Ik vraag me even het een en ander af heh
, als je je proc overclocked d.m.v. de multiplier, dan wordt je cpu warmer (ook bij fsb, maar dat terwege), als je em goed koelt weer minder = stabieler. Als je dan een hele goeie cooling (extreme
) heb, kan je dan gewoon je multiplier van 11,5 naar 15 zetten ofzo? Is er niet sprake van een fysieke grens?
FSB clocken heeft z'n tekortkomingen, aangezien alles daar sneller door gaat en alles daarom warmer wordt (VGA, PCI-zooi, Mem) maar Multiplier is alleen CPU-gebonden.
Als je dan watercooling heb, is je MP dan zo ver te verhogen tot ie weer een beetje hoge temperatuur heb (let's say 55?) en loop je dan niet tegen een grens aan? In de FAQ staat, hoe hoger de temp hoe meer storingen. Als je de temp nou gewoon heeeel laag heb, kan je dus je MP enorm omhoog gooien, want FSB is wel grensgebonden, niet?
Misschien ben ik onduidelijk, maar dan moet je het even zeggen, en sorry voor de lange text
FSB clocken heeft z'n tekortkomingen, aangezien alles daar sneller door gaat en alles daarom warmer wordt (VGA, PCI-zooi, Mem) maar Multiplier is alleen CPU-gebonden.
Als je dan watercooling heb, is je MP dan zo ver te verhogen tot ie weer een beetje hoge temperatuur heb (let's say 55?) en loop je dan niet tegen een grens aan? In de FAQ staat, hoe hoger de temp hoe meer storingen. Als je de temp nou gewoon heeeel laag heb, kan je dus je MP enorm omhoog gooien, want FSB is wel grensgebonden, niet?
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.