Welke zouden jullie nemen, en waarom

Pagina: 1
Acties:

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 08:27

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
FF wat geld gespaard dus moet het nu uitgeven;)

Welke DVD speler zouden jullie nemen en waarom...
Kandidaten: de Sony S-7700(+/- 2200,=) of de Pioneer DV-737 met Progressive Scan(+/- 2500,=)

Kan nog geen review van de Pioneer vinden, dus is behoorlijk nieuw...van de 7700 teveel reviews;)

Ik kan de Pioneer een weekendje lenen maar de 7700 heeft ie niet op voorraad, dus kan ze niet naast elkaar vergelijken:( (misschien ergens een ander winkel die em wel heeft...moet nog ff zoeken;))

Graag jullie mening/ervaring/tips/krietiek

Verwijderd

Geen van de 2

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je tussen die twee kan kiezen zou ik de 7700 nemen... Die vind ik iig veel beter dan de pioneer 717... alle pioneers hebben last van geluidsynchronisdatie... Dat valt niet erg op, maar als je het weet ga je d'r op letten en gaat het bruut irriteren. Ga maar eens in de newsgroups over dvd hardware lezen, zoek naar "lipsync" problemen. Dat heb ik bij de 7700 nooit gezien.
Oh ja. Hij heeft ook een heel geil kleppie. :)

Is die Philips 960 niet iets voor jou trouwens, ook een mooi apparaat. Ontworpen door micromega, met philips loopwerk. Die is ook goed en goedkoper, volgens mij... Schijnt ook met cd's zeer redelijk te klinken!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

-SONY heeft gewoon goede spelers, volledig compatible met de specs (en idd. van die geile frontjes:9),
-Pioneer heeft last van een paar gekke dingen in de specs, waarvan er één idd. met sync-ness te maken heeft,
-Philips heeft IMO maar één manco in de specs, maar heeft een razendgoede video-decoder, en de 9xx serie is een middenklasse serie, die een hoop leuke dingen in huis heeft, wat "beeldverbeteraars" betreft
-de DiViDo (.nl) heeft een leuke speler (regiovrij, met een druk op de knop) alleen ben ik nog niet helemaal uit de video-decoder.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat voor manco heeft een philips in zijn specs dan?

Verwijderd

Nou sorry hoor,

neem zo'n japanner....die spelen alles IK BEDOEL ALLES

audio, mp3, dvd (alle regio's) video cd's en nog veel meer wat die andere ook allemaal hebben....

kosten tussen de 599 en 799 en ik heb de kwaliteit gezien.......hartstikke mooi maar er zijn er tussen die iets minder zijn!

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Xanandu: waarom niet? welke dan wel volgens jou?

JvS...ik heb het over de 737 en niet de 717
(de 737 is de opvolger van de 717, weet niet of er veel verschil is)

Philips 960 is inderdaad leuk, zal zoeken voor wat reviews en kijken of ik hem in actie kan zien.

Maar qua geilheid val ik inderdaad op de 7700;) past ook goed bij m`n 83cm Sony KV-32WS3D Breedbeeld TV;)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 20:23 schreef JvS het volgende:
Wat voor manco heeft een philips in zijn specs dan?[/quote]'t Is een kleintje, maar als je op next (previous) drukt, wil een philips nog wel eens iets anders spelen dan dat de bedoeling is. Zo kan je bijvoorbeeld direct naar de volgende (vorige) TitelSet springen, wat volgens de specs NIET mogelijk is.

Verwijderd

Die ik-vreet-alles-dingen kunnen zich totaal niet meten met de beeldkwaliteit van de duurdere DVD-spelers...
Het zijn gewoon hebbedingetjes...

BTW, Is het niet zo dat je een TV met component ingang nodig hebt wil je gebruik maken van dat progressive?

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Sorry dudes, maar er is NOG geen enkele consumenten tv-toestel dat progressive ondersteund, dus dat heeft geen nut.

