Waarom is UPC nog steeds niet failliet?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.721 views sinds 30-01-2008

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zojuist las ik dit artikel: http://nu.nl/document?n=60916

Ze leven nog steeds. Ze hebben al tot 3 keer toe van de banken een kans gekregen. In theorie zouden ze al lang failliet moeten zijn...

Wat ik niet zo goed begrijp: Waarom is KNP QWest zo snel op de fles gegaan terwijl UPC voort kan modderen? Eigenlijk niemand had iets tegen op KPN QWest. Half Nederland kotst op UPC en dat bedrijf krijgt keer op keer weer een kans, en keer op keer wordt de ellende groter. Het slachtoffer: De consument.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:24
omdat ik er werk, en gewoon mijn salaris wil verdienen :Y)

maar ff serieus, ik denk gewoonweg omdat UPC een eigenlijk amerikaans bedrijfs is, en een ontzettend groot en belangrijk netwerk heeft in europa. Zou UPC falliet gaan en dat netwerk down gaan, dan heb je de poppen aan het dansen.

Uiteindelijk is het positiever om UPC in de lucht te houden dan om ze falliet te laten verklaren.

De banken hebben er ontiegelijk veel geld in gepompt, en als UPC op krabbelt, dan zien ze nog wat van hun geld terug, anders is dat ook nog maar de vraag...

I want to live forever, so far.. so good.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Omdat de moedermaatschappij van upc wel genoeg cash heeft? :X

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Bij een faillissement wordt al het geld dat er nog is verdeeld onder de schuldeisers, waarbij er vaak ook schuldeisers zijn met preferente vorderingen. Dit wil zeggen dat zij eerst "uit de pot mogen grabbelen". Bij dergelijke bedragen die geleend zijn en de huidige balans van UPC betekent dat, dat er na een preferente schuldeiser al niks meer te halen valt.

Terwijl toch iedereen serieus verwacht dat er geld te verdienen moet zijn met kabelactiviteiten. Vandaar dat ze er geld in blijven pompen: om hun eigen geld terug te zien.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
bij de weg:
UPC vraagt mogelijk uitstel van betaling aan
http://webwereld.nl/nieuws/12148.phtml

• SvMp
  • Niet online
fetcher schreef op 15 augustus 2002 @ 12:22:
bij de weg:
UPC vraagt mogelijk uitstel van betaling aan
http://webwereld.nl/nieuws/12148.phtml
Zo'n artikeltje heb ik in m'n topic-start-post ook al geplaatst, oud nieuws dus :Y) (maar die van jou komt wel van Webwereld)

Verwijderd

Weet je hoe het volgens mij is gegaan?

De baas en groot aandeelhouder van de moeder van UPC, liberty media, John Mallone heeft het volgende plan bedacht!!

1) Start een kabelbedrijf in Europa
2) Zorg dat je koste wat het kost, zo snel mogelijk de grootste word in Europa
3) Laat dan enorme groeicijfers zien, en winstverwachtingen die de traditionele bedrijven overtreffen
4) Ga naar de beurs, en haal zo veel mogelijk geld op, zijn eigen belang verwatert daardoor van 100% naar 51% (of zoiets).
5) Smijt al het geld van de beleggers in het rond, en wordt nog groter
6) Haal nog meer geld op bij hoge beurskoers.
--dip in de IT markt---
7) zorg ervoor dat ALLE cijfers tegenvallen, zodat de beleggers en banken het aandeel massaal laten vallen
8) Koop daarna je eigen bedrijf weer tegen een prikkie op.

--er zullen wel wat onjuistheden in zitten, maar het verhaal klopt wel geloof ik-

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

vergeet vooral niet te rommelen met de boekhouding af en toe.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Hee.. wat doet die duffe smiley daar bij de 8)?

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 19:19
Omdat UPC een wel ietsje groter bedrijf is dan KPNQwest?

UPC heeft gisteren trouwens positieve (!) resultaten gepubliceerd :)

Verwijderd

Wat een onzin.

UPC kost een schijntje. Waarom?

- Punt 1: Op het moment maakt UPC winst. Zie de resultaten van afgelopen kwartaal (567 milj geloof ik).
- Punt 2: UPC bezit 30% van de bekabeling in Europa. Dit netwerk is 100en miljarden euro's waard. genoeg onderpand voor meer leningen dacht ik zo.

UPC kabel werkt prima. Chello ook. Er zijn wel klachten, maar de meeste mensen halen toch zeker 100kb/s

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:02
Ze hebben vorig jaar 4,4 miljard verlies gemaakt! Dat ze nu 1 keertje winst gemaakt hebben komt doordat de veel schulder in dollars hebben en de dollar minder waard is geworden.

