Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Word document comprimeren

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 12:08
Ik heb van iemand anders een Worddocument van 24 mb :O Het moet een handleiding worden en er staan veel plaatjes in. Nou heeft diegene de plaatjes niet als jpg ingevoerd, maar als bmp |:( Via 'object koppelen aan document' in Word heb ik het document al kunnen halveren tot 12 mb. Toch vind ik dat nog veel te groot (trekt veel van een simpel systeem als erin gewerkt moet worden).

Het vervangen van alle plaatjes (50+) vind ik niet echt een oplossing. Kun je een Word document achteraf converteren of alle plaatjes tegelijk comprimeren?

Kortom, hoe krijg ik dit Word document in aanvaardbare grootte zonder het te zippen???

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:02

YellowCube

Wait...what?

misschien omzetten naar pdf ?
Het waarschijnlijk niet de oplossing waar je naar zoekt, maar pdf is een redelijk gangbaar formaat en kleiner dan een word document.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
24 MB is toch niet absurd groot voor een word-bestand? En als je ermee klaar bent en je wil het transporteren over internet of floppy, maak je er een PDF-je van.

Houdoe

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-11 19:43
Als de plaatjes bestaan uit screencaptures worden de afbeeldingen meestal kleiner als je het gif-formaat gebruikt ipv jpg. Bijkomend voordeel is dat de kwaliteit bewaard blijft. Als je 24 mb echt onacceptabel vindt, is dit de enigste echte oplossing.