Slechte tv-kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• Vanvlerken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-03-2023
Wij hebben thuis enkele tv's staan die allemaal zijn aangesloten op een antenne (wij hebben geen kabel-tv :( ) Beneden is het tv beeld in orde alleen boven, is de kwaliteit van het beeld erg slecht.
Wat is de beste manier om alle tv's aan te sluiten, zodat iedere tv (zowel boven als beneden) een goede beeldkwaliteit heeft?
Alle (uitgebreide) uitleg is van harte welkom!

AMD Athlon 2500+ (Barton) - Asus A7V8X-X - 512MB PC3200 - Asus V9250 X/TD 128MB - Maxtor 120GB

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
of je kabel/splitter is niet helemaal ok of je hebt een zwak signaal en een versterker nodig... maar in principe op een aansluiting moeten wel 3 tv`s kunnen..

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik neem aan dat de antene op het dak staat, daaronder de TV boven en via die kabel naar een TV beneden?
Dan zou het inderdaad de splitter kunnen zijn. Als de kabel eerst naar beneden loopt en dan weer omhoog kan het ook de kabel zelf zijn. Een dure (ben het type vergeten) coax kabel zou dan waarschijnlijk wel helpen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Loopt de coax langs elektra-leidingen? Of door de keuken langs apparatuur?

Daar zou het best aan kunnen liggen.

Maar een zekere oplossing: goeie coax (met goede shielding) en een antenne-signaal-versterker.

• Vanvlerken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-03-2023
Kabel loopt van mast naar beneden en dan naar boven (is ook de enigste optie). Vanuit de mast naar binnen loopt een duurzame coax kabel. Dan komt het ons huis binnen en wordt het geplitst naar 4 tv toestellen (is dat te veel??). Kan een (extra) versterker helpen en waar moet deze geplaatst worden? En moet iedere tv een apart lijntje krijgen vanuit de splitter, of mogen er twee tv's aangesloten worden.

AMD Athlon 2500+ (Barton) - Asus A7V8X-X - 512MB PC3200 - Asus V9250 X/TD 128MB - Maxtor 120GB

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja met een versterker .... en liefst zo dicht mogelijk bij de bron

dan kun je er wel 100000 tv's aan hangen nou ja wel dure versterker

maar voor 4 tvtjes kun je wel af met een normale versterker. een normale splitter geeft 3 db verzwakking als je splits. de versterking is altijd opgegeven in db decibel

dan zijn er nog meervoudig versterkers met een boel uitgangen

coax kabels mag je nooit lukraak aan elkaar hangen.
deze moeten met de luiste impedantie afgesloten worden . splitters of de juiste versterkrer gebruiken dus

als je een versterker koopt met meerder uitgangen en je gebruikt er een paar niet moet je deze wel "afsluiten" met 75 ohm

Iperf

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Goh, wees blij dat je geen kabel hebt, het beeld is niet veel beter...

Ga je eens informeren over een schotel op het dak en dan meerdere tuners (voor elke tv 1)

Verwijderd

yup kabel tv is ook niet alles nee

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
AV lijkt me een betere plaats hiervoor..

OH => AV.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sebastius schreef op 15 augustus 2002 @ 00:58:
Goh, wees blij dat je geen kabel hebt, het beeld is niet veel beter...

Ga je eens informeren over een schotel op het dak en dan meerdere tuners (voor elke tv 1)
je kan beter 1 goede versterker nemen met vier uitgangen (die hij na het versterken intern spilts natuurlijk)

Als je het een beetje low budget wil houden koop je een "huis tuin keuken en zolder" spliter en zet je die achter je versterker

4 tuners vind ik een beetje prijzig btw. bovendien denk ik dat hij het over een traditionel antenne heeft ...... of vergis ik me

Iperf

Verwijderd

Er zit trouwens ook nog behoorlijk kwaliteitsverschil tussen splitters wat ook heel belangrijl is

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jep net als de kabels, conectors, versterkers zelf, de antenne op het dan enz .........

Nou ja één tv heeft goed beeld dus is het mogelijk om de rest ook van goed beeld te voorzien

Iperf

Verwijderd

Zorg er iig voor dat je GEEN Gamma kabel hebt.
Ook de connectoren mogen niet van inferieure kwaliteit zijn. Dus ook dit niet van de Gamma e.d.
Pagina: 1