Iiyama monitor dood?

Pagina: 1
Acties:

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
Na 4 jaar trouwe dienst heeft mijn 17" Iiyama monitor het begeven. Bij het oveschakelen naar windows (veranderen van resolutie) bleef er weinig van het beeld over. Vertikaal stond er ongeveer een centimeter brede lijn met allerlei kleuren, die ook vrij snel weer verdween.

Ik heb de monitor opengemaakt en ff stekkertje los en vast gemaakt, maar ik kon lang niet overal bij. Het heeft dan ook niets geholpen. Nu ish et zo als ik de monitor aanzet dat er in het midden een op een ruimte van ongeveer 2 bij 1cm. rode pixeltjes ronddansen. Halverwege de beeldbuis komt er een tikkend geluid (omschakelen van resolutie) vanaf, die steeds sneller wordt.

Het ziet er niet allemaal zo rooskleurig uit, maar misschien dat iemand kan zeggen waar het probleem zit en of ik er eventueel iets aan kan doen/laten doen.

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 11:01

trixx

-CTU- SuiZide

http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp

Staan vast wel leuke nieuwe monitoren. :) :) :)

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 18:04
De multisync die de juiste frequentie niet kan vinden?? Lijkt mij dat ie wel je beeld weergeeft alleen enorm verschoven. Als je je muis beweegt, bewegen dan die rode pixels ook?

Probeer eens in safemode de 640*480 resolutie eens?

En anders aanbieden bij een reparateur. Dit lijkt mij een kleiningheid

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
La_Pazz schreef op 15 augustus 2002 @ 15:04:
De multisync die de juiste frequentie niet kan vinden?? Lijkt mij dat ie wel je beeld weergeeft alleen enorm verschoven. Als je je muis beweegt, bewegen dan die rode pixels ook?

Probeer eens in safemode de 640*480 resolutie eens?

En anders aanbieden bij een reparateur. Dit lijkt mij een kleiningheid
Ik krijg helemaal geen beeld. Ook niet bij bijv. booten.

Die rode pixels dansen btw de hele tijd een beetje rond, na verloop van tijd verdwijnt het "beeld" langzaam.

Verwijderd

eL_Jee schreef op 15 augustus 2002 @ 22:13:
[...]

Ik krijg helemaal geen beeld. Ook niet bij bijv. booten.

Die rode pixels dansen btw de hele tijd een beetje rond, na verloop van tijd verdwijnt het "beeld" langzaam.
Nou, die kan je nu waarschijnlijk wegflikkeren, een punt in het midden verbrandt je fosfor en blijft er na reparatie altijd een stip in het midden zichtbaar. 8)7
Goedkoop proberen wordt dus duurkoop, prutser !
Ik ga maar eens aandelen van iiyama aanschaffen denk ik, met mensen zoals jij worden ze nog wat waard. _/-\o_

Verwijderd

Gewoon laten repareren, als hij weer werkt dan werkt ie, de reparateur geeft je wel kansen en prijzen. Bij een 4 jaar oude monitor is het misschien wel de moeite waard hem te vervangen, zoveel kost een goeie 17" niet dus. Maar ik zou het van reparatiekosten laten afhangen.
Pagina: 1