Verwijderd

svdmeer schreef op 15 augustus 2002 @ 10:42:
Half Nederland kotst op UPC en dat bedrijf krijgt keer op keer weer een kans, en keer op keer wordt de ellende groter. Het slachtoffer: De consument.
Naja, ik kots niet op UPC, tenminste niet zo heel erg :). Ze hebben gewoon erg veel risico genomen door veel op te kopen. Maar dat is ook niet zo gek omdat het in die tijd allemaal zo goed ging in netwerk/internet land.
Als ze nu failliet worden verklaard dan krijgen de schuldeisers helemaal niets! Misschien denken ze dat UPC toch ooit wel winst gaat maken als ze orde op zaken stellen.

Verwijderd

ZOnder UPC zat nu nog iedereen met een 56k6 modem. Door hun heeft internettend Nederland wel een stap vooruit gedaan.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 20:31

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 00:58:
ZOnder UPC zat nu nog iedereen met een 56k6 modem. Door hun heeft internettend Nederland wel een stap vooruit gedaan.
Daar kan @home nog eens wat van leren! :*)

Dich bis echt unne foëzen haas

• SvMp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 22:21:
[...]

Naja, ik kots niet op UPC, tenminste niet zo heel erg :). Ze hebben gewoon erg veel risico genomen door veel op te kopen. Maar dat is ook niet zo gek omdat het in die tijd allemaal zo goed ging in netwerk/internet land.
Als ze nu failliet worden verklaard dan krijgen de schuldeisers helemaal niets! Misschien denken ze dat UPC toch ooit wel winst gaat maken als ze orde op zaken stellen.
Hun praktijken met schuldeisers interesseren mij niks. Dit soort dingen gebeuren in het bedrijfsleven zo veel.

De reden dat ik op UPC kots is dat al deze praktijken ten koste gaan van de weerloze consument, omdat UPC overal monopolies heeft. Daarom vind ik dat de overheid in moet grijpen en de boel failliet moet verklaren, zodat anderen die het wel beter kunnen (zoals XS4ALL) een kans krijgen, of nog beter, een overheidsbedrijf die de boel beheert.

• SvMp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 00:58:
Nee hoor, dan had een ander bedrijf het wel gedaan. Xs4all bijvoorbeeld..heeft herhaaldelijk brieven naar UPC gestuurd met het verzoek om toegang tot de kabel, UPC heeft altijd geweigerd. Ik vermoed dat XS4ALL de zooi samen met @home had gekocht als UPC er niet zou zijn geweest.

Het enige dat anderen van UPC heeft geleerd is hoe ze vooral niet met klanten om moeten gaan.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

UPC heeft een vaste geldstroom. Dat levert dus elke maand gewoon cash op. Er zijn voorbeelden te over van bedrijven met fantastische vooruitzichten, maar met een lege beurs voor de komende maanden, waardoor ze failliet gingen. UPC kan de tent dus draaiende houden, maar de rente op schulden niet meer dragen. Ze zijn daarom al heel hard bezig geweest deze schulden om te zetten in eigen kapitaal, wat de schuldeisers tot nu toe nog niet wilden. UPC gaat daar echt hondsbrutaal mee te werk, echt amerikaans.

Er zit teveel geld in, om zo maar de stekker eruit te trekken, maar weer extra risico nemen door schulden om te zetten in kapitaal, daar zal een kapitaalverschaffer ook niet een twee drie aan willen beginnen.

UPC draait dus op zich wel redelijk door (goede cashflow), maar de financieringslasten zijn te hoog. Het zou mij niets verbazen als het weer een drukmiddel van UPC is om die kapitaalverschaffers te pushen om hun leningen om te zetten in kapitaal.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Omdat de helpdesk een betaaltde lijn is :+

Verwijderd

Waarom is UPC nog niet failliet?

Ten eerste heeft niemand daar belang bij, want UPC heeft hier iets van 600.000 internetaansluitingen en een paar miljoen (?) TV abonnee's.

Ten tweede lost een failissement niks op. Wie moet zoiets over nemen? En dan is er nog steeds geen geld.

Ten derde heeft men inmiddels meer dan 5 miljard aan schulden in aandelen omgezet. Men probeerd voor de rest eenzelfde regeling te treffen.

Ten vierde maakt UPC inmiddels winst. Als ze dus een aandelen regeling kunnen treffen voor de rest van de schuldenlast, zijn ze plotseling één van de gezondste bedrijven...

