computer opstart problemen

Pagina: 1
Acties:

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag net een nieuwe computer gekocht (hardstikke blij mee).

Windows was niet voorgeinstalleerd omdat ik thuis ook nog een kopie had. Ik thuis de cd erin gedaan, alles ging goed. Net van alles geinstalleerd en er een beetje mee rondgesesurft en gegamed.

Maar na een urrtje ofzo wil ik de computer opnieuw opstarten, maar de computer blijft nu opeens maar aan het booten, windows wordt opgestart, net helemaal klaar, en opeens begint hij weer opnieuw met boten zo ging het een paar keer door achter elkaar.

Na ongeveer de 11de keer kreeg ik een blauw scherm met een hele laptekst, niet de gebruikelijke windows blue screens. Nu stond de foutmelding: page-fault-inhomepaged-area.

Ik dacht dit is al zeker geen goed begin, omdat ik net een nieuwe LEGE computer heb gekregen alles clean geinstalleerd, dus kan ik het beter opnieuw installeren, dus ook gedaan.

f8 boot from cd-rom en dan windows xp menu. Formateren etc. maar tijdens het copieren van de benodigde setup bestanden die nodig zijn voor het installeren van windows krijg ik deze melding: kan HID.DLL niet vinden en nog een paar andere bestanden, omdat mij het niet verstandig lijkt om met een stuk of 10 files te skippen, want dan krijg je helemaal een brak systeem.

Dus ik weer opnieuw opstarten krijg ik nu de hele tijd deze melding:

HTLDR onbreekt (not found)

Wat houdt dit in? Ik weet het echt niet meer en ben nu gewoon pissig omdat mijn net nieuwe systeem gewoon niet werkt. (terug gaan naar de winkel heeft denk ik niet veel nut, omdat het hier om een software matige fout gaat (denk ik)

Mijn specs:

Amd 2000+
120 hd
512 mb
geforce 4
en nog andere dingen maar die zijn denk ik niet van belang.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

is het HTLDR of NTLDR
NTLDR is de command.com van XP zal ik maar zeggen.
en wat voor mobo heb je trouwens.

ik heb ongeveer een zelfde probleem meegemaakt bij het installeren van mijn duron 800, die gaf ook stop errors, FAT errors en page fouten.
bleek te liggen aan het mobo (ding at geen single sided mem).

dus vervang mem eens.

check verder de partitie eens (liefste eens opnieuw fdisken en daarna scandisk/surface). en kijk wat hij dan doet.

Verwijderd

Waarschijnlijk is het brak geheugen.

Verwijderd

eens met lomu heb dit ook al eens gehad :(
me schijnT redelijk te installen bij xp kwam ik ook vanwege onvindbare bestanden niet er doorheen :( :(
dimmetje vervangen draaien als een zonnetje B)

Verwijderd

hohhoooooo niet zo snel conclusies trekken., dat kost veel geld!

-effe overnieuw beginnen na format c: /q, want je heb nog bestanden staan op c zo te zien maar hij heeft de installatie onderbroken.....:

kan HID.DLL niet vinden en nog een paar andere bestanden, omdat mij het niet verstandig lijkt om met een stuk of 10 files te skippen, want dan krijg je helemaal een brak systeem.

Dus ik weer opnieuw opstarten krijg ik nu de hele tijd deze melding:

HTLDR onbreekt (not found)

-als je je OS-setup op een HD heb staan (BIJV. op d:) -probeer het 'es met de CD (wel cd-boot aanzetten in bios), misschien zijn de setup-bestanden corrupt...
-kijk of er geen IDE kabels scheefzitten
-druk het geheugen nog es aan
-als dat nie helpt kun je bv. het cmos clearen, als je dat niet kent : laat het de PC-boer doen of een tweak-friend!

easy on, hier kom je echt wel uit!
Succes! ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 00:44:
hohhoooooo niet zo snel conclusies trekken., dat kost veel geld!
ehhh, als geheugen brak is is dit de snelste manier om er achter te komen

tijd = geld, dus ik weet niet wanneer je nu goedkoper uit bent.

Verwijderd

tijd = geld

helemaal waar, maar de winkels zijn al dicht.
bovendien is dit nog steeds een TWEAK-forum :)

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
bedankt voor de reply, vandaag de pc naar de pc boer gebracht, die belt vanmiddag, omdat hij er ook niet uit kwam. Hij heeft het geheugen al vervangen, echt heel gek probleem dit

suggesties nog altijd welkom
Pagina: 1