Toon posts:

Pc start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,
kheb weer een probleempje en die luidt als volgt:
Als ik m'n Pc aanzet draait de cpufan, de HDD wordt gedetecteerd, maar ik krijg geen beeld :'( !!!hier de specs van het systeem:
Biostar M7vka mobo
128 Mb pc133 mem
geforce 2 mx/32mb
Samsung 10 gb 5400 RPM ATA100
Enlight 300 W voeding
Ik hoop dat iemand me kan helpen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

al getest met andere videokaart?
heeft dat ding ook onboard VGA? (zou het kunnen zijn dat daar een probleem ligt)

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Videokaart er een keer uit en weer in doen en alle kabels even controleren

Verwijderd

Topicstarter
andere videokaart al geprobeerd, en alle kabels zitten volgens mij ook goed vast ik zal nog ff kijkuh
oja en geen onboardtroep :*)

Verwijderd

Dat heb ik altijd als ik met mijn processor aan het klooien ben geweest. Gewoon bios resetten. Of misschien is je proc wel stuk.

Verwijderd

Topicstarter
als m'n proc verrot is wordt ik gek, heb um net binnengekregen, en heb de core ook nie beschadigd met de cooler plaatsen (hoop ik).ik zal m'n bios eens resetten

Verwijderd

Topicstarter
bios gereset, nog steeds nix, er komt nog hitte van m'n warme proc af dat betekent toch dat ie nie verrot is???

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Maar hij geeft geen pieptonen?

Zet het geheugen er eens opnieuw in.

offtopic:
Staat je monitor wel aan? ;)

• q3a_manchurian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 01:19

q3a_manchurian

n0t a VaL1d V0Ltag3 ;)

in welk PCI-slot heb je je soundcard????

als ik de GeForce2 MX in combo met een soundcard (pci-slot 3 of 5) laat draaien, dan wil de GeForce inderdaad mijn monitor niet aanspreken.

Het is wel zo dat de pc gewoon HELEMAAL opstart (mits er geen fouten zijn natuurlijk)

PCI slot 1, moet je sowieso niet gebruiken omdat dit slot wegvalt als men een AGP kaart gebruikt
En het allerbeste is zelfs als je PCI slot 4 en 5 niet alletwee TEGELIJK gebruikt.
1 van deze slots is namelijk ALTIJD geshared.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Greetz,
Manchurian

Verwijderd

Het standard antwoord hierop op got. Start je computer met zo min mogelijk op en reset je bios.

Maar om je veel moeite te besparen kunnen we er misschien achter komen als we de piep code weten. Als ie niet piept is het meestal iets met de bios (bij mij dan altijd) en als je proc kapot is dan heb je enorme pech want dan kan het nog wel even duren voordat je een nieuwe krijgt. Want dat moet allemaal weer naar AMD gestuurd worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor geen biep en gebruik onboard audio en geen enkel ander pci-slot dus....kan het brakke voeding zijn???? :?

Verwijderd

Topicstarter
hij piept wel (hehehe speakerconnector zat er nie goed in) hij piept 1x lang en 3x kort weet iem wat dit betekent??

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 11:09:
hij piept wel (hehehe speakerconnector zat er nie goed in) hij piept 1x lang en 3x kort weet iem wat dit betekent??
Ik weet niet wat het betekent, maar volgens mij kun je dat in je mobo handleiding terugvinden. Ik hoop voor je dat het niet je proc is :/

I pitty the fools who took my game-station.....

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/boot_problems.htm
When I try to boot my motherboard beeps at me. What does this mean?
There are a number of beep code you may experience:

1. No beep at all - this means your motherboard is dead, either due to a defective or underpowered power supply, poorly seated CPU or RAM, or a dead-on-arrival board
2. One beep - board is working fine
3. One long beep then machine shuts down - faulty, improperly installed or missing CPU
4. 1 short(Beep) System booting is normally
5. 2 short(Beep) CMOS setting error
6. 1 long - 1 short(Beep) DRAM ERROR
7. 1 long - 2 short(Beep) Display card or monitor connected error
8. 1 long - 3 short(Beep) Keyboard Error
9. 1 long - 9 short(Beep) ROM Error
10. Long(Beep) continuous DRAM isn't inserted correctly.
11. Short(Beep) continuous POWER supply has a problem
12. A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages.
13. Four beeps then machine shuts down. This is because this version of the BIOS will shut down your machine if no fan tachometer signal is detected on the fan header. Make sure you attach a fan to the FAN1 or FAN4 header or clear CMOS to reset to default (no checking).
The AWARD BIOS offers no other codes - any other error messages are displayed on the screen. Also see Award error codes.
Kijk je keyboard dus maar eens na...

-- == Alta Alatis Patent == --

Verwijderd

Topicstarter
he thanx man, kan ook verkeerd geluisterd hebbe en dat ut 1 lang 2 kort was dan heb ik echt een probleem, maar ik zal er eens een ander keyboard in prikken :*)

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

No problem. Suc6 ermee.

-- == Alta Alatis Patent == --

Verwijderd

Topicstarter
fuck het was 1 lang 2 kort en soms geeft ie nix en de andere keer weer 1 doorgaande lange ik denk dat m'n mobo nie echt meer leeft :'(

• fritsie25
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11-2023

fritsie25

Heeeee Fritzzzzzzzzzzie

hoe is het afgelopen?

AMD 1800 ATHLON XP | 768 DDR | Asus A7N266-C | ATI 9600 XT 256 MB| Asus DVD speler | Liteon DVD writer | LG LCD scherm | 160 Gig harde schijf

Pagina: 1