• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
Tsja, alweer zo'n topic hoor ik jullie denken. Yup, alweer zo'n topic.. alleen één dingetje is anders.. lees maar.

Ik heb al een aantal jaartjes een Rio 500. Heeft het prachtig gedaan (met Sony oordoppies, ofcourse), had 'm toen 'ie net uit was gekocht voor 799 gulden, maar heeft er nu toch de brui aan gegeven. Ding doet het opzich nog prima, heeft avonden in een damperige badkamer overleefd, heeft het vallen van bovenaan de trap overleeft (je kunt 'm weer makkelijk in elkaar klikken!).. alleen.. het sluitdingetje van het Flash klepje is afgebroken.. Ik heb laatst net SanDisk 128MB gehaald (dúúr!), en heb er precies 3 dagen van kunnen genieten.

Niet fijn dus. Helemaal niet fijn.

Nu zoek ik een mp3 spelertje, met de volgende kenmerken:

1) Intern geheugen van minimaal 64MB. (géén cd's of click of dat soort rotzooi!)
2) Flash kaartje moet erin kunnen.
3) Er mogen geen gammele klepjes op zitten. Ook moet het pinnetje van de klepjes niet makkelijk afbreekbaar kunnen zijn.
4) Hij moet stevig in de hand liggen, maar niet te groot en niet te zwaar. Dus niet dat als je 'm vasthebt dat 't lijkt alsof je 'm in elkaar knijpt, en hij moet makkelijk in elkaar en uit elkaar te doen zijn, voor als 'ie een keertje van bovenaan de trap valt ofzo. Ook moet 'ie tegen damperige omgevingen kunnen als ik 'm perongeluk bij het uit m'n zak halen in de badkamer heb laten liggen.
5) Je moet de songtitle scrollend kunnen zien op de display als 'ie een nummer afspeelt.
6) Hij moet kunnen repeaten of randomizen door verschillende folders heen. ID3 is leuk, maar niet persé noodzakelijk.
7) Het liefst moet 'ie een felblauw backlight hebben. Is niet persé nodig, maar is wel héél erg gewenst.
8) Moet een beetje een schappelijke prijs hebben.
9) Het volume moet aardig/erg hard kunnen, en er moet een equalizer op zitten.
en nu het moeilijkste:
10) Moet een eigen opstartanimatie op kunnen doen, net als bij de Rio500!

Iemand enig idee?

Ik heb een beetje rondgekeken, (ook de search hier gebruikt, jawel!) maar ik kan geen vinden met élk van deze dingen (helemaal géén had opstartanimaties!).. En weer een Rio500 kopen doe ik niet, ik had dat klepje nog nooit opengedaan (wist pas een week van tevoren dat 't voor een flash kaartje was! Heb nog nooit de handleiding gelezen :P), en als ie na een paar daagjes al kapot is is 't niet veel soeps. Er moet toch nog een andere speler zijn waar je opstart animaties op kunt doen?

Mocht er nou echt geen andere mp3 speler bestaan met opstart animaties is dat wel oké eigenlijk.. jammer, maar oké.. Zijn er trouwens spelertjes waar meer dan 1 flash kaartje in kan?

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
(jarig!)
Diva mp3 speler :)

Ik weet niet of je het bovenstaande kaartje ene Compact Flash kaartje is, als het wel een CF kaartje is, dan kan het gewoon in de diva mp3 speler :)

Lees in het ]Diva MP3 spelers topic alles over de diva mp3 speler :)

• DiSiLLUSiON
hmm ff doorlezen dan. Het kaartje is trouwens een 3.3v Smart Media kaartje, valt onder de noemer Compact Flash volgens mij.

(zo-een:)
Afbeeldingslocatie: http://www.sandisk.com/img/products/sm_card_pict.jpg

Hmm.. is de display van de Diva niet érg klein? En de letters wel heel erg groot? Er kunnen voor zover ik kan zien op de site maar 8 letters naast elkaar op ofzo.. da's ook niet echt handig als de naam voorbij scrollt.. En de knopjes zien er erg goedkoop uit, voelen die wel lekker aan bij 't indrukken?

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 20:08
ik denk dat de diva kwa degelijkheid niet aan je eisen voldoet, bovendien schijnt het display niet helemaal tof te zijn

btw:
5) Je moet de songtitle scrollend kunnen zien op de display als 'ie een nummer afspeelt.
6) Hij moet kunnen repeaten of randomizen door verschillende folders heen. ID3 is leuk, maar niet persé noodzakelijk.
ID3 is tog songtitle :?

• DiSiLLUSiON
Viel me al een beetje op ja bij het kijken van plaatjes, ziet er erg 'goedkoop' uit.

Ehm, met songtitle bedoel ik gewoon de naam en artiest van het nummer hoor dat langsscrolt. Mijn mp3's heten gewoon Artiest - Titel.mp3, ID3 ofzo gebruik ik nooit, al wilde ik dat wel gaan doen. Bij m'n rio500 zie je dan gewoon artiest en titel minus mogelijke underscores en de extensie langsscrollen in kleine lettertjes (zo'n 20 op een rij volgens mij met .15 firmware)..

