Toon posts:

Surge protector nodig in USA?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Over 2 weken zit ik in de US voor een paar maanden en nu staat er op de lijst van spullen die ze adviseren mee te nemen een "surge protector" (piekspanning beveiliging) voor je laptop. Dit zag ik ook al eens staan op de dell.com site, daar koop je standaard zo'n ding als je een laptop aanschaft. Heeft iemand ervaringen met zo'n apparaat? En waarom hoor ik dit pas nu ik naar amerika ga, en hoor je eigenlijk in europa nooit wat over die dingen?

------------------------------------------
uit: http://www.howstuffworks.com/surge-protector5.htm

You should definitely use a surge protector with your computer. It is filled with voltage-sensitive components that a power surge could damage very easily. At the least, this damage will shorten the life of your computer, and it could very easily wipe out all of your saved data or destroy your system. Computers are very expensive items, and the data they hold is often irreplaceable, so it's only good economic sense to invest in a quality surge protector.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Heel simpel : in de VS is de kwaliteit van de net-spanning aanmerkelijk beroerder dan wij in Nederland meestal gewend zijn. Ook in Nederland zijn er steden/regio's waar het zo slecht is dat het niet onzinnig is, en ook in Nederland kun je problemen krijgen doordat op dezelfde groep zware electrische hardware, met name met motoren erin (koelkasten, airco's, pompen, enz.) opstarten, die piek-spanningen veroorzaken.

Op een support-klus hebben we ooit het onderhouds-contract van een klant deels opgeschort totdat deze een UPS had geplaatst, ene paar keer per week schoot er een piek van 400+ Volt door het net, dus waarom overleden voedingen en modems daar zo vaak ... Een goede kwaliteit netstroom was een voorwaarde voor het contract, daar voldeed de klant niet aan, en dus wilden wij niet voortdurend reparaties vergoeden.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
aha...thanks voor de info. ik koop er daar wel eentje

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36

DoctorV64

Cosmopoliet

eeh in USA hebben ze 110 VOLT.. niet zozeer een surge-kwestie, maar het is maar dat je het weet ...

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Nuttig om er 1 te kopen waar ook een zekeringetje voor de telefoonlijn inzit (en 2 RJ11'jes, duh :)). Telefoonlijntjes zijn ook niet al te stabiel in de US :{

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
DoctorV64 schreef op 16 augustus 2002 @ 15:05:
eeh in USA hebben ze 110 VOLT.. niet zozeer een surge-kwestie, maar het is maar dat je het weet ...
ja, ik heb al even gechecked wat ik mee kan nemen, laptop is geen probleem. elektrische tandenborstel laten we thuis en scheerapparaat kan mee

Ik koop daar wel zo'n all-in one surge protector dan. ik moet ook nog even zo'n kensington kabeltje hebben. je wilt die kamerdeur toch ook wel eens open laten staan als je even je tanden ( met de hand ;) ) gaat poetsen.
Pagina: 1