[Visio] Relaties uitlijnen op veld

Pagina: 1
Acties:

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:21
Ik heb een mooie database layout gemaakt in MS SQL Server 2000, als ik die echter uit wilde printen lukte dat niet echt. Als alternatief heb ik toen maar de relaties via ODBC in Microsoft Visio 6.0 geimporteerd. Op zich werkte dit prima (alhoewel Visio 50 tabellen + relaties niet echt leuk vindt) maar ik vindt het vrij onoverzichtelijk dat de relatie pijlen naar een tabel wijzen in plaats van naar het veld in de tabel waar de relaties op liggen.

Mijn vraag is: Is het mogelijk om die pijlen automatisch naar de juiste velden (lees: de velden waar de relaties op liggen) te laten wijzen? (Lijkt me stuk overzichtelijker met 50 tabellen).

Alvast bedankt! :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Move P&W -> SA.

Dit heeft niets met Programmeren te maken.
't Is niet omdat je een ERD wil maken in Visio dat het daarom direct een P&W topic is.

https://fgheysels.github.io/

• McVirusS
Misschien had deze topic toch meer kans in P&W omdat daar (waarschijnlijk) meer mensen zitten die Visio gebruiken voor databaselayouts.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Yep, denk dat McVirusS daar wel gelijk in heeft.
Teruggemoved dus.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:50

mulder

ik spuug op het trottoir

je wilt het zelf programmeren?

oogjes open, snaveltjes dicht

• McVirusS
Don Facundo schreef op 16 augustus 2002 @ 12:01:
je wilt het zelf programmeren?

Ehm, nee? Ik kan gewoon niet vinden hoe ik dit in Visio voor elkaar kan krijgen. Mag eventueel ook in SQL Server 2002 ofzo...ik wil gewoon de relaties duidelijk kunnen uitprinten.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:50

mulder

ik spuug op het trottoir

Nee ok, dan weet ik het niet. Het is nl ook zelf te doen lijkt me, je kunt Visio volledig aansturen.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

50 tabellen en hun relaties uitprinten op een A4tje lukt gewoon niet, of had je verwacht van wel?

Ik zou het create script in DDL uitprinten, mocht je dat willen. Eventueel kun je mbv SQL-DMO per tabel de create DDL en de constraints e.d. ophalen en naar een file gooien.

Tenslotte is dit /14 en dat gaat over programmeren. Had jij niet een grote mond over het sluiten van topics van bepaalde mensen? (NOFI)

(En volgens mij kun je het diagram in Enterprise Manager gewoon uitprinten en gooit Enterprise Manager het op meerdere A4tjes die je dan aan elkaar plakt.)

• McVirusS
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 13:59:
50 tabellen en hun relaties uitprinten op een A4tje lukt gewoon niet, of had je verwacht van wel?
Dat wil ik ook helemaal niet, wil het gewoon uitprinten op meerdere A4's.
Ik zou het create script in DDL uitprinten, mocht je dat willen. Eventueel kun je mbv SQL-DMO per tabel de create DDL en de constraints e.d. ophalen en naar een file gooien.
Ik heb tables en relaties in Enterprise Manager gemaakt
Tenslotte is dit /14 en dat gaat over programmeren. Had jij niet een grote mond over het sluiten van topics van bepaalde mensen? (NOFI)
Misschien wel, maar in W&G staan ook zat Photoshop topics die eigenlijk in SA horen maar aangezien de grootste groep Photoshoppers in W&G zit laten we die topics gewoon toe.
(En volgens mij kun je het diagram in Enterprise Manager gewoon uitprinten en gooit Enterprise Manager het op meerdere A4tjes die je dan aan elkaar plakt.)
Dat klopt inderdaad, maar dit gaat om 1 of andere vage reden dus niet goed (print alleen eerste bladzijde...of laat tables weg enzo...lijkt geheugen probleem...maar heb het al op meerdere computers geprobeerd). Maar het gaat mij er dus ook om dat je relaties automatisch kan uitlijnen op het veld waar de relatie op ligt, dit kan zover ik weet ook met SQL Server niet...en vroeg me af of dat dus met Visio kon.

Verwijderd

Je bedoelt, het pijltje bij het veld? Nee dat kan in visio ook niet. In Visio 2002 die bij VS.NET enterprise architect zit heb je hetzelfde probleem. Zie example hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~perseus/tmppics/erd_example.gif

Enterprise Manager lijnt die dingen niet standaard uit, dat heeft hij nooit gedaan ook.

• McVirusS
Dat was inderdaad wat ik bedoelde, erg kut dat dat niet kan. In ieder geval bedankt voor het antwoord :).
Pagina: 1