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:53

Aidix

Geluidspietlut

Ik denk dat die knakker beter eeuwig kan blijven dromen over zijn ultieme MP3 speler, want hij stelt wel hele rare eisen....

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

7) Het liefst moet 'ie een felblauw backlight hebben. Is niet persé nodig, maar is wel héél erg gewenst.
10) Moet een eigen opstartanimatie op kunnen doen, net als bij de Rio500!
lekker belangrijk voor een mp3-speler :)
als je echt een mp3-speler zoekt waarmee je indruk maakt, moet je de iPod kopen..
nu nog voor 299 euro te koop via dancevalley en dan ben je overal vanaf (geen kaartjes, genoeg geheugen, klein, geil, chickmagnet :7, pda-functies, spelletjes, echt goed geluid (itt tot de meeste mp3-spelers)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 20:08
mjah idd, die opstartanimatie eis is wel heel erg belachelijk imo, wat de fuk maakt dat nou weer uit dan :? Mjah blue backlight is wel leuk enzo, maar ook niet echt superbelangrijk :{

• DiSiLLUSiON
Aidix:
M'n rio 500 heeft élk van die eisen, alleen is het flash klepje te gammel, dus er moet toch ook ergens een andere mp3 speler zijn die dezelfde functionaliteit heeft, alleen zonder gammel klepje?

Mooooody: ja de ipod heeft dus geen smart media mogelijkheid.. m'n rio 500 doet het verder nog, júist voor die smart media mogelijkheid moet ik een andere hebben..

Bong-One: Ik heb in m'n eerste post al bij gezet dat opstartanimatie niet echt hoeft.. al is 't wel leuk. maar backlight moet zowiezow! Ik heb dat ding altijd aan in m'n bed 's nachts als ik ga slapen, en dan moet ik wel kunnen zien welk nummer ik aanzet!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:55
kun je dat klepje op je Rio 500 niet laten repareren ofzo :?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 12:37

chem

Reist de wereld rond

iPod, behalve item 10 (en die snap ik ook niet echt)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
wat een lang verhaal... poeh :O

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:19

Vuvuzela

My spire is forming

Jy zoekt een Mpio DmG :D Blauw backlight/stevig(laten vallen op stenen ondergrond van ongeveer een meter)/64 mb versie is niet HEEEL erg duur en de rest van je wensen heeft ieh ook.. ;)

I served in a company of heroes.

Verwijderd

Kijk eens naar de bantam BA350. Die wordt binnenkort hier in NL verkocht onder een andere naam. Er is ook een topic over hier op het forum.

Het apparaatje is even groot als een credit card.

Op gear.ign.com kun je de super enthousiaste review lezen.

edit:
FF de naam opgezocht: IDO170D kijk ook op
http://www.mp3spelers.nl/winkel/?produkt&id=146

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
(jarig!)
Die diva valt al af :) Want daar moet Compact Flash geheugen in en _geen_ smartmedia :)

• DiSiLLUSiON
chem: De iPod kost € 483,-. Nu is dat mooi voor de hoeveelheid geheugen wat erop zit, maar zoveel heb ik toch niet nodig en als ik er maar 64 of 128 van gebruik vind ik de prijs veels te hoog. Ik hoef echt niet m'n hele mp3 verzameling op m'n speler te hebben 's nachts of als ik in de trein zit.

NexY: Da's idd wel een érg mooie! Ik ga d'r straks even wat reviews over lezen.

BringDa69: Heb je enig idee wannéér die te koop is? En wat de prijs dan gaat worden?

en Xtuv: Dat zou helemaal perfect zijn, maar dat ding is van plastic? Daar kan je moeilijk een nieuw pinnetje aan solderen ofzo :o Ik zal ff foto's maken zo.. misschien iemand hier die wat weet..

• DiSiLLUSiON
Ah! Hij deed 't opeens weer ?!?!?!

Ik had al bijna het vertrouwen in m'n Rio verloren!

*aanbidsmiley.. stuk of 20*

Nu nog een manier vinden om de vastgeroeste schroefjes (door de vele trips naar de damperige badkamer) open te krijgen, want dat ie 'm soms herkent en soms niet komt waarschijnlijk door hetzelfde waardoor als je aan de plug van je doppies draait het geluid kraakt en mono wordt.. .is te vaak van de trap gevallen.

Maar hij doet het! Nog steeds! Na mijn abusive gebruik!

*klop klop*

thnx anyway :)

Verwijderd

Gefeliciteered met de wedergeboorte van je speeltje.

Mocht je nog geinteresseerd zijn in de ido: volgens ign.com moeten we op november rekenen voorde release.

• DiSiLLUSiON
Thnx. November is nog wel een flink tijdje weg, maar ik zal 'm zeker in m'n achterhoofd houden.
Pagina: 1