[Winroute]Wel pingen maar geen pagina's bekijken

Pagina: 1
Acties:

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:13
Bij het begin beginnen:
Ik heb een kabel aansluiting van @home. Deze wil ik gaan delen, dus ik installeer Winroute Pro 4.23 en volg de instructies op de site van Resettim (http://www.resettim.tk)
De server draait, en de client PC krijgt netjes zijn IP adres van winroute. Maar ik kan met geen van de beide PC's internetten. Wel kan ik vanaf de server pingen naar MSN.NL, maar niet naar tweakers.net. Vanaf de Client PC kan ik alleen naar de server pingen (en vice versa). Niet eens naar een adres op internet.
Ik heb echt precies gedaan wat er in de tutorial staat. Kan iemand zeggen, wat ik vergeten ben?

Beide PC's draaien overigens Windows 2000 professional.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 16:43
zet alles standaard zoals bij installatie..
en lees dan de helpfile..
daar staat in dat je iets moet aanvinken, dat doen en het werkt..

• Banzi
  • Laatst online: 31-07 11:15
In ieder geval eerst proberen te zorgen dat internet op je server goed werkt. Krijgt je server wel de juiste dns-instellingen??? Of moet je die zelf invoeren???

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Philip_Janssen
DNS doet-ie goed. Die krijgt m'n computer gewoon van @home. Ik ga ff met de helpfile aan de slag...

• Philip_Janssen
Nope, helemaal geen verandering.

Heb net Winroute opnieuw geïnstalleerd, en ik kan helemaal geen verbinding meer krijgen met internet. Zowel vanaf de server als de clients. Deze keer ben ik volgens de helpfile te werk gegaan, en het schiet maar niet op!

Zijn er geen standaard ristricties in Winroute? Of ligt het aan portmapping/packetfiltering?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:59

Crazy D

I think we should take a look.

Zou kunnen maar dat is wat moeilijk te raden vanaf hier. Wat heb je voor portmappings en packetfilters aan staan? En wat zijn je overige instellingen?

Exact expert nodig?

Pagina: 1