Toon posts:

[PHP]Achtergrond bij includen tekst van php bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij al mijn php pagina's een achtergrond ingesteld.
Die achtergrond is op elke pagina te zien, alleen op twee pagina's niet.

Op die twee pagina's laat ik tekst uit een ander php bestand includen.
Kan dit de oorzaak zijn dat de achtergrond niet getoond wordt?
Zo ja, hoe kan ik ervoor zorgen dat de achtergrond wel getoond wordt?
Zo nee, weten jullie dan wat de oorzaak is en wat ik daar aan kan doen?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Misschien kun je even wat relevante code hier neer zetten, want ik kan nu niet ruiken of die include de oorzaak is of niet :)

Dus als u zou willen toevoegen:

Pagina die include
Pagina die included wordt.

(daarvan alleen de relevante stukken aub, geen hele lappen)

Lees ook nog even in de quickstart, hoe je een goede duidelijke vraag netjes kan forumuleren :)

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Zoals Glimi al zegt: laat eens wat code zien. En hoe heb je je background neergezet? gewoon in de body tag of in een style sheet of misschien nog anders?

Don't mind Rick

Verwijderd

Topicstarter
De code kan ik niet laten zien want die staat op mijn thuiscomputer. Ik ben nu op mijn werk.
De background staat gewoon in de body.
Maar het is gewoon heel raar. Ik heb het op acht pagina's staan. Bij 6 werkt het goed, maar bij 2 niet.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat 't aan je HTML ligt en niet aan je PHP.

Post ff een linkje naar de html :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Nee, volgens mij niet.
Want ik heb hem ook een keer index.html genoemd, en toen was die achtergrond wel zichtbaar. Toen ik hem index.html had genoemd, toen includen hij dat php bestand niet, en was dus wel de achtergrond zichtbaar.
Link kan ik niet geven, staat een wachtwoord op. En ik ben niet de enige die er aan werkt dus die zullen me dan niet zo dankbaar zijn:)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Rokie:
Nee, volgens mij niet.
Volgens mij wel. PHP heeft namelijk niets met achtergrondkleuren te maken
Want ik heb hem ook een keer index.html genoemd, en toen was die achtergrond wel zichtbaar. Toen ik hem index.html had genoemd, toen includen hij dat php bestand niet, en was dus wel de achtergrond zichtbaar.
't gaat er niet om dat je de extensie verandert. Het gaat erom dat je de HTML die het PHP bestandje produceert bekijkt en controleert. Als je enkel de extensie verandert, wordt de PHP niet geparsed, dus daar schiet je niets mee op.

Copy paste de HTML uit de "view source" even naar een ander html bestandje, en copy-paste de code vervolgens hierheen.
Link kan ik niet geven, staat een wachtwoord op. En ik ben niet de enige die er aan werkt dus die zullen me dan niet zo dankbaar zijn:)
Tja, it's your call ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1