NVidia Detonator of Asus drivers?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
[mod: dit staat NIET in de FAQ en het is een nuttige vraag]

De huidige Asus drivers voor de GeForce 4 Ti 4200 (V8420) staan op versie 29.80 van NVidia Detonator of zo terwijl die al bij 30.82 zijn of zo. Mijn vragen luiden uiteraard;

is het over het algemeen verstandiger de drivers van de kaartmaker of van de chipmaker te installen? Wat heeft de ene set wel en de andere niet in dit geval en als de versies hetzelfde zouden zijn, welke zijn dan over het algemeen sneller, de kaartmakerdrivers of de NVidia drivers?

• Tribal_T
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:42

Tribal_T

PSN ID: Tribal_T

Hey verschil dat ik weet is dat wanneer je de asus drivers installed, je ook gebruik kunt maken van smartdoctor en dat soort programma's. Dwz dat smartdoctor ondersteund word op je kaart. Voor de rest maakt het niet uit. Ik doe meestal de chipmaker omdat deze uiteindelijk ook die van bijv asus heeft gemaakt maar asus zelf wat dingen heeft aangepast.

Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not

• Stan
Precies, en dat wil ik dus vooral weten; wat bieden die Asus drivers allemaal voor extra's die het verschil in ouderdom weer goed zouden moeten maken?
En wanneer ze dus allebei dezelfde Detonator versie zouden bevatten; welke is dan sneller, degene zonder poespas (NVidia) of degene gemaakt door de mannen die de kaart goed kennen (Asus)?

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

De belangrijkste reden is voor mij: de asus drivers zijn voor de asus videokaarten getest.

En maakt een .xx verschil in driverversie zo veel uit?? Ik kan me er niet echt druk om maken dat asus iets achter is t.o.v. de laatste nvidia drivers.

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

• Stan
Mmmm, mijn instinct gaat in eerste instantie juist uit naar NVidia EN zowieso de nieuwste versies van drivers/software :)

Verwijderd

Je kunt dat het beste zelf uittesten he, kost je bij elkaar misschien een klein uurtje.

Ik kreeg bij mijn gf3 vorig jaar de 14. nog wat drivers en die waren wel erg veel langzamer dan de nieuwste van nvidia toen.

En als het maar een klein verschil is (in de plus of min) dan zou ik gewoon de ASUS drivers houden omdat je er toch vanuit mag gaan dat ie toch wel speciaal is geschreven voor jouw kaart.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ze hebben er een asus logo bijgezet.
Kan me moeilijk voorstellen dat ze de driver zelf grotendeels gaan aanpassen. behalve dat ze meer functionaliteit hebben voor hun eigen kaarten.

Verwijderd

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (React)

Misschien staat dit dan niet LETTERLIJK in de FAQ, maar lees dit stukje eens door, en probeer zelf eens wat. :)
Dat is heel moeilijk te zeggen, het is eigenlijk een kwestie van uitproberen. Meestal zijn de nieuwste drivers het snelst, ze zijn niet voor niets het nieuwst
Houd er ook rekening mee dat de allernieuwste Detonators je wat oudere videokaart niet sneller gaat maken, het heeft erg weinig zin om bijvoorbeeld je TNT1 sneller te laten gaan, 1 of 2% sneller maakt niet uit, het blijft een te oude kaart.
En kijk ook eens in topics die over je videokaart gaan. In de Radeontopics kan je erg goed zien wat voor drivers op dit moment goed presteren (hoeft ook weer niet te zeggen dat het beste voor jou systeem zijn).
dus. :{
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.