Ik heb een p4 2,2@2,54 met een voltage van 1,71 volt
Wanneer het vrij warm is en de cpu 57 graden bereikt, floept wolfenstein terug naar windows Xp, welke wel gewoon rustig verder blijft lopen. Speedfan geeft dan een vcore voltage van 1,66v ip 1,71 v. Na 2 sec loopt ie weer op 1,71v. Dit heb ik dus alleen bij wolfenstein. Elk ander spel gaat prima.
* Het voltage heb ik al een heel stuk omhoog geschroeft
* Cpu teruggeklockt
* Gpu teruggeklockt
* Het voltage omlaag geschroeft.
* Wolfenstein test2 multiplayer demo opnieuw geinstalleerd
Het helpt allemaal niet. 57 graden vind ik toch niet zo warm voor een p4. Er zitten 3 casefans in voor wat airflow. (binnen 1 minuut is de temp 10 graden gedaald wanneer ik geen spellen speel).
Waar kan het nu aan liggen
Het enige wat ik kan bedenken is brak geheugen. Samsung rambus geheugen pc800 staat toch bekend om zijn kwaliteit. Ik ben de 2e pc in een netwerk. Misschien heeft dat er iets mee te maken. Heeft iemand een idee?
Wanneer het vrij warm is en de cpu 57 graden bereikt, floept wolfenstein terug naar windows Xp, welke wel gewoon rustig verder blijft lopen. Speedfan geeft dan een vcore voltage van 1,66v ip 1,71 v. Na 2 sec loopt ie weer op 1,71v. Dit heb ik dus alleen bij wolfenstein. Elk ander spel gaat prima.
* Het voltage heb ik al een heel stuk omhoog geschroeft
* Cpu teruggeklockt
* Gpu teruggeklockt
* Het voltage omlaag geschroeft.
* Wolfenstein test2 multiplayer demo opnieuw geinstalleerd
Het helpt allemaal niet. 57 graden vind ik toch niet zo warm voor een p4. Er zitten 3 casefans in voor wat airflow. (binnen 1 minuut is de temp 10 graden gedaald wanneer ik geen spellen speel).
Waar kan het nu aan liggen