Spontane reboots

Pagina: 1
Acties:

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:02
Ff vooraf: Het gaat over de computer van m'n pa. Die wordt soms gewoon 85°C 100% stressed. Toen is hij terug gegaan naar paradigit voor een nieuwe cooler. Maar hij wordt nog steeds erg warm. zo'n 76°C. Ik heb toen strax mijn koeler geprobeerd maar wordt ongeveer net zo warm. Nix geOC'ed of wat dan ook, alles draait standaard. Ik heb zijn koeler toen weer terug gezet. Toen ik in windows bezig was, of gewoon een film aan het kijken was rebootte ie soms of ging ie hangen. Duidelijk een geval van te warm. Nu reboot de computer soms zelfs al als ik ff in de bios bezig ben. Soms wil ie niet fatsoenlijk aan als ik em aan zet. Dan zet ik hem aan maar het beeld wil niet aan, hij checkt alleen ff de cd-rom speler en dat was het. Heel soms komt hij wel in Windows, maar dan krijg ik vaak een bsod met een vage error. Er staat wel boven van MEMORY_endannogiets.

Op de PC draait WinXP en ik heb die reboot bij fouten optie al uitgezet.
Verder wat specs:
Athlon XP 2000+
Asus A7V333 mobo
512 mb ram DDR PC2100
GeForce 4 Ti 4400
300 Watt voeding

Zou het kunnen zijn dat het geheugen gewoon oververhit is geraakt ofzo? Iig als ik soms die kast aanraakte was het best warm. De lucht die de koeler van de voeding uitblies was ook echt warm. De videokaart kon je niet lang aanraken en de heatsink op de cpu was ook heet. Geheugen heb ik nooit aangeraakt, wel de HD, die was wel warm maar het ging nog enigzins. Ik snap niet waarom ie nu opeens overal zomaar gaat rebooten. Het lijkt mij dat het geheugen gewoon brak is geworden ofzo.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Heb je ook gekeken of het vcore van de cpu niet gewoon hoger staat dan normaal? Dat zou ook nog 'ns kunnen. En een biosupdate istie er al?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

is de airflow in de case wel goed? en wat als je 'm open zet?

• benchMarc
Nee de Vcore is normaal, 1.75. Zoals ik al zei: Alles is gewoon default.

De airflow is gewoon zonder extra fans. Ik heb ook open kast gedraaid. Maar nog steeds komt ie in de 70° zone als ie stressed is. En hij reboot dan ook nog.

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe is de geheugentiming ingesteld?
Klopt die wel?
Zelfs als de herkenning op 'auto' staat kan de spd van het geheugenreepje nog fout door je mamaplank worden uitgelezen. Een biosupdate verhelpt dit meestal. soms niet --> zelf de goede waarden instellen.

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• benchMarc
Ja die staan allemaal goed ingesteld. Biosupdate is niet nodig, want hij heeft het altijd goed gedaan. Ik heb ook nooit iets in die bios veranderd, niemand eigenlijk. Hij draait nog steeds zoals toen ons pap em kreeg. Alleen nu gaat ie opeens spontaan rebooten.

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

welke koeler zit erop die 2000 eigenlijk?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Grodor
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:34
Sommige leveranciers leveren xp's met een garantiezegel, een soort sticker naast de core.
Ken ook iemand die dit soort problemen had, trek sticker er af, cpu 10 graden cooler, problem solved.
8)

Tis het proberen waard.

No coffee, no nothing!

• benchMarc
Waterlelie schreef op 15 augustus 2002 @ 00:22:
welke koeler zit erop die 2000 eigenlijk?
Coolermaster nogiets, iig wordt mijn pc (1500+) maar max 50°C 100% stressed.
Sommige leveranciers leveren xp's met een garantiezegel, een soort sticker naast de core.
Ken ook iemand die dit soort problemen had, trek sticker er af, cpu 10 graden cooler, problem solved.

Tis het proberen waard.
Denk van niet, hitte is het probleem niet echt lijkt mij, aangezien ie niet verder dan 60°C komt bij het opstarten van windows. En hij heeft altijd gewoon gestart, ook al was ie 80°C. Dus dat lost het probleem dat ie zomaar reboots geeft niet op.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:24

Ankh

.Howdy

best hoog voor een xp1500+ (als ik het goed snap wat er staat), mijn XP2200+ wordt 39 idle en 41 full :? maar goed ben er al achter gekomen hebben meer mensen last van :9

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 09:18

red bull

Keeps me awake !

zou die coolermaster maar weg doen zijn echt low-budget coolers. Houden het wel vol tot 1800+ oid. Maar daarboven. Zou zowieso niet zo'n cooler kopen. Ga voor een echte cooler...

• benchMarc
Ja maar dit lost het probleem niet op he. Hitte is het probleem geweest, dat is het nu niet meer, hij reboot zomaar, ook in de bios als ie kort aan staat. En soms wil ie niet meer aan. Dan brand de cd-rom drive ff en het beeld staat wel aan maar boot nix door, ook geen piep.

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Grodor schreef op 15 augustus 2002 @ 01:03:
8)

Tis het proberen waard.
Dat zou ik niet doen als je nog garantie heb :+ :|(

En kijk is of je FBS op 100 zet :? (Ik ga er van uit dat je hem handware matig op 133 Mhz heb gezet)

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

• benchMarc
FSB heeft er nix mee temaken. Ook al zou ie op 100 staan, dan zou ie het nog moeten doen, dan is hij wel ondergeklokt maar hij moet dan nog gewoon werken. Je kunt in de bios kiezen tussen 1250mhz geloof ik en de gewone 1666. Dat moet allebei werken.

Verwijderd

kan aan je de Volt van je CPu liggen of aan een slechte koeling en pasta
beste is gewoon je kast open houden dat verschilt echt 10 graden verschil !!
en het beste is gebruik een programma like Cpuidle of CPucool of Vcool1.8
dat zijn echte goede programmas die je cpu wel 15a20 graden koeler houd !

misschien is je memory timings wel agressief.of je memory is gewoon brak
controlleer of alles goed in de slots zit niet dat iets niet goed in de slot is geplaatst (pic slot ofzo)
Pagina: 1