Toon posts:

nieuwe pc geen beeld: help!!

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ok dit is mijn eerste post en mn eerste probleem en mn eerste pc die ik gebouwd heb. dus noobie:D maar goed zo is iedereen begonne.

hier zijn mijn specs :

kra7-raid
xp 2000
vulcano 7+ (werkt perfect trouwens)
512 mb DDR SDRAM dane elec
voodoo 3000 AGP (moet nog een nieuwe halen, volgonde week msi gf4 4400 :D)
een 20 giger hd
een dvd speler
een brandertje
5 fans.

oke alles is goed nagekeken en aangeloten de monitor zit zit goed met alle kabels en de kabel naar mn voodoo alles zit er goed op , dus power aan (voeding) mobo is ook (Geel lampie) en ik druk op de power knop en alles gaat draaien ik hoor mijn monitor die een spanning krijgt en er springt een groen lampie aan en helaas GEEN beeld :? gek alles heb ik volgens het boekie aangesloten...en mn monitor is ok . ik heb alles kabels ruim 4 keer gecheck en de v-kaart ook alles zit stevig...maar ik krijg geen beeld....iemand die me kan helpen hier mee? zonder beeld kan ik mn mobo nie upgraden,.....

Verwijderd

Welkom. :)

En je hoort geen piepjes ofzo ? Dan vrees ik, als alles verder goed vast zit, dat je een DOA (dead on arrival) als moederbord hebt meegekregen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm maar alles doet het de mobo doet het ook ik krijg lampjes te zien branden een gele en een groene op de mobo ik denk nie dat de kaart dood is alle fans draaien en de cpu fans ook

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Zegt je monitor geen "signal input lost" of zo?

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Heb je nog een oude video kaart over (niet die oude voodoo bedoel ik dan). :) Gewoon een oud AGP-kaartje of zo. Anders even lenen. Kun je kijken of het misschien toch de videokaart is die het begeven heeft. Als het niet zo is dat je dan beeld krijgt, moet je vrezen voor je mobo... gewoon ff naar de winkel gaan e.d.

-- == Alta Alatis Patent == --

Verwijderd

Dat zegt vrij weinig, ik heb het zelf toevallig ook een paar maanden gehad met een Asus P4T-E, lampjes en fans deden het prima maar geen beeld, ingeruild en bleek idd een kapot mobo te zijn. :)

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15
lees eens in het boekje van het mobo,heb dat ook een keer gehad met een mobo (gigabyte) dat ik een jumper om moest zetten om het agp slot in geval van een voodoo 3 kaart meer stroom te geven.

Verwijderd

Topicstarter
nee op mn monitor staat dat ie nie kapot is en dat ik moet checke of alle kabels goed sitten met mn monitor is NIETS aan de hand ik heb het aan mn laptop geplugged en die doet het ok met de beeldscherm dus daar is niets mee aan de hand

dus beeldscherm is ok

Verwijderd

Gisteren ook gehad. Als je geen beeld krijgt ook geen bios blabla dan is de kans groot dan je processor niet helemaal goed zit. Bij mij was de processor niet goed op zun plek hoe weet ik niet maar erop nieuw inplaatsen deed wonderen :)

Misschien kun je dit nog even na kijken. Anders is het toch waarschijnelijk je mobo die dood is.

Verwijderd

Topicstarter
alsik de jumper omzet dus van de een naar de andere doet ie helemaal niets meer

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

hoogstwaarschijnlijk mobo doa

Ad Astra Per Aspera

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:19

Collaborator

You! Cake or Death?

misscien zit ie r niet de goed in.. die voodoo heb ik ook al zovaak gehad (alleen gaf ie dan zon piepgeluid of check anders ff je geheugen of die er ook allemaal goed inzitten (heb ik ook al gehad)

This space is occupied

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Al begonnen met alleen je video kaart en verder niks aan te sluiten dus schijven en dvd/cdroms niet aan sluiten alleen dus je videokaart.

Misschien dat je dan wel beeld hebt dan 1 voor 1 alles aansluiten en kijken of er iets is wat het probleem veroorzaakt.

