Euh, ALLES!Anoniem: 48293 schreef op 15 augustus 2002 @ 01:12:
oke leuk... wat kun je ermee...
ziet er wel inteligent uit hehe
Regiovrij, Macrovision vrij, CDR/CDRW/DVD-r lezen, DUS gekopieerde spellen.
En er is al heel veel software voor, zoals MP3 spelers, DIVX players, VCD/SVCD players... noem maar op....
Anoniem: 48293
Maar alleen backups dan hè? Kep de originele ook :-)
Wel vet dat het gelukt is, post je ook nog je ervaringen mbt DivX enzo?
Tis dat het allemaal veels te duur voor me is anders had ik ook wel een xdoos+modchip
C:\>_
Anoniem: 29250
Anoniem: 40422
Met welk programma maak je die backup's ??FlameBoy schreef op 15 augustus 2002 @ 01:16:
Natuurlijk doen de backups het al! :-)
Maar alleen backups dan hè? Kep de originele ook :-)
www.xbox-scene.com/tutorials.php
Anoniem: 26700
jezus, dat er nog mensen zijn die niet eens weten wat ombouwen is? leven jullie onder de rotsen ofzo?Anoniem: 48293 schreef op 15 augustus 2002 @ 01:12:
oke leuk... wat kun je ermee...
ziet er wel inteligent uit hehe
Anoniem: 22651
relax dude ik moest er eigenlijk ook ff over nadenken...Anoniem: 26700 schreef op 15 augustus 2002 @ 01:38:
[...]
jezus, dat er nog mensen zijn die niet eens weten wat ombouwen is? leven jullie onder de rotsen ofzo?
ik bedoel een console ombouwen kan tegenwoordig steeds meer reslutaten opleveren als alleen de mogelijkheid om backups te spelen
2E Generatie? Heb ik me niet zo inverdiept... en het gaat mij meer om de mogelijkheden, ik denk niet dat er in de toekomst meer mogelijk wordt dankzij de chip, misschien wordt de chip intiligenter waardoor deze minder soldeerpunten nodig heeft? MAar dat boeit niet meer, deze zit er al in :-)
hmm, je kan met een 2e genrartie chip veel meer, kijk eens hier voor de verschillen :FlameBoy schreef op 15 augustus 2002 @ 01:44:
Gewoon doen...
2E Generatie? Heb ik me niet zo inverdiept... en het gaat mij meer om de mogelijkheden, ik denk niet dat er in de toekomst meer mogelijk wordt dankzij de chip, misschien wordt de chip intiligenter waardoor deze minder soldeerpunten nodig heeft? MAar dat boeit niet meer, deze zit er al in :-)
http://www.xbox-scene.com/modchips.php
ik zou zelf alleen al voor deze optie "debug executables afspelen" voor een openxbox chip gaan
das waarFlameBoy schreef op 15 augustus 2002 @ 01:48:
Tja de volgende stap is voor mij wel, de BIOS flashen, en dan kan ik ook alle kanten op als goed is... MAar om de bios te kunnen flashen moet je een MOD hebben.
Dit is een 1 draad mod.
Hij past over de LPC bus waaraan je hem vast soldeerd. Verder dus nog één draad om je interne bios uit te schakelen.
Deze ondersteund alle features. Dus no patch hack, no eject reset hack en HD swap.
Ik heb al een paar backups up mijn HD gezet. Laadtijden zijn ook veel sneller.
Regio vrij DVD afspelen zonder M$ dongle.
plaatje x-ecuter
plaatje x-ecuter naast Enigmah
check http://www.x-ecutermods.com/
Coïtus ergo sum
volgens mij heeft laadtijd niks met modchip te maken, maar met mediaChilly_Willy schreef op 15 augustus 2002 @ 01:55:
Ik heb in mijn x-box de x-ecuter zitten.
Dit is een 1 draad mod.
Hij past over de LPC bus waaraan je hem vast soldeerd. Verder dus nog één draad om je interne bios uit te schakelen.
Deze ondersteund alle features. Dus no patch hack, no eject reset hack en HD swap.
Ik heb al een paar backups up mijn HD gezet. Laadtijden zijn ook veel sneller.
