Toon posts:

Tiff en Ai bestand van grijs naar kleur ?

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
'k Ben bezig een website aan het maken voor een bedrijf.
Nu heb ik met veel moeite van de drukker een Tiff en Ai bestand los geweekt betreffende het logo + briefpapier.

Echter zijn dit grijze afbeeldingen, en dit terwijl het briefpapier + logo gewoon blauw in werkelijkheid is.

Weet iemand hoe ik dit weer netjes blauw kan krijgen ? Of in de originele staat ?

'k Heb niet zo'n zin om weer die drukker die het al VEELSTE DRUK heeft lastig te vallen.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

in de onderdelen die gekleurd moeten worden isoleren(=selectie van maken) en die vulen met de juiste (PMS)kleur.
ik neem aan dat je de juiste kleurnummers/samenstelling wel weet want anders wordt het gokwerk.

Andere optie: het logo nabouwen in Illustrator dan heb je altijd een kwalitatief hoogwaardig bronbestand om images van te maken.

www.jurgroessen.nl

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 19:21

waxle

Schavuit & Schobbejak

Hangloozz schreef op 15 augustus 2002 @ 10:04:
ik neem aan dat je de juiste kleurnummers/samenstelling wel weet want anders wordt het gokwerk.
Ik denk dat-ie juist post; omdat de kleuren waarschijnlijk gokwerk zijn. Gelukkig maakt het niet zo heel veel uit; een PMS/CMYK omzetten naar RGB(wat je nodig hebt voor een website) geeft ook al afwijkingen.
Dus: een scannetje van het bestaande logo in kleur; pipetje erover; openenen in Illustrator; nieuwe swatches aanmaken; invullen; klaar is kees.
Andere optie: het logo nabouwen in Illustrator dan heb je altijd een kwalitatief hoogwaardig bronbestand om images van te maken.
Hij heeft toch al een AI bestand? Kwestie van selecteren en inkleuren, denk ik zo.

[ Voor 0% gewijzigd door waxle op 15-08-2002 10:12 . Reden: typotypotypotypo ]

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Verwijderd

Topicstarter
Het logo nabouwen is geen optie, dan kan ik het nog beter inscannen en maar wat kwaliteitsverlies voor lief nemen.

Of een blauwe layer over het grijze logo heen leggen en die 20% laten zien bijvoorbeeld, dat komt ook al aardig in de buurt dan.

Verwijderd

wat waxle zegt, je hebt toch een AI bestand, dus je kan alle delen van het logo afzonderlijk inkleuren in illustrator

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

hmmz, ik heb ook wel weer lekker gelezen |:(

Het vullen van die layers met kleur kun je ook doen door Hue/Saturation (CTRL-U) te kiezen en het vinkje bij Colorize aanzetten; je kunt dan met de sliders de kleur tweaken.

www.jurgroessen.nl

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 19:21

waxle

Schavuit & Schobbejak

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 10:14:
Het logo nabouwen is geen optie, dan kan ik het nog beter inscannen en maar wat kwaliteitsverlies voor lief nemen.

Of een blauwe layer over het grijze logo heen leggen en die 20% laten zien bijvoorbeeld, dat komt ook al aardig in de buurt dan.
He?!

je had toch een illustrator-bestand? Dan is het inkleuren toch een eitje?

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Verwijderd

Topicstarter
Ai.......ik opende alles steeds in Photoshop.
Dan zal ik eerst Illustrator moeten aanschaffen/downloaden van een trial

Dus als ik het AI bestand open in Ullustrator dan heb ik wel kleur ?

('k wist niet dat een AI bestand van Illustrator was......(ja ik ben blond ))

Verwijderd

nee dan heb je niet kleur, maar je kan dan alle afzonderlijke delen van het logo inkleuren ... open het bestand maar eens met illustrator en dan zie je wat we bedoelen

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

en dan zal je zien dat ze die TIFF in Illustrator gezet hebben en dat opgeslagen als AI..kan je nog nix :P

Maar als je de AI in PS opent en er wordt gevraagd of je wilt openen als 'paths' of als 'pixels' dan weet je dat er vectorspul in zit.

www.jurgroessen.nl

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-11 16:41

SillyJW

der Gemutlichkeit

hoe groot is t bestandje?
Mail anders ff naar j@nwillem.nl,
dan kijk ik ff voor je hier.

• Tham
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03-2015
opmerking:
Wat de ontwerper van de huistijl vrijwel zeker heeft gedaan, wat veel gebeurd bij drukwerk omdat men goedkoop drukwerk wil, (1 kleur = 1 drukplaat terwijl FC vier platen is),
men plaatst dan een B&W Tif in een quark xpress document waar deze een kleur krijgt.

oplossing:
Als je de originele qxd bestanden hebt kun je er een eps van maken of uit het illustrator document kun je de originele kleur halen en die kleur gebruiken om in photoshop als duotone.

ik zou je snel kunnen helpen heb alle programma's om het om te zetten
thamar@bitfactory.nl

thams portfolio: www.thamar.nl

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-11 16:41

SillyJW

der Gemutlichkeit

Stuur je me nog ff linkje als de website klaar is?
Ben natuurlijk wel benieuwd naar het eindresultaat... :)
Pagina: 1