Heb het zelf wel eens gehad met een ide kabel die de oorzaak ervan was dat ik geen beeld kreeg :? 8)7

Dus effe stap voor stap en anders terug naar de shop.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik probeer vanalles uit ik ga nu effeis mn amd ttje er goed op te plaatsen (volgens mij zit ie al goed maar goed kan altijd proberen,,,,, daarna geheugen en dan weer mn vkaart

Verwijderd

Topicstarter
ik luister wel effies naar rockeys advies

Verwijderd

Topicstarter
hmm aan de proccesor ligt het niet
net erin gedaan en alles er weer op etc

Verwijderd

vorige maand identiek systeem ineengezet (behalve voodookaart)
indien nog vragen, ik blijf deze draad volgen
ik kan altijd iets bijleren

Verwijderd

Topicstarter
ok wat heb ik nu : mobo + xp2000 moet nog bios updaten. met daarboven op een vulcano doet het perfect + een 512 DDR geheugen dane elc. alles ook okay

voodoo 3 erin gezet. ook ok kabel gechecked er zijn geen fans aangeloten alleen mobo +proc+ koeler + voeding(duh) + voodoo ik start de power op mobo geeft geel lichie mijn monitor staat aan op slaap modus en ik druk op power en hoor mijn beldscherm aan gaan een soort statisch geluid lampje springt van geel naar groen op monitor en er staat op monitor: monitor self test /your monitor is working correctly /check pc power and monitor cable en verder niets na 30 sec gaat ie weer na slaap stand en mijn mobo had er een groen lampie bij gekregen toen ik m aan deed ....... en nogsteeds geen beeld

Verwijderd

echt geen andere agp kaart om eens te testen? of pci desnoods?

Verwijderd

volgens bij is het zo dat de oudere agp kaarten 3 volt vragen. Op de nieuwere borden kan het zo zijn (70%) dat het nu 1.5 volt is om dat de kaarten nu tegen woordig minder stroom vragen. Nu kan je bij veel nieuwe mobo's switchen tussen die twee voltages doormiddel van een een dipswitch of en jumper.
j

in andere woorden,, check ff in je manuel of daar ook iets over staat. anders weet ik het echt niet,

suc6

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:13

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 08:32:
volgens bij is het zo dat de oudere agp kaarten 3 volt vragen. Op de nieuwere borden kan het zo zijn (70%) dat het nu 1.5 volt is om dat de kaarten nu tegen woordig minder stroom vragen. Nu kan je bij veel nieuwe mobo's switchen tussen die twee voltages doormiddel van een een dipswitch of en jumper.
j

in andere woorden,, check ff in je manuel of daar ook iets over staat. anders weet ik het echt niet,

suc6
Volgens mij was het 5V en 3.3V, maar dat maakt eigenlijk niets uit. Staat als 't goed is ook duidelijk vermeld dat je er géén 5V VGA kaart in moet doen, dat je anders schade kan aanrichten aan je AGP/rest van je mobo!!!
Check dus idd ff of je dit met een (dip)switch kan veranderen op je mobo en wacht anders je Ti-4400 af... GA ER DAN OOK NIET MEE VERDER !!! We weten allemaal hoe leuk 't is een neue PC te hebben, maar als 't tegen zit kan je de boel alleen maar kaput maken!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

iemand heeft je gewoon voor de gek gehouden en je monitor uit gedraaid met de contrast knoppen :)

Verwijderd

misschien heb je een soort van kortsluiting dat je geen beeld krijgt. trek je voedingskabel en monitorkabel eens uit. dan duw je op de aan/uit knop van je computer dan streek je de kabels er weer in en dan zet je hem nog eens aan

Verwijderd

Topicstarter
als ik mn kabel van mn monitor aan mn voodoo 3 zet hoor ik even een statisch geluid en dan springt mn monitor aan met de test van monitor = ok check kabels van power suply blablabla wat ik ook van iemand hoorde is dat het aan je frenquenty van je v-kaart kan liggen dat mn monitor m daarom nie pakt....

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:23

Maximus

PhD i.o.

probeer dan eens te kijken in het boekje of er iets staat van die jumper wat ook al eerder genoemd is :)

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Topicstarter
als ik die cmos jumper switch naar 1-2 inplaats van 2-3 waar die nu opstaatdan gebeurd er helemaal niets als ik de power knop indruk zet ik m dan weer terug naar 2-3 dan doet ie het weer

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoelde pin 3-2 inplaats van 1-2 hehe precies andersom dus:D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 09:31:
als ik die cmos jumper switch naar 1-2 inplaats van 2-3 waar die nu opstaatdan gebeurd er helemaal niets als ik de power knop indruk zet ik m dan weer terug naar 2-3 dan doet ie het weer
Dat is ook logisch...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 09:31:

Niet lullig bedoeld, maar ga eerst ff de handleiding lezen voor je wat sloopt.

