Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Wat is het verschil tussen D3D hardware T&L en D3D pure hardware T&L?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wil ik ook wel uns weten jah.... niet dat ik erg veel verschil merk in b.v. de Benchtool 3DMark2001SE :{

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verschil is heel makkelijk

hardware t&l is niet programmeerbaar
pure hardware t&l wel

welke kaarten hebben pure?

geforce3 en 4
ati 8500
matrox (die nieuwe)
sis exaber
dus alle kaarten die hardware matige directx 8 ondersteunen

Verwijderd

Nee, pure hardware wil volgens mij zeggen dat allee hardware wordt gebruikt, is er een functie die niet op de videokaart zit, dan wordt die niet afgespeelt, omdat die niet alleen (puur)op hardware gedraaid kan worden.

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:12

GG85

.......

Wat is het nu?

Verwijderd

gijsbert klinkt overtuigender :P.

Verwijderd

ben ermee eens met Gijsbert

[edit] Nee, pure hardware wil volgens mij zeggen dat allee hardware wordt gebruikt, is er een functie die niet op de videokaart zit, dan wordt die niet afgespeelt, omdat die niet alleen (puur)op hardware gedraaid kan worden.

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
ik haal met m'n geforce 4 zo'n 300 punten meer in 3dmark2001SE met pure hardware.. aangezien m'n processor maar 1000 mhz is, zal hij met pure hardware dus nog meer van de videokaart afhankelijk zijn.. zoek anders ff een compare link met iemand met een SNELLE processor, en kijk of die juyist meer hebben bij non-pure hardware.

Verwijderd

Net als boter en echte boter. Sommige mensen noemen margarine ook boter, maardat is het niet, dus is er weer ' echte boter' .

Hardware T&L en pure hardware T&L is het zelfde, maar GF2 kaarten heetten ook hardware T&L, maar dat was hardware compatible en was daarom nog steeds software T&L maar met hardware ondersteuning. Snapt U het nog ?

Dus Pure hardware T&L = 'Echte' boter en er zit geen spoortje plantenolie of softwarematig in. :)

"The Real McCoy"
Zuivere Scheerwol
24 Karaat goud.
enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee klopt niet

verschil is echt dat de t&l van een geforce2 niet verandert kon worden
de game ontwikkelaart moesten hun spellen programeren wat die kaart kon met die t&l

pure t&l is dus programmeerbaar
de game ontwikkelaal programmeer nu de kaart hoe hij het moet verwerken.

de gevens kan je vinden bij Nvidia zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
dat is toch met bijvoorbeeld met die advanced programmable pixel shader of niet? Op een gf2 is de chip niet te programeren maar op die niewe kaarten wel.

is op een gf2 dan eigenlijk geen pure te kiezen of wel? want dan zou deze uitspraak lulkoek zijn
Nee, pure hardware wil volgens mij zeggen dat allee hardware wordt gebruikt, is er een functie die niet op de videokaart zit, dan wordt die niet afgespeelt, omdat die niet alleen (puur)op hardware gedraaid kan worden.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 00:53:
nee klopt niet

verschil is echt dat de t&l van een geforce2 niet verandert kon worden
de game ontwikkelaart moesten hun spellen programeren wat die kaart kon met die t&l

pure t&l is dus programmeerbaar
de game ontwikkelaal programmeer nu de kaart hoe hij het moet verwerken.

de gevens kan je vinden bij Nvidia zelf
Dat vind ik dan toch hetzelfde, als je hardware het niet kan instellen, moet de software het doen.
Pagina: 1