Autoradio irritante kleurwisseling (jvc)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.857 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik heb mijn vriendin vorige week een nieuwe autoradio gegeven (verlaat verjaardagscadeau) nl de jvc kd-lh2000r :)

Afbeeldingslocatie: http://home01.wxs.nl/~ykema025/auto/auto3.jpg

Deze heeft een grafisch display die van kleur kan veranderen (demo modus), volgens de handleiding moet je om je eigen instellingen vast te zetten eerst 2 sec op 'sel' drukken daarna via <-> de gewenste kleur of optie uitkiezen en dan weer op sel drukken om het vast te leggen. Zogeschreven zogedaan, maar zodra de radio word uitgezet en na enige tijd weer aangezet word moet je de hele handeling van vooraf aan doen (radio komt weer in demo modus) dit geld inweze voor alle instellingen en dat is zwaar irritant, want volgens de gebruiksaanwijzing kun je ze op die manier wel vastleggen. De mogelijk bestaat zelfs om de radio zo in te stellen dat je iedere dag een andere kleur, maar dus niet bij ons.
Voor de rest is het een machtig mooie autoradio alleen dit euvel vind ik wat minder ;(
Wat ik dus vragen wil is of er iemand is die deze radio ook heeft (of de kd-lh1000r welke qua instel mogelijkheden praktisch de zelfde funties heeft) en mij kan vertellen of het klopt dat de wijze die er in het boekje staat niet klopt danwel anders uitgevoerd dient te worden, want we worden helemaal gek om dat kerstboom verlichtings gedoe iedere keer weer te moeten herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:21
Krijgt de radio permanent voeding van de accu (als in, de stroom wordt niet onderbroken bij het verbreken van contact met de sleutel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Jelmer Barhorst schreef op 14 augustus 2002 @ 23:27:
Krijgt de radio permanent voeding van de accu (als in, de stroom wordt niet onderbroken bij het verbreken van contact met de sleutel)?
Ja want de radio zenders die we hebben ingeprogrammeerd blijven wel gewoon intact daaruit kan ik opmaken dat er stroomtoevoer is vanuit de accu.
Tenminste ik heb gehoord dat als dat niet het geval is je ook je favo zenders kwijt bent.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Slaiter schreef op 14 augustus 2002 @ 23:36:
[...]

Ja want de radio zenders die we hebben ingeprogrammeerd blijven wel gewoon intact daaruit kan ik opmaken dat er stroomtoevoer is vanuit de accu.
Tenminste ik heb gehoord dat als dat niet het geval is je ook je favo zenders kwijt bent.
die zenders kunnen ook op een andere manier worden opgeslagen, zodat ze ook bewaard blijven als er helemaal geen stroom is. ik zou er in ieder geval niet vanuit gaan dat hij dus altijd stroom heeft.

een autoradio heeft altijd een normale 12v ingang die altijd aan moet staan, en een geschakelde (acc), die dus via het contactslot gaat. vaak echter wordt de normale ingang ook aan de geschakelde geknoopt, met dit soort gevolgen.

heb je een multimeter? ruk die radio eruit, en kijk of er ergens nog 12v ingaat als het contactslot uitstaat.

het is niet echt waarschijnlijk dat hij kapot is.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Geen multimeter ;(

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:16

Eraser127

Nijkerk

als je em bij bv. Halfords ofzow weghebt, gewoon ff bellen

My Discogs

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Het stukkie dashboard ziet er uit als van een Opel (Corsa) ;)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22
Als ik jou was zou ik toch eens naar de aansluiting kijken.

Ik had recentelijk een JVC KD-LH7R (ook met MP3 :) ) in mijn auto (Opel Astra uit 1992) ingebouwd en ik had het probleem dat elke keer als ik mijn auto uitzette de radio weer naar default waarden ging. De bas die ik op +2 had gezet, de fade die ik op 2R had gezet, het volume.... Allemaal weer op neutrale stand.

Pas toen ik een verloopstekkertje haalde om van de ISO stekker van de Opel de rode en de gele draad van plaats te verwisselen naar de JVC toe, bleef het geheugen bewaard! Nu speelt hij ook gewoon verder met de MP3 die ik het laatst aan het spelen was, op de seconde waar ik stopte toen ik de motor uitzette. Terwijl hij daarvoor dus altijd weer de CD opnieuw moest inlezen en bij het begin begon.

Was dus inderdaad het geval dat de wisselvoeding en permanente voeding verkeerd om zaten.

Verwijderd

ik heb ook de kd-lh7r ingebouwd een paar weken terug en radio gewoon op vaste spanning van de accu staan (dus zonder contact enzo)! die zenders worden inderdaad onthouden door een accu in de radio! want ik heb de radio een dag binnen gehad en de zenders zaten er nog in!

ik kreeg bij die jvc een iso stekker en ik heb gewoon de oude stekker van mijn opel kadett uit '90 afgeknipt en met van die stekkerbusjes alles weer goed aangesloten! werkt prima hoor... ik heb naderhand m'n pa er nog wel ff naar laten kijken, want die weet net iets meer van auto's, stroom, etc. en zo voorkom ik een hoop probs

gewoon je radio altijd spanning geven en dan moet de problemen voorbij zijn

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

Jah inderdaad, is vak een roze draad

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Verwijderd

Koenzie schreef op 15 augustus 2002 @ 17:17:
Jah inderdaad, is vak een roze draad
roze draad? zal wel per stekker verschillen dan, want ik ben bij mijn auto geen roze draad tegengekomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:05
Waarom zo'n problemen opzoeken als er heel goede, gemakkelijk verloopstekkers in de handel zijn :?. Of je hebt een 2e handsje gekocht waar zo'n dodo alles losgeknipt heeft wat maar interesant leek |:(????

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
JanAlesi schreef op 16 augustus 2002 @ 13:14:
Waarom zo'n problemen opzoeken als er heel goede, gemakkelijk verloopstekkers in de handel zijn :?. Of je hebt een 2e handsje gekocht waar zo'n dodo alles losgeknipt heeft wat maar interesant leek |:(????
Je bedoeld iso-conectie neem ik aan :?

Dit was in de wagen aanwezig en daarop is de radio dan ook aangesloten ik weet niet hoe hoog de kans is dat er een fout in die connectie zit, maar maandag neemt een colega een multimeter mee en dan ga ik de boel eerst maar eens doormeten denk ik.

Ik heb ook vernomen dat er een mogelijkheid is om de massa te checken dmv 2 draaden aan elkaar te koppelen alleen weet ik niet welke dat zijn ;(
Pagina: 1