En ook het verzoek de editknop te gebruiken, 3 reacties onder elkaar is nergens voor nodig.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad, video kaart verwisseld, beeld !
Oude video kaart terug, beeld !
Uitgezet en weer aan gezet, geen beeld !
Bleek dat het Dane Elec geheugen instabiel te zijn.
Vervangen door Kingston, probleem weg en weg gebleven.
Er schijnt een probleem te zijn met Dane Elec geheugen van een bepaalde productie datum.
Mijn probleem was ongeveer 1 maand terug en Salland had dat geheugen speciaal voor mij besteld. Dus dat lag toen niet ergens op de plank.

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
had ik laasten,
geen beeld zwart monitor springt wel aan.
VGa-kaart stuk :?
o nee de monitor stond op heel laag, contrast en brightness stonden heel laag
zodat het leek de monitor niks deed.

als dat het niet is zou ik eerst eens alle kabels en kaarten los halen en weer opnieuw in elkaar zetten.

of elk onderdeel in een andere pc uit proberen.

Verwijderd

Ik heb het wel een keer gehad dat mn moederbord dus doa was. Ze zeiden dat de bios leeg was ofzo, whatever. Maar ik heb dus ook 3 dagen staan klooien ermee. Wat mij toen opviel was, dat ik geen piepjes kreeg en dat ik geen HD hoorde ratelen. Fans enzo draaiden allemaal wel, alleen ik kreeg geen beeld.
Ik zou gewoon voor de zekerheid ff je mobo in die zaak laten testen of dat niet de oorzaak is. Als je m via internet hebt besteld zou ik maar gewoon wachten op je ti4400 of een videokaartje bij een vriend lenen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

zitten de IDE kabels wel goed?
ik heb namelijk ook eens een P2-400 gebouwd en de IDE kabel zat verkeerdom in de cdrom speler.
wat resulteerde in geen beeld en toch sprong de pc aan. (naja aan, lampjes knipten iig wat)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
ok ten eerste sorry sinterklaas voor al die onnodige posts ten tweede

ik stop er even mee ik heb die G4Ti4400-VTD MS-8871 besteld en ik wacht wel tot dat die binne is mocht ie nou wel beeld krijgen ja dan lag het aan mn voodoo of voltage ervan mocht ie weer geen beeld krijgen dan verwacht ik wel dat ie DOA is (De mobo dan ) dan stuur ik m terug en verwacht en nieuwe en ja als ie het dan nog nie doet daarna.....nieuwe cpu of geheuge..ik zal er voorlopig nies meer mee doen zolang ik mijn nieuwe vidkaart nog nie heb ik will julli wel even bedanken voor jullie support en ja ik heb het boekje al een paar keer gelezen voor dat ik met inbouwen begon dus ik weet well een beetje hoe en wat...mar goed het zou nie goed zijn als ie in een keer wel goed zou zijn :D van mijn fouten kan je leren..als het die van mij waren.....mocht ik nou nog problemen hebben dan val ik l8 wel weer terug op deze topic....

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Hoeveel Watt is je voeding?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 08:32:
j

suc6
ja klopt en bij mijn asus p4t-e zitzelfs een apart blaadje dat er absoluut geen oude 3,3 v agp-kaarten (wat de voodoo allemaal zijn) in mogen, alleen 1,5 v.
Ik weet niet hoe het bij jou mobo zit.

Verwijderd

volgens mij is het toch echt de videokaar dus ga maar snel (die brakke) msi halen >:)

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik denk of een mobo doa (lijkt me toch vreemd, want hij gaat wel aan en de lichtjes branden ook :P ) of de videokaart doet toch echt iets fout.

Ik zou zeggen: wacht gewoon op je andere AGP kaartje en test daarmee. Doet hij het dan nog net is het slim om professionele hulp te zoeken denk ik :)

De meeste mensen deugen!

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Wat gebeurt als je de pc uitzet, vervolgens de insert knop op je toetsenbord ingedrukt houdt en dan de pc aanzet. (wel de insert ingedrukt houden)

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
lol om deze topic the eindigen mijn mobo is nu doa omdat hij helemaal niets meer doet...heb m terug gestuurd.....hehe nou goed weer wat geleerd toch bedankt iedereen ...kom wel weer als ik problemen heb:)
Pagina: 1