Nou, volgens de oude Grieken ligt het in de aard van de mens om zo precies mogelijk uit te zoeken hoe de wereld en de situatie waarin zij leven in elkaar steekt; wat de zin van het leven is (in verband met goden en dergelijke) enzovoort en waar de mens vandaan komt hoort daar ook bij.
Geef mij maar een Warsteiner.
Volgens mij:
Het primitieve instinct om je omgeving te verkennen. Men wil door dit instinct ook graag weten waar je vandaan komt. Dit kan heel ver terug gaan. Het is een drang. Zeg, een honger naar kennis. Net zoals babies doen als ze klein zijn. Alles observeren aanraken, als ze kunnen praten gaan ze vragen stellen.
Waarom is de lucht blauw? Mama, waar kom ik eigelijk vandaan? (bij 2e kind, vraagt 1e: Mama, kom ik ook uit jou? Ben ik ook zo geboren?) Waarom doet het pijn als ik in mijn vinger prik? Waarom word ik ziek? etc. etc.
Ga maar eens naar jonge kinderen kijken, die hebben alle fundamentele antwoorden voor het gedrag van mensen (puur, eerlijk en onbedorven).
Het primitieve instinct om je omgeving te verkennen. Men wil door dit instinct ook graag weten waar je vandaan komt. Dit kan heel ver terug gaan. Het is een drang. Zeg, een honger naar kennis. Net zoals babies doen als ze klein zijn. Alles observeren aanraken, als ze kunnen praten gaan ze vragen stellen.
Waarom is de lucht blauw? Mama, waar kom ik eigelijk vandaan? (bij 2e kind, vraagt 1e: Mama, kom ik ook uit jou? Ben ik ook zo geboren?) Waarom doet het pijn als ik in mijn vinger prik? Waarom word ik ziek? etc. etc.
Ga maar eens naar jonge kinderen kijken, die hebben alle fundamentele antwoorden voor het gedrag van mensen (puur, eerlijk en onbedorven).
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Als we er achter zijn waar we vandaan komen, weten we dan ook niet gelijk waar we heen gaan? (hemel/hel of niets)
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul
Mars, een komeet met een bacterie is hier ooit neergestort, en toen onstond er leven.
Denk daar maar over na.
Denk daar maar over na.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
waarom? jah waarom... de mens is altijd al nieuwschierig geweest
Verwijderd
het enige wat de mens van dier scheidt is zijn zelfbewustzijn, en zijn drang naar kennis, zijn blijkbaar evolutionair handige dingen.
kijk maar om je heen
een heleboel mensen
kijk maar om je heen
een heleboel mensen
Verwijderd
Wij willen weten waar we vandaan komen omdat we onszelf willen leren kennen en onze plaats in deze wereld willen leren kennen.
Of om interessant te doen op het W&L forum:)
Of om interessant te doen op het W&L forum:)
Pagina: 1