Compaq voeding op normaal atx mobo?

Pagina: 1
Acties:

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46
Ik heb een compaq voeding liggen hier, ziet eruit als atx, maar ik krijg hem niet aan. Het is een 135 watt voeding. Als ik hem aansluit doet ie gewoon niks. Hij staat op 230 V en ik kan geen aan/uit knop op de voeding zelf vinden. Wat ik nu denk is dat het misschien weer zo'n geintje van compaq is en je bepaalde draden op de powerconnector moet verbinden om hem aan te zetten ofzo.

Kan ik deze voeding op een of andere manier toch als gewone standaard atx voeding gebruiken?

Of zou ie per ongeluk stuk zijn :?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

of is dit net zo'n voeding als die DElls ook wel eens willen gebruiken. Met een standaard ATX connector, maar waarbij de ground omgewisseld zijn met de draden waar spanning op staatn.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:43
Dell heeft ook geen 3.3V. Beetje lullig, ben je zo'n kutding aan't rewiren, heb je alle draadjes bijelkaar gevonden, mis je de 3.3V nog :r

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46
Welke moet ik dan rewiren :?

En hoe kan ik dat doen... Zonder soldeerbout als het kan...
Ik heb nog een rotte oude ATX voeding liggen om stukjes vanaf te slopen! :)

edit:
Ik heb zelfs 2 dode atx voedingen liggen om stukjes vanaf te slopen..

[edit2]Ohhh grr, ik haat compaq, die voeding is een paar millimeter groter dan een normale voeding en de atx powerkabel is veel te kort voor de machine waar ik hem in wou gebruiken :(. Compaq Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Exirion/pics/revpukey.gif :r [/edit2]

Verstuurd vanaf mijn Computer®