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Kijk omdat de Dollar $ laag staat tegenover de Euro dus heeft UPC winst gemaakt, dus als je het zo bekijkt, als Amerika oorlog begint tegen Iraq dan zal het slecht gaan met UPC omdat het vaak goed gaat met de Economie in Amerika vanwege te Dollar stijging. En is vaak gebleken dat het tijdens oorlogen goed gaat met amerikaanse economie.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Wat een onzin. UPC is een puur europees bedrijf. De schulden zijn aangegeaan bij banken in Europa. Dat gelul over de dollar slaat dus compleet nergens op

Verwijderd

UPC heeft idd moeilijke tijden, k denk dat de criticie UPC nog wel uit de schulden zien kruipen als men nu niet al te streng is, en zeg nou zelf over schuld komt rente, als ze straks weer geld hebben verdient men meer aan de schulden >:)

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 21:03:
Wat een onzin. UPC is een puur europees bedrijf. De schulden zijn aangegeaan bij banken in Europa. Dat gelul over de dollar slaat dus compleet nergens op
Cool waarom gaat dan Azie ook slecht met grote bedrijven die niks met Amerika te maken hebben als het in Amerika ook slecht gaat. En hetzelfde geld voor Europa, en ze hebben een compleet netwerk in handen, dus ook een verbinding naar de overkant van de Atlantische Oceaan

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 21:03:
Waarom hebben ze dan op de Nasdaq gestaan :?

http://www.beursemissies.com/upc3.html

Verwijderd

Ik heb liever dat UPC vandaag falliet gaat dan morgen of overmorgen.
En dat het dan overgenomen wordt door een bedrijf dat wel service kan verlenen.

Verwijderd

Redneck helemaal met je eens. UPC is op dit moment een monopolist op de Nederlandse kabel. Zodra UPC falliet en weg is zal het ook beter gaan met het (kabel)internet in Nederland. Als je meer providers hebt die gebruik maken van het kabelnetwerk dan kan je ook een beter netwerk aanleggen en een betere service (het kan alleen maar beter dan UPC :P) aanbieden.

Op dit moment is een groot gedeelte van het kabelnetwerk in Nederland in handen van UPC. UPC verkeert in schulden en het zal een hele tijd duren voor zij ooit uit de schulden zullen komen. Aan het netwerk zullen zij zo min mogelijk willen uitgeven wat ertoe leidt dat het kabelinternet ver achteruit gaat. Klanten maken zij op dit moment niet echt. De klanten die zij maken komt door hun vage leugens/beloftes. De Chello klanten die zij hebben zullen zeer waarschijnlijk overschakelen naar ADSL. ADSL wordt steeds goedkoper en is binnenkort ook overal verkrijgbaar.

Zelf ben ik ervoor dat het kabelnetwerk weer terug in handen van de overheid moet komen. Dit is zowel voor de gebruikers als de providers goed.

Verwijderd

NIELS: Even een uitleg over hoe beurzen werken.

Als je genoteerd staat in het buitenland zegt niet dat je je balans in die valuta voert. Beleggen is nu eenmaal handelen in aandelen. Een internationaalbedrijf wordt zo vaak verhandeld in het buitenland aangezien het bedrijf met de emissie in ieder land weer geld ophaalt. Zo is ook ASMI, ASML, KPN en Versatel terug te vinden op de NASDAQ

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 14:43
Ik wil ook even klagen.

De helpdesk. Ik wordt er TOTAAL niet serieus genomen. Ik heb Chello classic en maak daar nogal veel gebruik van. Ik moet ook regelmatig thuiswerken en heb dus een betrouwbare internetverbinding nodig.

Regelematig heb ik geen connectie. Als ik dan een ping naar www.google.nl uitvoer met -t erachter zie ik dat ik erg veel timeouts krijg.

Ik heb hierover vandaag proberen te bellen. Eerst natuurlijk zelf aan het troubleshooten gegaan. Modem ge-reset, andere netwerkkabel, modem niet via de router maar rechtstreeks op de pc, opconfig -release en renew, computer opnieuw opstarten, etc. etc. etc. Het probleem bleef bestaan (wat ik ook had verwacht aangezien het spontaan zonder enige wijziging van mijn kant gekomen is.

Ik bel dus de klantenservice terwijl ik op mijn scherm timeouts krijg.

Ik sta letterlijk 14 minuten in de wacht en vervolgens krijg ik iemand aan de lijn. Ondertussen zijn mijn timeouts weg en heb ik een normale verbinding.

Die gast zegt: ik ga even uw modem uitlezen meneer.
wacht wacht wacht

Komt hij terug en zegt hij: meneer ik zie dat alles in orde is. Ik zeg ja dat snap ik want nu krijg ik geen timeouts meer.
Nee meneer dat zie ik en ik stel voor dat u even terugbelt als u weer timeouts krijgt.

Ik zeg luister ik heb gebeld toen ik timeouts kreeg maar toen heb ik dusdanig lang in de wacht gestaan dat ik ze niet meer kreeg.
Hij zegt: ja maar nu kan ik niets voor u doen meneer dus ik stel toch voor dat u terugbelt.
Ik zeg dus elke keer dat ik problemen heb moet ik jullie opbellen, 15 minuten wachten a 10 cent per minuut en dan maar hopen dat jullie op tijd opnemen om mijn probleem te onderzoeken?
Hij zegt (en ik ben hierdoor ZWAAR beledigd): ja meneer maar wat betaald u tegenwoordig bij de pomp als u gaat tanken?

