Canopus Procoder erg traag....

Pagina: 1
Acties:

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik gebruik Adobe Premiere om mijn films te monteren, en later op te slaan als MPG en een SVCD te branden.

Dit opslaan doe ik vaak met TMPGEnc, en sindskort wou ik de Canopus Procoder eens uit proberen.

Alles ingesteld : SVCD, 480x576, 25fps, PAL, VBR 2496kbps, audio 224, Mastering Quality, enz enz.

Toen een druk op Convert gegeven...en hij begon met opslaan van de film.

Remaining : 3 uur, 24 minuten.
Snelheid : circa 8 fps.

Dat zit wel goed dacht ik.....
Ik slapen, en de volgende ochtend issie wel klaar. :z

Werd dus wakker, monitor aan, en wat zie ik ??

Remaining : 68 uur en 22 minuten.
Snelheid : 0,299 fps. :( :( :(

Dat viel effe tegen, toen maar op STOP gedrukt, maar het programma was vastgelopen terwijl hij toch verder ging met converteren van de film.

Mijn vraag is hoe het kan dat de snelheid daalt van 8 fps naar 0,299 fps ??
Waar ligt dat aan ?? En nog belangrijker, hoe op te lossen ?

Zijn er meer mensen die Canopus Procoder gebruiken, en zoja, hebben die dezelfde problemen ??

Ik heb een AMD Athlon 1700XP+, 512MB Geheugen, 2 x 40GB HD.

Wie helpt ??

Verwijderd

Ik denk dat hij niet verder is gegaan met converteren van de film; maar dat het tellertje wel gewoon doorloopt. Hij rekent gewoon uit welk gedeelte van het bestand al gedaan is; en welk gedeelte hij nog moet en dan schat hij de tijd die hij nog moet.
Verder voor eventuele oplossing; heb je toevallig screensavers/ energiebeparing aanstaan?

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Tja nu je het zegt, energie-besparing op de HD's staan.
Maar ik dacht, de film staat op de HD en wordt geconverteerd, dus is de HD in gebruik en zal dan dus niet in Energie-besparing stand springen of zit ik er naast ??
Zal dat de oorzaak zijn ??

De energie-besparing staat op 10 minuten, en na 3 uur bleef het programma hangen.
Dat zou dan evt. niet kunnen kloppen denk ik.