Regio vrij DVD afspelen zonder M$ dongle.
plaatje x-ecuter
plaatje x-ecuter naast Enigmah
check http://www.x-ecutermods.com/
Maar dat bedoelde ik ook. Mijn media is HD! Ik heb de spellen op mijn HD gezet, en daarom is het heel snel.Anoniem: 26700 schreef op 15 augustus 2002 @ 02:24:
[...]
volgens mij heeft laadtijd niks met modchip te maken, maar met media
Coïtus ergo sum
Mooi werk, ook erg netjes afgewerkt, zéér professioneel
Anoniem: 12052
Ik zie daar allemaal Yes/No staan en begrijp er werkelijk geen pepernoot vanAnoniem: 26700 schreef op 15 augustus 2002 @ 01:45:
[...]
hmm, je kan met een 2e genrartie chip veel meer, kijk eens hier voor de verschillen :
http://www.xbox-scene.com/modchips.php
ik zou zelf alleen al voor deze optie "debug executables afspelen" voor een openxbox chip gaan
Ziet er zeer netjes gesoldeerd uit
Anoniem: 62556
serial kabeltje eraan en updaten met je pc. volgens mij kan het niet beter..
Hoef je maar 9 punten te solderen...
Maar toen ik de xbox koch ging het voor mij maar om 1 ding.
Dat zijn divx films (die gemaakt zijn van mijn originele dvd films

Alleen heb ik dan weer gelezen dat je je dvd speler in je xbox moet vervangen door een Dvd speler van toshiba of pioneer van je pc...
heeft iemand hier al meer ervaring mee ??
lol. Heb ik ook altijd last van, dan blijven de draadjes niet goed zitten en dat denk ik 'Hoppa, meer tin' en tja, dat gaat niet atlijd even goedDARKLORD schreef op 15 augustus 2002 @ 01:59:
pfff... petje af! datje al die draadjes zo perfect kan solderen. bij mij zou het tin overal zitten, behalve op de draadjes

Verder is je Xbox Bios flashen nog de beste methode, want die kun je zo vaak up-to-date maken als je wil. En dingen als DIVX players etc. kunnen altijd.... Die Software is tenslotte geschreven voor Xbox en niet voor een MOD. Die MOD zorgt er alleen voor dat DE XBox voor de gek gehouden worden zodat ie ook netjes DVD-R, CDR en CDRW afspeelt.
En verder heeft dit dus ook niets met laadtijden te maken.
Ik heb wel gelezen dat het vervangen van je DVD speler wel de laadtijden kan verkorten (maar ziet er natuurlijk lelijk uit!!) en de IDE kabel vervangen, maar dan heb je het over seconde werk en deze IDE kabel past er precies mooi in.
schijnen 2 merken dvd spelers in te zitten... van philips en een ander merk..
Philips schijnt dan de beste te zijn.
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
Misschien weet jij het, gaan er DVD+R of DVD-R's inFlameBoy schreef op 15 augustus 2002 @ 11:26:
Verder is je Xbox Bios flashen nog de beste methode, want die kun je zo vaak up-to-date maken als je wil. En dingen als DIVX players etc. kunnen altijd.... Die Software is tenslotte geschreven voor Xbox en niet voor een MOD. Die MOD zorgt er alleen voor dat DE XBox voor de gek gehouden worden zodat ie ook netjes DVD-R, CDR en CDRW afspeelt.
weet jij toevallig met welk prog ik een backup kan maken ? volgens mij is het -r trouwens.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
heb hier wat over gehoord maar geen bevestegin
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Anoniem: 21388
Dit kun je ook laten doen idd.. mail bijvoorbeeld naar playstation.info@wanadoo.nl Zelf heb ik het ook meerdere keren gedaan.Byte_Me schreef op 15 augustus 2002 @ 07:56:
Hmmmm, kun je dit ook laten doen, zoals met die playstations? Ik zie me dit nog niet zelf doen. Geen zin om mn X-box te vern#%ken.
2030Wp + 2520Wp PVoutput
nadeel van biosflashen is dat je niet binnen 123 terug kan naar originele xbox bios, met een 2nd gen mod kun je de mod tijdelijk uit zetten als je wil, en ombouwen met x-ecuter doen ze al voor 89 euro (mod kost zelf 49 euro) dus ja voor die 40 euro zou ik hem iemand anders laten doenFlameBoy schreef op 15 augustus 2002 @ 11:26:
Je kan het ombouwen ook laten doen inderdaad, maar wordt opdit moment nog grof geld voor gevraagd.
En verder heeft dit dus ook niets met laadtijden te maken.
Ik heb wel gelezen dat het vervangen van je DVD speler wel de laadtijden kan verkorten (maar ziet er natuurlijk lelijk uit!!) en de IDE kabel vervangen, maar dan heb je het over seconde werk en deze IDE kabel past er precies mooi in.
lol, is een tabel, bovenkant de verschillende mods, links wat de mods allemaal kunnen , zo moeilijk is het toch nietJust_Johnny schreef op 15 augustus 2002 @ 10:44:
[...]
