Verwijderd

Topicstarter
Ik wou morgen graag een ben abbo afsluiten en ik zit te denken aan een samsung n620 of een nokia 3510, maar ik heb gehoord dat je alleen een abbo kunt afsluiten als je 18 jaar of ouder bent? en welke gsm is beter?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
De gsm die beter is kan je het beste voor jezelf bepalen door de voor en nadelen tegenoverelkaar te leggen en natuurlijk het uiterlijk wat je er zelf van vind.

En inderdaad, je moet 18 zijn om een abbo af te sluiten, je kan dit wel op je vaders of moeders naam neer zetten, maar hou er rekening mee dat providers dit niks voor niks doen ivm. onverantwoordelijk gedrag qua bellen van jongeren.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 14:39
bij vodafone moet je zelfs als je al 18 bent 200,-- voorschot betalen [gulden/euro, wete ik niet meer] of een ouder ieamnd zic verantwoordelijk laten stellen [handtekening]
duchtone is iig geen probleem als je 18+ bent

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bij Dutchtone mag je zelfs een abonnement op je eigen naam afsluiten als je 16 of 17 bent. Je ouders moeten dan wel een schriftelijke verklaring afgeven, waarin ze garant staan als je je rekening niet kan betalen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Als je je mama en/of pappa meeneemt komt het meestal wel goed geloof ik :) (dacht van wel ben al een paar jaar niet meer onder de 18 :P

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Triloxigen schreef op 14 augustus 2002 @ 22:57:
bij vodafone moet je zelfs als je al 18 bent 200,-- voorschot betalen [gulden/euro, wete ik niet meer] of een ouder ieamnd zic verantwoordelijk laten stellen
Wat is dat voor een raar gedoe? Iedereen die ouder dan 18 is kan gewoon een abonnement afsluiten en is daar zelf verantwoordelijk voor. Dat is nu juist typisch het kenmerk van meerderjarig zijn...

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:13

Smarron

The bend

Triloxigen schreef op 14 augustus 2002 @ 22:57:
bij vodafone moet je zelfs als je al 18 bent 200,-- voorschot betalen [gulden/euro, wete ik niet meer] of een ouder ieamnd zic verantwoordelijk laten stellen [handtekening]
duchtone is iig geen probleem als je 18+ bent
Waar heb je dat precies vandaan? En is dat alleen 18 jaar precies of ook als je bijv. 20 bent ?
haas schreef op 14 augustus 2002 @ 23:42:
Bij Dutchtone mag je zelfs een abonnement op je eigen naam afsluiten als je 16 of 17 bent. Je ouders moeten dan wel een schriftelijke verklaring afgeven, waarin ze garant staan als je je rekening niet kan betalen.
Precies, wordt normaal gesproken niet moeilijk over gedaan. Soms wel natuurlijk ... })

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Ik heb nu al mijn 3e abo bij Dutchtone en het werkt perfect :)
Abo staat op mijn naam, wordt van mijn rekening afgeschreven (dat is dan wel weer jammer :P) en een van mijn ouders heeft een briefje moeten schrijven like:
Hierbij machtig ik mijn zoon Frank voor het afsluiten van een Dutchtone allin abonnement. Indien hij het niet meer kan opbrengen sta ik garant voor eventuele kosten
... ofzoiets :)

Ik weet niet hoe andere providers dit regelen, maar bij D* werkt het perfect.

En even over de telefoon: kijk ook een naar de Ericsson T65, mooi ding, ongeveer zelfde prijsklasse als 3510 dacht ik :)

Afbeeldingslocatie: http://www.gsm.nl/gfx/Ericsson/bent65.jpg

Verwijderd

gaat er denk ik om dat minderjarige niet altijd genoeg geld hebben.

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 22:21:
gaat er denk ik om dat minderjarige niet altijd genoeg geld hebben.
Nope.

Het gaat erom dat minderjarigen niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor gemaakte kosten, daarom moet 1 van de ouders tekenen.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het is alleen wel jammer als je 17 bent, een goede baan of gewoon veel geld hebt, en je ouders lopen een paar termijnen van hun Wehkamp-rekening (ik noem maar iets) achter. Dan kom je niet in aanmerking voor een abonnement, omdat de creditcheck wordt uitgevoerd op naam van één van je ouders.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 16:25:
Ik heb nu al mijn 3e abo bij Dutchtone en het werkt perfect :)
Abo staat op mijn naam, wordt van mijn rekening afgeschreven (dat is dan wel weer jammer :P) en een van mijn ouders heeft een briefje moeten schrijven like:

[...]