Toen ben ik hem compleet geflipt en heb ik de hoorn erop gegooid.
WAT EEN ONGELOOFLIJKE mongolen.
Ik heb al vaker naar UPC gebeld met dit soort problemen en ik krijg elke keer dit soort gesprekken. Heb het er COMPLEET mee gehad.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Bij elke grote firma werken mongolen.

De keus is aan jou waar je je diensten afneemt.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 12:54

TheBorg

Resistance is futile.

Ik zie geen overeenkomst tussen je klacht en de financiële situatie van UPC in 2002.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Dus men raakt geirriteerd door een medewerker die je probleem niet kan verhelpen, en vervolgens wordt er getwijfeld aan de financiele situatie van een bedrijf dat inmiddels al weer 6 jaar verder is?

Of zoals een befaamd moderator ooit eens zei: Oude koeien graag in de sloot laten. }:O

[ Voor 18% gewijzigd door Murcielago op 25-05-2008 21:59 ]

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Nee inderdaad, want UPC en Tele2 (om naast UPC nog maar eens een berucht bedrijf te noemen) zijn tegenwoordig (anno 2008) ongeveer de meest klantvriendelijke bedrijven die er zijn (heb met beide recente ervaringen).

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:53
lj_tree schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:51:
Ik moet ook regelmatig thuiswerken en heb dus een betrouwbare internetverbinding nodig.
dan neem je een zakelijke lijn als het echt belangrijk is :z kost wat, krijg je ook wat

nu heb je gewoon een geval van 'pay peanuts, get monkeys' :P

A wise man's life is based around fuck you

• boomr
TheBorg schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:55:
Ik zie geen overeenkomst tussen je klacht en de financiële situatie van UPC in 2002.
Heb je gelijk in maar ik zocht een enigsinds relevant topic om te klagen. Ik vond UPC en faliet, ik dacht das wel een mooie:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• boomr
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:59:
Nee inderdaad, want UPC en Tele2 (om naast UPC nog maar eens een berucht bedrijf te noemen) zijn tegenwoordig (anno 2008) ongeveer de meest klantvriendelijke bedrijven die er zijn (heb met beide recente ervaringen).
Ik mag er toch vanuit gaan dat dat een HEEL sarcastische reactie is right?:)

• boomr
Powershell schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:59:
[...]

dan neem je een zakelijke lijn als het echt belangrijk is :z kost wat, krijg je ook wat

nu heb je gewoon een geval van 'pay peanuts, get monkeys' :P
Naah...nog een paar weken en dan hebben we hier onsbrabantnet. Glasvezel en ze beloven 100mbit up\down. Ben benieuwd.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 18:12
Ik kan dat beamen. Mijn ervaringen met de UPC helpdesk zijn heel erg goed. Je krijgt snel iemand aan de lijn en je wordt goed geholpen.

If it ain't broken, tweak it!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2002 @ 23:03:
Redneck helemaal met je eens. UPC is op dit moment een monopolist op de Nederlandse kabel.
En bijna 6 jaar later zijn ze het nog steeds. wat een baggerzooi.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
FatalError schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:04:
Ik kan dat beamen. Mijn ervaringen met de UPC helpdesk zijn heel erg goed. Je krijgt snel iemand aan de lijn en je wordt goed geholpen.
Yep, bij mij dezelfde ervaring.
Aan de topic reviver lj_tree: Je kunt zelf de modem status uitlezen. Surf naar http://192.168.100.1/ Ik had een week of 2 geleden wat trubbels en dat kan ik nog steeds uitlezen in het event log.

Je kunt ook de kwaliteit van het rf signaal bekijken. Als het goed is zou je zoiets moeten zien: (Arris Touchstone kabelmodem)

RF Parameters
Downstream
Freq/Power: 514.750 MHz 3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 35 dB
Modulation: QAM256
--------------------------------------------------------------------------------
Upstream
Freq/Power: 57.744 MHz 49 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16

Belangrijk is de Signal to Noise ratio, 31 of 32dB is het minimum.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35
Ook hier alleen maar positieve situaties. Even gebeld voor Mac adres verandering en was zo geregeld verder nog nooit problemen gehad en ik heb digitale tv + 24/2.5Mbit + Telefonie

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:07:
[...]

En bijna 6 jaar later zijn ze het nog steeds. wat een baggerzooi.
Maar tegenwoordig heeft UPC geen monopolie wat betreft Internet toegang, in 2002 was dit veelal nog wel het geval. Er is dus voldoende verbeterd imo :)

🌞🍃

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
Oud topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.