Hallo,
ik wil van een image de breedte en hoogte zoals weergeven op het scherm gaan resizen.
Hiervoor kijk ik eerst welke size de hoogste waarde heeft en die set ik een vaste waarde. De andere size wordt dan d.m.v. een berekening vastgesteld.
Ik heb hiervoor de volgende code opgesteld:
Nu geeft die echter een foutmelding in line 31:
wat heb ik verkeerd gedaan?
ik wil van een image de breedte en hoogte zoals weergeven op het scherm gaan resizen.
Hiervoor kijk ik eerst welke size de hoogste waarde heeft en die set ik een vaste waarde. De andere size wordt dan d.m.v. een berekening vastgesteld.
Ik heb hiervoor de volgende code opgesteld:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <? // dir lezen en bestanden in array plaatsen $dir = "$dir"; $open = opendir($dir); $i=0; while (false !== ($bestanden = readdir($open))) { if(($bestanden<>".") AND ($bestanden<>"..")) { $bestandslijst[$i] = $bestanden; $i++; } } closedir($open); //generate entry $entry = array_rand($bestandslijst); //$img = filename $img = $bestandslijst[$entry]; $size = getimagesize("$dir/$img"); if ( $size[1] > $size[0] ) { $img_h = "110"; $img_w = "( ( $size[1] / $img_h ) * $size[0] )" }; else { $img_w = "150"; $img_h = "( ( $size[0] / $img_w ) * $size[1] )" }; echo "[img]\"$dir/$img\">\n"; ?[/img] |
Nu geeft die echter een foutmelding in line 31:
PHP:
1
| $img_w = "( ( $size[1] / $img_h ) * $size[0] )" }; |
wat heb ik verkeerd gedaan?