Logitech wireless desktop loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
M'n vader heeft laatst een draadloze desktop van Logitech gekocht, zo'n muis en toetsenbord met 1 ontvanger. Daar zit een USB en PS2 stekker aan. Op volkomen illekeurige momenten slaat dat spul gewoon dood, terwijl de computer vrolijk verder gaat. Het enige wat dan helpt, is de computer opnieuw opstarten, helemaal uitzetten en weer aan, of soms is het zelfs nodig om de USB-stekker in een ander slot te steken.
Het gebeurt zowel metB als met PS2, en ook in de USB-hub in de monitor loopt hij vast.

Om helemaal uit te sluiten dat het aan z'n pc ligt heb ik toetsenbord, muis en ontvanger meegenomen naar eigen pc, daar aangesloten, en ook hier liep hij na anderhalve dag ofzo vast.

Geen flauw idee waar het aan ligt. Bij de winkel hebben ze hem getest, maar konden niks vinden, maar zij hebben hem er natuurlijk niet anderhalve dag laten draaien.

Iemand enig idee? Anders gaat het spul lekker terug. Wel jammer, want het werkte erg prettig.

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
paar vraagjes:
Zijn de batterijen nog ok?
staat de ontvanger dicht bij je CRT monitor of andere storingsbron?
Al geprobeerd om opnieuw te connecten (muis en kb -> ontvanger)?

• Gertjan

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
RiDo78 schreef op 14 augustus 2002 @ 22:01:
paar vraagjes:
Zijn de batterijen nog ok?
staat de ontvanger dicht bij je CRT monitor of andere storingsbron?
Al geprobeerd om opnieuw te connecten (muis en kb -> ontvanger)?
Batterijen zijn ok, ontvanger heeft bij mij direct onder de monitor gestaan, bij m'n vader zo'n 30 cm ervan af. Opnieuw connecten werkt af en toe in combinatie met een reboot. Dus pc resetten -> werkt ie niet, dan een paar keer op connect drukken en soms lukte het dan. Meestal moest echter de pc helemaal uit of USB-poort wisselen.

Verwijderd

Hmmm, het kan zijn dat één van je ps2 poorten gaar is. Of een simpele kabelbreuk in de Logitech set. Probeer m te ruilen eventueel, hopelijk ligt het aan die Logitech.

Wel vreemd, Logitech is toch vrij stabiel merk qua prestaties (zelf NOOIT problemen mee gehad...)

• Gertjan

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 23:56:
Hmmm, het kan zijn dat één van je ps2 poorten gaar is. Of een simpele kabelbreuk in de Logitech set. Probeer m te ruilen eventueel, hopelijk ligt het aan die Logitech.

Wel vreemd, Logitech is toch vrij stabiel merk qua prestaties (zelf NOOIT problemen mee gehad...)
PS2 gaar lijkt me sterk, omdat hij ook op USB gewoon vastloopt. Als vervanger voor dit draadloze spul heeft m'n vader een tijd een gewoon PS2 toetsenbord en muis gebruikt, en dat ging wel goed. Het enige waar het dus eigenlijk aan kon liggen was brakke USB-poorten. Maar omdat hij bij mijn eigen computer dus precies dezelfde gebreken vertoond, en ik 100% zeker weet dat mijn USB-poorten wel goed werken, kan het dus eigenlijk alleen aan Logitech liggen.

Terugbrengen dus...

Verwijderd

Software updaten ?

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Software?? voor een toetsenbord?

Een toetsenbord valt onder de standard-devices. Deze moeten altijd hetzelfde protocol handhaven. De software die je erbij krijgt is alleen om de extra toetsen te kunnen gebruiken, maar dan nog blijft de 'taal' die het toetsenbord gebruikt om met het systeem te communiceren gelijk. Voor de extra toetsen zijn alleen een paar extra 'woorden' bijgekomen die zonder software genegeerd worden.

Maar ik begin idd ook meer aan een defect produkt te denken. Al eens een andere ontvanger geprobeerd?

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Er zijn al meerdere topics geweest over dit setje.

Ik heb precies hetzelfde op de USB en omruilen helpt niet. Ook bij het omgeruilde setje bleef ik hetzelfde probleem houden op de USB.

Ik heb alles nu op de PS/2 aangesloten. En tot nu toe geen problemen. Maar ik wacht nog even af. Dit setje valt me eigenlijk zwaar tegen van Logitech.

Mijn hele log staat ook vol met fouten: zogenaamd bad firmware op het toetsenbord en een fout met polling van de PS/2 poort (terwijl er toen niks aangesloten was op de PS/2). De laatste fout is niet zo'n probleem, niks ergs. Maar die andere firmware fout vind ik raar.
Pagina: 1