Ik zie daar allemaal Yes/No staan en begrijp er werkelijk geen pepernoot vanHoe werkt die meuk dan
hey las gister wat geruchten over een externe mod die alles kan wat pc-Bioxx kan en is flashable, dus ik zou nog even wachten, het zijn geruchten, maar als het waar is, dan krijg je spijt met die pc-BioxxAnoniem: 62556 schreef op 15 augustus 2002 @ 11:17:
Heej ik ga morgen middag de PC-BIOXX halen.
serial kabeltje eraan en updaten met je pc. volgens mij kan het niet beter..
Hoef je maar 9 punten te solderen...
Maar toen ik de xbox koch ging het voor mij maar om 1 ding.
Dat zijn divx films (die gemaakt zijn van mijn originele dvd films) af te kunnen spelen in mijn xbox geheel stand alone en niet via netwerk.
Alleen heb ik dan weer gelezen dat je je dvd speler in je xbox moet vervangen door een Dvd speler van toshiba of pioneer van je pc...
heeft iemand hier al meer ervaring mee ??
Dat was inderdaad duidelijk, maar dan lijkt die Bioxxx zo weinig te kunnenAnoniem: 26700 schreef op 15 augustus 2002 @ 13:41:
[...]
lol, is een tabel, bovenkant de verschillende mods, links wat de mods allemaal kunnen , zo moeilijk is het toch niet
jah, het zijn er echt te veel! hoe lang ben je daarmee bezig geweest?
pcbioxx kun je zelf flashen, dus je kan evoX 2.2 erop gooien of die complex bios. dan kan die alles, en als er in de toekomst een andere bios komt die nog meer kan , dan hoef je alleen te flashen , vandaar dat het de beste isJust_Johnny schreef op 15 augustus 2002 @ 13:53:
[...]
Dat was inderdaad duidelijk, maar dan lijkt die Bioxxx zo weinig te kunnenterwijl het volgens veel mensen de beste is...
Nou ik denk dat het niet kan. Zo'n mod moet altijd contact maken met bepaalde punten op het moederbord. Daarom denk ik dat het niet mogelijk is.Anoniem: 26700 schreef op 15 augustus 2002 @ 13:43:
[...]
hey las gister wat geruchten over een externe mod die alles kan wat pc-Bioxx kan en is flashable, dus ik zou nog even wachten, het zijn geruchten, maar als het waar is, dan krijg je spijt met die pc-Bioxx
Vanmiddag ga ik dat ding halen. pc-Bioxx is makkelijk te flashen door deze aan te sluiten met een serial kabel naar je computer..
Beter kan eigenlijk niet.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
:-) heb mijn pc gisteren opnieuw geghost en nu ben ik het adress kwijt van die tent waar ik die mod chip kan halen
zit in rhoon. en heette iets van steven-...... nog wat denk ik.
hun doen verder ook dvd spelers ombouwen
Tv-out zal wel goed werken.. Ik speel er ook dvd's mee af en dat is gewoon super kwaliteit.
deze gaan voor de legale manier om hetzelfde te bereiken...
als ik ooit geld over heb en dit project slaagt dan koom ik ook zo'n ding !
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
nou waar ga je die halen dan? heb misschien ook interesse. en over die externe modchip, er is al veel gebeurd sinds xbox uit is , dingen waarvan eerst gezegd werd dat het niet mogelijk zou zijn, dus zeg niet dat het onmogelijk is want je zult straks raar opkijken
RatPack #814
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Veel meer opties, en heeft een eigen BIOS en tast die van de xbox niet aan.
En minder draadjes
* likkepot heeft wel eens last van bibberhandjes met solderen/verfen
Is het trouwens verstandig om die chip met plakband vast te zetten ? Kan dat niet brandgevaarlijk zijn ?
nikszolekkeralss.exe
De Mod heb ik voor €40 besteld, en inbouwen zal vast wel kunnen, maar ik hoor dan astronomische bedragen.
Backups maken van orignele spellen is geen probleem, op het moment dat je EvoluionX opstart (proggie) kun je met FTP in je Xbox en zodoende files van de DVD drive in de Xbox naar je PC halen. EvolutionX kun je ook op je HD zetten zodat je het standaard MS Dashboad vervangt, hierdoor is het namelijk ook makkelijk om spellen op de HD te zetten (geen laadtijden meer dus) en ze vanuit EvoX te kunnen starten....
En geruchten over andere proc ofzo lijken mij bull-shit. Want stel dat het wel zou kunnen, waarom zou je het dan doen? Die spellen die ervoor uitkomen zijn toch ontwikkeld op die hardware, een snellere proc. zou je niet merken.
