Divx burnen...

Pagina: 1
Acties:

• chux
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik heb een Lite-On 48speed burner, en heb een aantal divx-jes geburnt. Ik heb ze gewoon op 16 speed geburnt aangezien dat de max speed is van mijn cdr's, en het wel zo veilig leek voor de data om het niet te snel te doen.

Het burnen gaat prima, heb divx-es geburnt met nero en gefinalized zodat ze erop pastten. Ze staan er dus op en ik kan ze gewoon afspelen.
Het vage is alleen dat als ik de divx vanaf de cd probeer te kopieren naar de hdd, de divx f***ed up is. De helft van de film is helemaal gaar met van die grote 'divx' blokken, en niet meer te kijken. Opzich kan ik hem wel bekijken vanaf de cd, wat het dan dus wel goed doet, maar de cdrom in mijn pc met tvout is daar niet snel genoeg voor.

Iemand een idee waar dit aan ligt, ik vind het namelijk wel gaar als ik die films burn, dat ik ze dan nooit meer naar een hdd kan kopieren.

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
jij zegt:
chux schreef op 14 augustus 2002 @ 23:52:

Ze staan er dus op en ik kan ze gewoon afspelen.

Opzich kan ik hem wel bekijken vanaf de cd, wat het dan dus wel goed doet, maar de cdrom in mijn pc met tvout is daar niet snel genoeg voor.
:? sorry maar ik vind het een beetje vaag. speelt het wel of niet goed af vanaf cd?
het eerste waar ik aan denk is dat het aan cd ligt. spelen de films wel gewoon af vanaf HD? wees wat duidelijker...

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Verwijderd

doe ff een quality check met nero cd speed, kun je kijken hoeveel errors er op de cd staan

• chux
Terryb47 schreef op 15 augustus 2002 @ 01:29:
jij zegt:

[...]

:? sorry maar ik vind het een beetje vaag. speelt het wel of niet goed af vanaf cd?
het eerste waar ik aan denk is dat het aan cd ligt. spelen de films wel gewoon af vanaf HD? wees wat duidelijker...
Het speelt goed af vanaf de cd (beeld is gewoon goed), alleen mijn cdrom speed is niet zo snel, waardoor het geluid niet synchroon is. Daardoor wil ik de divx kopieren naar de hdd van die pc. Hij kopiert, maar zodra hij klaar is, blijkt dat de kopie die ik gemaakt heb op mijn hdd, niet goed is. Terwijl de file op de cd dus wel goed is.
Ik dacht eerst dus, dat er iets mis gaat met het kopieren, maar ik heb het meerdere keren geprobeerd, op verschillende pc's en elke keer overal hetzelfde.

Morgen ga ik in ieder geval die nero check doen..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

is de cdrom speler niet gewoon slecht, waardoor er niet goed naar de hdd gecopied wordt?

• chux
Whoa, net quality check gedaan met nero speed, op een cd die ik dus gewoon 'goed' (beeld is dus goed, alleen geluid niet sinq door de cdrom) kan afspelen, maar zodra ik hem op een hdd zet hij het niet goed doet, en hij heeft:

634 errors (0.000%)

shit zeg.. wat nu? Kan ik er ergens achter komen waar die errors aan liggen ofzo?

• chux
Terw_Dan schreef op 15 augustus 2002 @ 01:55:
is de cdrom speler niet gewoon slecht, waardoor er niet goed naar de hdd gecopied wordt?
dacht ik ook al aan, maar ik heb het in totaal met 5 verschillende geprobeerd (1 scsi writer 4x40, 1 scsi cdrom 40x, 1 writer 48x12x48, 1 cdrom 40x, 1 cdrom 50x), in twee verschillende pc's.

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Om verder uit te vissen waar het fout gaat, zou je een MD5 checksum kunnen berekenen van de file voor je 'm op cd schrijft, dan eentje van de file zoals ie op de cd staat en dan nog eens als je 'm van de cd terug naar HD gekopieerd hebt.
Heb je trouwens de laatste Via 4in1 drivers geïnstalleerd?

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• Termy
  • Laatst online: 01-04 00:25

Termy

valt er nog wat te fragge?

al gepoogd met iets anders dan nero te branden? ik zet divxen altijd met winoncd op cd en kan ze perfect terug zetten op HD en afspelen zonder fouten..

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
tja, als je het niet van cd kan spelen waarom kijken vanaf cd? dan maar op HD laten staan :)
of idd met ander programma branden.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40
chux schreef op 15 augustus 2002 @ 02:04:
Whoa, net quality check gedaan met nero speed, op een cd die ik dus gewoon 'goed' (beeld is dus goed, alleen geluid niet sinq door de cdrom) kan afspelen, maar zodra ik hem op een hdd zet hij het niet goed doet, en hij heeft:

634 errors (0.000%)

shit zeg.. wat nu? Kan ik er ergens achter komen waar die errors aan liggen ofzo?
Dat hoeft geen probleem te zijn hoor....

Die "errors" zijn stukjes waar het schrijven is misgegaan, maar dat heeft hij dan zelf opgelost door het gewoon noges te schrijven ;)

't betekend niet dat je divx bestand nu ook op 634 plekken "kapot" is :P

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 11:26

|sWORDs|

vSphere/ESXi

misschien slechte cd's? Mij valt op dat bij bijvoorbeeld verbatim een cd vele malen sneller te lezen is dan bij bijv nashua. Misschien geld dat ook voor de errors.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Pagina: 1