Bitbull schreef op 20 augustus 2002 @ 20:23:
[...]
Klinklare onzin allemaal.. zo proberen ze ons lekker te maken voor gadgets die de komende jaren nog niet te koop zijn.
Ik vraag me ook af of we echt zitten te wachten op telefoons waarop je op een 1.5" lcd schermpje films kan kijken.. (en ik wil al helemaal niet weten wat het gaat kosten om die film te zien)....
Telefoon: zeker 500 euro, abonnement: minstens 25 euro per maand, films kijken: rond de 5 euro per film (duurder zou niemand het doen). En dat op z'n vroegst in 2005 maar dan zal het nog onbetaalbaar zijn. Het zal zeker nog tot 2008 duren (denk ik) voordat de meeste mensen films kunnen kijken op hun telefoon (betere benaming zou zijn: Portable Communication and Entertainment Device - PCED).
Als alles goed gaat.
Wie wil er nu een film zien op een klein, slecht zichtbaar schermpje van 1,5" met mono geluid? Met hoofdtelefoon zou het stereo kunnen zijn, maar met zo'n schermpje kun je echt niet lekker films kijken, laat staan details zien of odnertiteling lezen. De komende jaren zal de capaciteit van batterijen, zichtbaarheid en energieverbruik van LCD schermen, processorkracht van mobiele telefoons nog flink moeten stijgen. Voor een film heb je ook hel wat opslag nodig. dat is op het moment nkiet zo'n probleem maar het kost wel geld... veel geld.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.