Verder moest ik die draadjes wel een beetje vast kunnen zetten want anders kan ik het moederbord niet fatsoenlijk terugzetten.
En het lijkt mij ook niet dat die Chip heel warm kan worden, dus geen probleem denk ik.
houd ik tenminste mn garantie en het is simpeler
Anoniem: 31871
Dat zijn verschille die ik zo kan bedenken
]WiXX schreef op 18 augustus 2002 @ 20:42:
Ik hoop dat je xbox live een controle erop gooit zodat je niet op xbox live kan want ik vind modchips wel zoiets zieligs, vooral omdat je het alleen maar doet voor copíeen te kunnen spelen.
Euh, en als ik je nu vertel dat ik het alleen maar doe om DVD regiovrij te maken (niets mis mee denk ik, als 30% van je collectie R1 is?) En Import spellen te kunnen spelen. (Veel spellen komen hier niet eens uit namelijk!)
[Flame]
En ik vind het pas zielig op te posten dat je hoopt dat Xbox live niet gaat werken bij mij. Want ik denk dat dat wel zonder problemen gaat lukken.
[/Flame]
Mijne haalt Macrovision ook weg....gfo schreef op 18 augustus 2002 @ 20:54:
de ene boot weer sneller, de andere hoef je minder draadjes aan te sluiten en weer een andere haalt macrovision weg.
Dat zijn verschille die ik zo kan bedenken
RatPack #814
Anoniem: 18963
Anoniem: 9257
oja de mod koste my dus maar 8 euro, beter dan 49 euro in winkel (rippoff)
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
draadje omwisselen of soldeer op een paar andere contact puntjes laten vallen of wat dan ook...
netjes werk hoor!!
Battle.net Spud#2543
Anoniem: 12718
/*•••••*••
css_descramble.c•••••
*•••••*••
Released•under•the•
version•2•of•the•GPL.•
••••*•••
••*••Copyright•1999•
Derek•Fawcus
gaaf, ascii art
Anoniem: 40554
Gamecube rocks nog steeds
Anoniem: 62772
Knap stuk werk.
Valt reuze mee....Anoniem: 62772 schreef op 24 augustus 2002 @ 11:29:
Heel netjes gedaan maar wel riskan t voor zo'n ding wat toch vrij duur is.
Knap stuk werk.
Ik had em zelf eerst FLINK verprutst door 4 padjes te verkoeien, ik had de Enigmah geinstalleerd en de draden vastgelijmd,maar hij deed niets dus moest ik de draden er met bruut geweld af trekken
Gevolg is wel dat die Enigmah met geen mogelijkheid meer is aan te sluiten want nu ziet het moederbord er heeeeeeel erg rommelig uit (Zit onder het plakband en papiertjes om ondeling contact te vermijden...).
Ben nu aan het wachten op de X-ecuter chip, die gebruikt andere aansluitpunten
Ik had ook wat pads verwijderd bij mijn Homebrew... Eerst gerepareerd. En toen maar een x-cuter ingebouwd. Dat is heel simpel vergeleken met die 30 draden!EvolutionX schreef op 24 augustus 2002 @ 11:43:
[...]
Valt reuze mee....
Ik had em zelf eerst FLINK verprutst door 4 padjes te verkoeien, ik had de Enigmah geinstalleerd en de draden vastgelijmd,maar hij deed niets dus moest ik de draden er met bruut geweld af trekkenwaardoor 4 padjes (en soms zelfs een heel stuk van een spoor) mee kwamen, dit heb ik kunnen repareren door de sporen te volgen en de uiteindes te verbinden met koperdraadjes.
Gevolg is wel dat die Enigmah met geen mogelijkheid meer is aan te sluiten want nu ziet het moederbord er heeeeeeel erg rommelig uit (Zit onder het plakband en papiertjes om ondeling contact te vermijden...).
Ben nu aan het wachten op de X-ecuter chip, die gebruikt andere aansluitpunten
Coïtus ergo sum
Anoniem: 43018
als het goed is kan je die enigmah chip niet flashen en dat is erg jammer omdat nieuwere biossen beter zijn en meer bieden (zoals grotere hd's enz).
maarjah.. xbox is erg leuk om te hebben, ik heb die van mij ook zelf omgebouwd.. alleen met de pcbiox.. deze chip kan geflashed worden via de pc.
ik zoek zelf nog een leuke alu case voor mijn xbox zodat ie beter in mijn interieur past.
Anoniem: 52220
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Anoniem: 100231
Dit topic is gesloten.