Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een MP3 speler te kopen, maar nu zit ik te twijfelen tussen de soorten:

- MPIO DMB+
- MPIO DMG

Op internet vindt ik allerlei reacties dat de DMG een super apparaatje is, maar over de DMB+ vind ik echter nix.
Het voordeel van de DMB+ vind ik is dat hij een afstandsbediening heeft en
FMRadio. Maar de DMG ziet er gewoon kewl uit!

Iemand ervaringen met de DMB+

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
(jarig!)
Heb je een plaatje misschien? of een link met meer info?

• wAizz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 12:44
Vrieskist schreef op 15 augustus 2002 @ 12:05:
Heb je een plaatje misschien? of een link met meer info?
http://www.mpio.com
http://www.mmport.nl

en natuurlijk google

Hoezo te lui om ff te searchen..... ;)

• piston
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-11-2025
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lvds/dmg_y.gif
Heb hier onlangs in Netwerk (computerboekske) een korte review van gelezen en voor zover ik het nog herinner waren zij daar best tevreden van.
Ik zal dit weekend dat boekske eens zoeken (pa is abonnee) en dan het belangrijkste hier posten.

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
(jarig!)
Die DMG is wel goed volgens mij :)Er kan volgens mij alleen smartmedia geheugen in, maar er zit wel een FM radio op dacht ik :P

Verwijderd

Topicstarter
Alleen op de DMB+ zit een radio ingebouwd. Hij heeft standaard 64mb of 128mb intern geheugen en je kunt hem uitbreiden met een Smart Media kaart.

Hier een plaatje van de Mpio DMB+ :

[afbeelding]

Hebben mensen deze mp3 speler en hebben ze er goede ervaringen mee?

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:08

Vuvuzela

My spire is forming

Ik heb een zilvere DMG met 128 mb geheugen ik ben er zeer tevreden over ;)
hij is klein en licht en hij is ook makkelijk int gebruik..
Als je meer wilt weten voeg me dan maar toe op Msn ;)

I served in a company of heroes.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt wel of degene die een Mpio MP3 speler hebben allemaal de Mpio DMG hebben.
Deze is natuurlijk super, maar ik vindt het wel lekker om 's ochtends als ik in de trein naar school zit naar de radio te luisteren. En mis je de afstandsbediening op de DMG niet?

Verwijderd

Topicstarter
En ik was ook nog vergeten te vragen of het radio ontvangst een beetje goed is... dus

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

ok...ik heb 'm 2 weken mogen gebruiken (kennis verkoopt ze in Enschede)

- radio heeft zeer slecht bereik en grote gevoeligheid...zelfs grote nationale zenders als 538 geven vrijwel alleen ruis...
je kan ook niets anders verwachten van ingebouwde fm-ontvangers...deze zijn meestal te klein en van een te lage kwaliteit om echt goed te functioneren...

- ding ziet er niet uit als op de foto's....afwerking is matig en voelt niet stevig aan...

- hij is erg klein, das wel positief :)

- afstandsbediening is basic, maar goed genoeg...

- geluidskwaliteit is redelijk, logischerwijs niet zo goed als bijv. het geluid van de iPod of goede cd-mp3-spelers...

- prijs is te hoog...voor 299 euro heb je al een iPod met 5GB geheugen en firewire...

- batterijduur is zo'n 5-6 uur bij normaal gebruik (philips batterijen)

nee, ik kan niet zeggen dat ik 'm aan kan raden :)

doe er anders iets bij en koop voor 299 euro de iPod op www.dancevalley.com, zal je veel meer plezier aan hebben...

ik moet er wel bijzeggen dat ik behoorlijk hoge eisen stel aan apparatuur en van een zeer goede geluiskwaliteit houd...daarom heb ik zelf de combinatie iPod + Sony E888 dopjes waarmee ik wel tevreden ben :)

als je minder veeleisend bent, zou deze mp3-speler wel iets voor je kunnen zijn...maar ik ben er van overtuigd dat er betere spelers zijn voor minder geld (bijv. Nike PSA 120)

edit: oja...pfff...nu ben ik moe :Z :Y)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan, je brengt me echt aan het twijfelen.
Zo'n iPod is inderdaad gaaf, maar ik heb er nog heel veel vragen over.
Ik denk toch dat ik zowieso ga voor een MP3-speler met ingebouwde harddisk, want 128mb is ook niet echt veel.

Kan ik misschien ff een keer met je msn-en ofzo? Lijkt me wel leuk om met iemand te praten die zo'n ding heeft en er veel verstand van heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is trouwens ook een heel vet apparaatje, maar zal wel vreselijk duur zijn. (Kan nergens de prijs vinden):

Toshiba Gigabeat

[afbeelding]

Voor meer info klik hier

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 20:19:
Oke dan, je brengt me echt aan het twijfelen.
Zo'n iPod is inderdaad gaaf, maar ik heb er nog heel veel vragen over.
Ik denk toch dat ik zowieso ga voor een MP3-speler met ingebouwde harddisk, want 128mb is ook niet echt veel.

Kan ik misschien ff een keer met je msn-en ofzo? Lijkt me wel leuk om met iemand te praten die zo'n ding heeft en er veel verstand van heeft.
je msn't maar :)
--> martijn2k@hotmail.com

over die Toshiba...
evenduur als de iPod, maar kwalitatief een stuk minder (onderdelen, gebruiksgemak, grootte, looks etc.)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mooooody schreef op 15 augustus 2002 @ 18:24:
ok...ik heb 'm 2 weken mogen gebruiken (kennis verkoopt ze in Enschede)

- radio heeft zeer slecht bereik en grote gevoeligheid...zelfs grote nationale zenders als 538 geven vrijwel alleen ruis...
je kan ook niets anders verwachten van ingebouwde fm-ontvangers...deze zijn meestal te klein en van een te lage kwaliteit om echt goed te functioneren...

- ding ziet er niet uit als op de foto's....afwerking is matig en voelt niet stevig aan...

- hij is erg klein, das wel positief :)

- afstandsbediening is basic, maar goed genoeg...

- geluidskwaliteit is redelijk, logischerwijs niet zo goed als bijv. het geluid van de iPod of goede cd-mp3-spelers...

- prijs is te hoog...voor 299 euro heb je al een iPod met 5GB geheugen en firewire...

- batterijduur is zo'n 5-6 uur bij normaal gebruik (philips batterijen)

nee, ik kan niet zeggen dat ik 'm aan kan raden :)

doe er anders iets bij en koop voor 299 euro de iPod op www.dancevalley.com, zal je veel meer plezier aan hebben...

ik moet er wel bijzeggen dat ik behoorlijk hoge eisen stel aan apparatuur en van een zeer goede geluiskwaliteit houd...daarom heb ik zelf de combinatie iPod + Sony E888 dopjes waarmee ik wel tevreden ben :)

als je minder veeleisend bent, zou deze mp3-speler wel iets voor je kunnen zijn...maar ik ben er van overtuigd dat er betere spelers zijn voor minder geld (bijv. Nike PSA 120)

edit: oja...pfff...nu ben ik moe :Z :Y)
Das wel 100euro goedkoper dan concurenten, zijn er ook nadelen om het bij dancevalley te kopen??

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wil hem wel gaan kopen bij Dancevalley maar hoe zou het dan zitten met de garantie en dat soort dingen ??
Pagina: 1