Toon posts:

Van hardeschijf wisselen

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om van hardeschijf te ruilen met mijn pa. Het gaat om 2 maxtor 7200 rpm udma 133, die van mijn pa is 20gb en die van mij 40gb.

Die van mijn vader is echt veel stiller dan die van mij, en ik heb ook al veel problemen gehad metmijn hardeschijf (al 2 keer lowlevel format moeten doen :( )

Aangezien ik net een nieuwe Zalman 6000cu heb en een Zalman northbridge heatsink heb gekocht, hoor ik die stomme hardeschijd er kei hard boven uit 'schreuwen'. (casefans 3x papst 12dba :) )
(dit allemaal omdat deze pc in mijn kamer staat en 's nachts moet kunnen downloaden)

Iedereen zal nu wel denken: "20gb is toch vet weinig?", nou nee nu gebruik ik maar 17gb van de hd en er staan vet veel divx-en op.

Is hier een programma voor om de bestanden van mijn pa's hd naar die van mij te zetten. (omgekeerd is niet nodig) ?????????

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Heb je een brander?
Het zijn wel veel cd's, maar je kunt het wel overzetten!! Zo heb ik dat ook gedaan van mn oude schijf naar mn nieuwe schijf. :)

Verwijderd

Beiden aansluiten op dezelfde computer, ze kunnen beiden master op de ide kanalen. En dan gewoon kopieren in windows verkenner.

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-03 23:45

Cansu

Cirus the Virus

Ff een ghost maken van die HD en op die 40 Gig zetten.

Viva la Netherlands!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

leen een andere hdd. kloon die van je pa naar die drive toe.
kloon vervolgens jou drive naar die drive van je pa. en van je geleende drive naar je eigen drive toe.

hoef je niets te herinstalleren.
klonen gaat makkleijk met ghost trouwens.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:30

tozzke

aka tozzert

ghehe @
Iedereen zal nu wel denken: "20gb is toch vet weinig?", nou nee nu gebruik ik maar 17gb van de hd en er staan vet veel divx-en op.
offtopic:
check mijn sig..... ik heb 100 gig aan DivX op m'n HDD's en nog eens iets van 150 films op CD ;) .... dus als je dat al "vet veel" noemt... wat heb ik dan?? :D

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Da's heel makkelijk te doen met wat cloning tools zoals ghost..
(overigens is ghost geen gratis programma, al schijnen oudere versies soms wel meegeleverd te worden op sommige mobo-cd's etc.)

En er zijn op internet ook wel wat freeware programma's te vinden..

[search=cloning programma]
[search=imaging programma]

Ik denk dat je daarmee wel genoeg info kunt vinden :)

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.