ooit gedaan heb met XP is gewoon standaard 9600 of 28800 modem ofzo installeren en als poort een Infrared Serial Port of iets dergelijks kiezen. Kan ook zijn dat je deze nog even apart moet installeren.
Ik neem even aan dat ze elkaar wel zien ? Je moet in ieder geval op de 6210 infrarood aanzetten en in windows kan je 'm ook enablen en disablen in 't control panel.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik weet niet hoe jij zoekt op de nokia site, maar ik had het zo gevonden.
http://www.nokia.com/phon...pport/6210/downloads.html

Als je hier gewoon de drivers download dan moet het werken.

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:35
Ikzelf heb een maandje mobiel geinternet via mijn Nokia 6210. (toen was ik aan't wachten op Chello)
Met windows XP wordt m'n Nokia gewoon via infrarood gezien als een modem, die selecteer je dan voor je internet verbinding en laat je inbellen naar je provider.
Ik moet wel eerlijk kwijt dat het langzaam gaat @ 1kB/sec ongeveer.
Met windows 2000 durf ik het niet zeker te zeggen, maar verwacht dat die ook gewoon als modem gezien word..

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

Verwijderd

Sja sorry hoor, maar zoals Airwolf al laat zien is dit in no time gevonden op de Nokia site....
Volgende keer niet liegen dat je al gezocht hebt dus :P

Dit topic is gesloten.