Ff vooraf: Het gaat over de computer van m'n pa. Die wordt soms gewoon 85°C 100% stressed. Toen is hij terug gegaan naar paradigit voor een nieuwe cooler. Maar hij wordt nog steeds erg warm. zo'n 76°C. Ik heb toen strax mijn koeler geprobeerd maar wordt ongeveer net zo warm. Nix geOC'ed of wat dan ook, alles draait standaard. Ik heb zijn koeler toen weer terug gezet. Toen ik in windows bezig was, of gewoon een film aan het kijken was rebootte ie soms of ging ie hangen. Duidelijk een geval van te warm. Nu reboot de computer soms zelfs al als ik ff in de bios bezig ben. Soms wil ie niet fatsoenlijk aan als ik em aan zet. Dan zet ik hem aan maar het beeld wil niet aan, hij checkt alleen ff de cd-rom speler en dat was het. Heel soms komt hij wel in Windows, maar dan krijg ik vaak een bsod met een vage error. Er staat wel boven van MEMORY_endannogiets.
Op de PC draait WinXP en ik heb die reboot bij fouten optie al uitgezet.
Verder wat specs:
Athlon XP 2000+
Asus A7V333 mobo
512 mb ram DDR PC2100
GeForce 4 Ti 4400
300 Watt voeding
Zou het kunnen zijn dat het geheugen gewoon oververhit is geraakt ofzo? Iig als ik soms die kast aanraakte was het best warm. De lucht die de koeler van de voeding uitblies was ook echt warm. De videokaart kon je niet lang aanraken en de heatsink op de cpu was ook heet. Geheugen heb ik nooit aangeraakt, wel de HD, die was wel warm maar het ging nog enigzins. Ik snap niet waarom ie nu opeens overal zomaar gaat rebooten. Het lijkt mij dat het geheugen gewoon brak is geworden ofzo.
Op de PC draait WinXP en ik heb die reboot bij fouten optie al uitgezet.
Verder wat specs:
Athlon XP 2000+
Asus A7V333 mobo
512 mb ram DDR PC2100
GeForce 4 Ti 4400
300 Watt voeding
Zou het kunnen zijn dat het geheugen gewoon oververhit is geraakt ofzo? Iig als ik soms die kast aanraakte was het best warm. De lucht die de koeler van de voeding uitblies was ook echt warm. De videokaart kon je niet lang aanraken en de heatsink op de cpu was ook heet. Geheugen heb ik nooit aangeraakt, wel de HD, die was wel warm maar het ging nog enigzins. Ik snap niet waarom ie nu opeens overal zomaar gaat rebooten. Het lijkt mij dat het geheugen gewoon brak is geworden ofzo.