... ofzoiets :)

Ik weet niet hoe andere providers dit regelen, maar bij D* werkt het perfect.

En even over de telefoon: kijk ook een naar de Ericsson T65, mooi ding, ongeveer zelfde prijsklasse als 3510 dacht ik :)

[afbeelding]
Echt een vette telefoontje ja! ik heb hem nu al enkele maanden ben echt zeer tevreden! :) heb een DutchTone 40 ( euro ) abbo :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Smarron

Smarron

The bend

haas schreef op 15 augustus 2002 @ 23:00:
Het is alleen wel jammer als je 17 bent, een goede baan of gewoon veel geld hebt, en je ouders lopen een paar termijnen van hun Wehkamp-rekening (ik noem maar iets) achter. Dan kom je niet in aanmerking voor een abonnement, omdat de creditcheck wordt uitgevoerd op naam van één van je ouders.
(kleine kick)

Het moet wel iets zwaarder dan dat zijn hoor. ;) Iedereen heeft tegenwoordig wel van die Wehkamp betalingen en in termijnen enzo. Net als rood staan, is heel normaal. Dat maakt noppes uit voor zo'n creditcheck.

Het zou wel erg lullig zijn als je daarvoor werd geweigerd. :z Dan zou zowat heel Nederland geen abo meer kunnen krijgen.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 21:55:
Ik wou morgen graag een ben abbo afsluiten en ik zit te denken aan een samsung n620 of een nokia 3510, maar ik heb gehoord dat je alleen een abbo kunt afsluiten als je 18 jaar of ouder bent? en welke gsm is beter?
Ik weet niet welk toestel beter is.... maar je kunt wel een abonnement aflsuiten onder de 18, maar dan moet 1 van je ouders meetekenen op het contract omdat je minderjarig bent. Als jij verder gewoon betaald is het geen probleem.... tenzij je ouders niet willen natuurlijk.

Maarten

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Ik had dit probleem ook met o2, maar ze weigerden me omdat ik nog maar 17 was, over 2 maanden ben ik 18, maar dat maakte niets uit zeiden ze :P

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 09:43:
Over 2 maanden ben ik 18, maar dat maakte niets uit zeiden ze :P
Tuurlijk, wat had je anders verwacht ?

Als er net iemand achter jou staat die over 4 maanden 18 is dan zegt hij van maar ja en ik hij enzo ...

Dan krijg je dus het hij wel en ik niet verhaal. Ze hebben gewoon de grens getrokken, plus dat er nog wettelijke dingen aanvast zitten maar dat is een ander verhaal.

Verwijderd

Weet ik ook wel daarom heb ik ook die smiley :P

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Smarron schreef op 15 augustus 2002 @ 22:29:
[...]

Nope.

Het gaat erom dat minderjarigen niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor gemaakte kosten, daarom moet 1 van de ouders tekenen.
Iets preciezer, het is niet helemaal duidelijk of minderjarigen zelfstandig GMS abo's kunnen afsluiten of dat daar toestemming van de wettelijk vertegenwoordiger voor nodig is (art. 1:234 BW). Is het in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk dat minderjarigen GSM abo's afsluiten?

Overigens zijn ouders niet gebonden aan het GSM abootje, ook niet door hun toestemming. Daarom zal een GSM aanbieder wellicht wat extra zekerheid willen voor de doekoes en daarom ook de ouders erbij willen betrekken als schuldenaar, bovenop de toestemming.

BIj meerderjarigen zullen meetekenende ouders puur fungeren als extra zekerheid voor de GSM aanbieder, aangezien hun toestemming al helemaal niet nodig is.

Verwijderd

haas schreef op 15 augustus 2002 @ 23:00:
Een 17 jarige verdient NOOIT goed geld. Daarbij komt dat je tot 18 financieel afhankelijk bent van je ouders. Als jij schulden maakt draaien je ouders ervoor op. Sterker nog, je mag helemaal geen contracten aangaan

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 17:51:
Een 17 jarige verdient NOOIT goed geld. Daarbij komt dat je tot 18 financieel afhankelijk bent van je ouders. Als jij schulden maakt draaien je ouders ervoor op. Sterker nog, je mag helemaal geen contracten aangaan
Inderdaad. En jongeren willen nogal eens meer geld uit willen geven dan dat ze hebben en waar moet het dan vandaan komen .. Juist, de ouders.

Pagina: 1