Toon posts:

Flash 5.0 Cursos Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een flash filmpje gemaakt met een cursos als crosshairs ( dat er dus 2 lijnen over het beeld bewegen en samenkomen waar de pointer zich bevind. ) en nu heb ik er een button in dat filmpje gezet, maar zodra je met de cursor over die button gaat verdwijnt de cursor ( de cursor is dus die 2 lijnen ). De layer verschuiven helpt ook niet. kan iemand me helpen? als je de fla file nodig hebt kan ik je die op verzoek sturen. thx alvast

• -Tibo-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-Tibo-

ow = teh

Ik heb ook ooit zoiets gemaakt, toen nog in flash 4. Als je de cursor layer helemaal bovenaan zet en dan je cursors "animatieobject" naar de voorgrond zet, dan zou hij toch echt altijd bovenaan moeten blijven.

Verwijderd

Topicstarter
neej, dat lukt ook niet, of ik doe het verkeerd, ik heb net de layer met de cursor helemaal bovenaangezet en dan naar de voorgrond gebracht, maar hij verdwijnt nog steeds. ik heb ook zo gedaan: een transparant vlak over de hele movie met de action dat je naar frame 2 gaat bij mouseover zodat je in het begin die 2 lijnen nog niet ziet, dus in frame 1 zijn die lijnen ( de cursor ) er nog niet, en ook bij roll out weer teug naar frame 1 zodat die lijnen verdwijnen, kan het daar mee te maken hebben?

Verwijderd

werk je in MX? waarom gebruik je de teken API niet voor de twee lijnen en laat je de button ook de cursor volgen, die kan je in MX als een movieclip beschouwen, heel relaxed.

Anders maak je een aparte movieclip voor je crosshair, en maak je nog een movieclip met daarin je button... en laat je de crosshair mc en de mc met de button erin beide de x en y coordinaat van je cursor volgen

Verwijderd

ik zie ineens dat je flash 5.0 gebruikt in je titel

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 10:14:
werk je in MX? waarom gebruik je de teken API niet voor de twee lijnen en laat je de button ook de cursor volgen, die kan je in MX als een movieclip beschouwen, heel relaxed.

Anders maak je een aparte movieclip voor je crosshair, en maak je nog een movieclip met daarin je button... en laat je de crosshair mc en de mc met de button erin beide de x en y coordinaat van je cursor volgen
ik werk dus idd met flash 5.0. enneh, ik heb die crosshair van het inet afgeplukt en erin geplakt, zelf kan ik dat niet maken :P volgens mij weet jij er veel van, is het goed als ik je de fla stuur, want ik heb vanalles erin gepleurd enzo...

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Volgens mij kan het veel makkelijker, gewoon in een lege movieclip steeds de x en de y positie van de muis opvragen, en daarmee de x van de ene en de y van de andere lijn zetten.

Of, uit mijn hoofd:

code:
1
2
3
4
onClipEvent(enterframe) {
    horizLijn._x = _xmouse;
    vertiLijn._y = _ymouse;
}

waarbij horizLijn en vertiLijn de instancenamen zijn van de twee movieclips met lijnen.

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Verwijderd

Topicstarter
TheDjasp schreef op 15 augustus 2002 @ 14:27:
Volgens mij kan het veel makkelijker, gewoon in een lege movieclip steeds de x en de y positie van de muis opvragen, en daarmee de x van de ene en de y van de andere lijn zetten.

Of, uit mijn hoofd:

code:
1
2
3
4
onClipEvent(enterframe) {
    horizLijn._x = _xmouse;
    vertiLijn._y = _ymouse;
}

waarbij horizLijn en vertiLijn de instancenamen zijn van de twee movieclips met lijnen.
thx voor het reageren, maar ik weet bij god niet wat ik hier nu mee moet doen... zoals ik al zei, ik heb die crosshairs gewoon van flashkit.com o.i.d. geplukt en in het filmpje gevoegd, ik weet nix van action's en weetik wat almaal... ik zet de fla file maar eff online, dan kunnen jullie kijken, want anders kom je er toch niet uit denk ik.
http://members.home.nl/scenedebasser/members1.fla

dat is em dan.

Verwijderd

Topicstarter
problem solved... kzag het probleem, ik had een mousover en een goto en als je dan over die button ging, ging je uit de frame waar de crosshairs instonden... dom maarjah, t was niet echt duidelijk. ik had dat gedaan zodat je als je met je muis van het gehele filmpje afgaat die crosshairs niet meer ziet, want nu heb je 2 lelijke lijnen aan de rand van het filmpje, mjah tis niet anders.

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Ik ben ook nog even in je fla bestandje aan het rommelen geweest, maar wat een chaos was dat! Het verbaast me dat hij het uberhaupt nog doet!

Je hebt namelijk ook 2 keer een soort van scriptje draaien wat de de mouse position afvangt en dat weer door geeft aan een Mc.

Tip: zorg dat je scripting niet overal rondzwerft, maar een beetje centraal blijft. Je kan ook prima één scriptje draaien wat de mouse position afvangt en dat weer doorgeeft aan verschillende Mc's die het nodig hebben.
sorry voor de toon van dit berichtje, maar tie-rep is niet zo'n fan van het rippen van andermans werk en dat, zonder te weten wat het nu eigenlijk allemaal doet, klakkeloos in je eigen movie dumpen.

Verwijderd

Agree with tie-rep ... actionscript is een van de makkelijkste programmeertalen, dus probeer zelf eens iets uit, het is allemaal heel logish en de actiondictionary van flash helpt je ver op weg
Pagina: 1