Verder, ik heb een pioneer dv525 regiovrij, en die heeft absoluut geen last van sync problemen, ik heb voor de pioneer gekozen omdat sony en geen enkel ander merk, behalve pioneer en philips cd-r's kunnen lezen.

En dat is nog wel eens handig.. :)

Bovendien kan je op de pioneer SVCD's afspelen. Wat erg handig is.
En vind maar eens een speler die VCD's van 2,5 megabit/s af kan draaien, en dan heb je toch wel een erg goede dvd-rip op 2 80min cdtjes.. ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

eeuhhm die Sony kan je het beste laten vallen, niet omdat had geen goed produkt is , maar omdat je als consument heel erg weinig kan doen.....je kan bijv. geen Cd-r's of Cd-rw's afspelen dat betekent dan ook geen mp3, wat de meeste onbekende merken wel kunnen.....Ik werk zelf in een Hi-Fi zaak dus ik weet waar ik over praat..........
Als je echt garant wilt staan voor 100% kwaliteit dan zou ik maar kiezen voor de Sony....

Verwijderd

De Sony 7700 speelt geen CDR's af??? Ach, dan ben ik waarschijnlijk de enige met zo'n apparaat die dat prima doet. Geen enkel probleem.

Als die CDR vol staat met MP3's wordt het wel een probleem, die worden natuurlijk niet ondersteund. Maar goed, je kan natuurlijk altijd zo'n no-name supercrap-buildquality MP3-compatible apparaat erbij nemen. Als je er maar geen DVD's op gaat afspelen. Oh oh, nu krijgen we natuurlijk weer opmerkingen dat die no-names WEL een prima beeld geven... Ehhh, als je ook een crap TV hebt zal je dat inderdaad niet zien.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Verder, ik heb een pioneer dv525 regiovrij, en die heeft absoluut geen last van sync problemen.[/quote]ik heb de pioneer DVD515 en die heeft het, net als de 525, wel... De 717 heeft het ook, of de 737 het heeft weet ik niet.

Ik denk eerder dat je het niet merkt en/of je er niet aan stoort. Let maar eens goed op, bij een film met veel dialoog; het geluid loopt een fractie achter op het beeld. Dat hoor/zie je vooral bij T en P en M klanken. Die lopen gewoon niet gelijk.

Ik moet wel zeggen dat die pioneer een mooi beeld heeft, en ook wel redelijk heftig klinkt, qua Dolby Digital. Cd's afspelen klinkt trouwens drie keer kut, vergeleken met mijn Sony(ES).

Heeft iemand eigenlijk die revoy2200 wel eens in actie gezien, dat vind ik wel een aardig alternatief voor m'n pioneer, maar ik durf 'm niet te kopen...

Verwijderd

Rozz:Xanandu: waarom niet? welke dan wel volgens jou?

Er is heel veel keus met het bedrag rond de 2500,-. Ik zou een verder kijken dan Sony en Pioneer als ik jou was. Met Pioneer heb ik niet zo goeie ervaringen. De Sony is wel beter, mits het wel een ES is.
NAD heeft ook een goeie DVD-speler.....

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Sorry hoor JVS..
maareh, ik ben zelf editor, en krijg dagelijks met audio/video syncen te maken.
Dus ik ben er behoorlijk in getrained.
Als hij ook maar 1 frame uit sync zou zijn, zou ik dit METEEN merken.

Tot nu toe nog niet meer gemaakt, en ik heb behoorlijk veel voorbij zien komen, deze heeft er igg. geen last van.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Kom net van BCC af...opruiming;)
7700 voor 1900,= en de 737 nogsteeds 2500,=
dus keuze is gauw gemaakt;) nu nog ff een auto regelen en dan ophalen...was met de motor:)

Iemand ervaring met de Siltech HF7 ??(Coax kabel)

En je hoeft niet per se een Progressive Scan TV (of een Projector)te hebben om er van te profiteren....plaatje is gewoon retestrak.

Alleen zeiden ze bij BCC dat de 7700 alleen in goud is...dacht het niet he:( mooie prijzen maar verder.....
Pagina: 1