page layout/design engine

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
ik ben bezig met een website die te onderhouden is m.b.v. een content management syteem. De inhoud van een pagina kan gewijzigd worden door gebruik te maken van forms. Zo staat er in 'inhoud' bijvoorbeeld de algemene text van een pagina. In deze text staat ook html code, bijvoorbeeld om een link weer te geven of om een kop te maken.

Tot hier nog geen probleem, behalve als iemand een wijziging wil maken die geen verstand heeft van html. Ik hoorde van een collega dat er gratis (java ?) scripts zijn om dit probleem op te lossen. Hiermee bedoel ik dat je naast de form velden ook knopjes krijgt voor simpel acties zoals een link maken, kleur veranderen van font etc.

Weet iemand hoe dit heet, of is er wellicht een betere oplossing?

Mijn rig

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:48
Probeer eens om alles uit een (mySQL) database te lezen.
In een tabel staan alle kleur gegevens, layout, etc.
Deze gegevens kun je dan aanpassen door een pagina te maken waarin ze deze instellingen kunnen wijzigen.

Succes

• Tranq
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10-2024

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Tranq
  • Laatst online: 16-10-2024
Hey die rolde er bij mij ook uit met google :p

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

marko77:
Weet iemand hoe dit heet, of is er wellicht een betere oplossing?
Misschien heb je wat aan de zgn. contenteditable property. Als je die aan div's geeft, kan men in die div gewoon editen, alsof het een word-document is. Met ctrl-b bold, ctrl-i italic, etc.

Dit is echter wel IE only. Wil je een crossbrowser systeem, dan wordt 't toch wel wat ingewikkelder.

Zoek even op msdn naar contenteditable, of hier [search=contenteditable]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• marko77
bedankt, dit is een stap in de goede richting! Ik had namelijk geen idee hoe zoiets heette.

Mijn rig

Verwijderd

edit:
argh, ik type ook veels te langzaam

• vandijk
  • Laatst online: 31-08 20:27
op hotscript.com staan er nog veel meer... meeste werken mbv javascript/dhtml

hier dus -> http://www.hotscripts.com...grams/Content_Management/

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• marko77
Het hoeft niet te ingewikkeld te worden, simpele opmaak dingen vind ik genoeg, via ons eigen cms kunnen we ook plaatje toevoegen enzo.

Mijn rig

Pagina: 1