Op veler verzoek team van verspreide krachten

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:14
DJKlungel, c001ju135 en ik zijn bezig om DPC Team Switch op te zetten.

De bedoeling is om een team op te richten om op veler verzoek (draadje DPC krachten spreiden) in te springen waar hulp nodig is.

Voor meer informatie kun je mailen naar DPC_Team_Switch@hotmail.com

[edit]
Ja ik heb de Faq gelezen daar staat :
Het is niet toegestaan dat je het DPC forum gebruikt om jouw subteam te profileren, noch om mensen te ronselen voor jouw subteam"
Dit team moet nog opgericht worden en valt hier dus mijns inziens niet onder
[/edit}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm...was er in 't verleden geen flex-team opgezet, met precies dezelfde gedachte, en waar is dat flex-team gebleven?

btw, wel een goed idee!!!!!

( vooral als RC5 afgelopen is, dan kunnen we de processor kracht netjes gaan verdelen over de andere projecten! )

[duivelsmurf leest andere topic]MarcyDarcy was me voor, en sprak ook al over het flex-team[/duivelsmurf leest andere topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:26

Jis

sweetdude schreef op 14 augustus 2002 @ 20:56:
[edit]
Ja ik heb de Faq gelezen daar staat :

[...]
Dit team moet nog opgericht worden en valt hier dus mijns inziens niet onder
[/edit}
Volgens de letter is het dan misschien niet verboden. Maar het is natuurlijk niet erg netjes om actief mensen bij collega-teams weg te trekken...

Als je nieuwe leden werft voor DPC met dit plan juicht iedereen dat uiteraard toe. Echter zal dat op het forum van DPC niet echt lukken gok ik :P

https://u24.gov.ua/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Het is niet de bedoeling om als Team_Switch in de top 10 van de projecten te komen maar op de plaatsen waar DPC:
- wat kracht te kort komt of
- een MF wil maken en de output hoog wil houden om het mider te laten opvallen of
- een plaatsje wil stijgen en net wat tekort komt of er grof overheen wil gaan.
Om op die punten wat extra kracht in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DPC flex = toch niet meer, maar als hun een team switch willen oprichten die van project naar project switched moeten hun dat toch zelf weten, zolang ze voor dpc grazen vindt ik het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je beter kunt wachten totdat er projecten zijn afgelopen. Dan zijn zijn er een hoop DPCers die niet meer weten wat ze willen doen.

Wat we met deze loslopende koeien kunnen doen is een rondleiding langs alle andere projecten. Zodat ze kunnen bekijken wat nou de leukste opvolger is.

Maar om dit te kunnen organiseren zul je van "goeiuh huizuh" moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 09:57
Je kunt beter nu het werkend hebben dan pas opstarten als het nodig is :) ... kan je vast alles goed maken en fouten eruit halen enzo :)
Lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ik vind het een goed idee. Eigenlijk zouden alle DPC-ers dat moeten doen (binnen hun beperkingen). Ik zal geen lid worden, maar ben wel van plan (doe ik nu al) om regelmatig van project te wisselen. 'Probleem' is dat voor alle projecten nog wel hulp nodig is. Dat is gemakkelijk te beredeneren.... :)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• JustMe
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Jullie kunnen met zijn drieen waarschijnlijk toch geen verschil maken bij een project waar DPC het moeilijk heeft. En nieuwe leden krijg je er ook amper bij. Zie DPC-flex (met de nadruk op ex). Sorry voor de negatieve reactie, maar het is niet waarschijnlijk dat zo'n team nu ineens wel goed van de grond zal komen.
Het concept is goed maar het werkt jammer genoeg niet.

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Mark83
JustMe_ schreef op 15 augustus 2002 @ 14:04:
Jullie kunnen met zijn drieen waarschijnlijk toch geen verschil maken bij een project waar DPC het moeilijk heeft. En nieuwe leden krijg je er ook amper bij. Zie DPC-flex (met de nadruk op ex). Sorry voor de negatieve reactie, maar het is niet waarschijnlijk dat zo'n team nu ineens wel goed van de grond zal komen.
Het concept is goed maar het werkt jammer genoeg niet.
We zijn ondertussen al met meer mensen, en bij de kleinere projecten kunnen wij zeker wel wat verschil maken. Jammer dat je er zo pessimistisch tegenover staat. Het verschil misschien met het Team Flex is dat we het nu met meerdere mensen proberen op te zetten, hierdoor voelen meer mensen zich direct erbij betrokken, en zullen ze misschien meer hun best doen voor nieuwe leden. Maarja, de tijd zal het leren :)

En het is vakantie, dus op dit moment tijd genoeg om te proberen wat leuks te maken :) ... mislukt het, jammer dan. Maar in ieder geval toch geprobeerd :)

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

^^^ Zo is het. Iedereen moet proberen op zijn manier een steentje bij te dragen. Respect :7

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Ik was destijds lid van DPC-flex (net als Justme) en ik kan dus zeggen dat het werven van extra leden niet zo makkelijk is als het lijkt. Dit geldt ook voor het switchen van project. Ten eerste zit je met het probleem dat je echt een verschil moet maken en daarvoor heb je veel leden/CPU-kracht nodig. Om dit bij elkaar te krijgen bleek in geval van DPC-flex een stuk moeilijker dan gedacht. Dit ook, omdat er heel wat "flexe" mensen lid zijn van een "gewoon" subteam en daarvoor niet in een apart subteam gaan zitten. Bovendien is het nodig zijn van hulp een erg rekbaar begrip en ook zeker een geval van discussie, want iedereen doet aan een bepaald project mee, omdat hij/zij vindt dat het om een bepaalde reden geholpen moet worden. En hoe lang blijf je een bepaald project helpen??? Slaat een project nl. niet echt aan, dan kun je er eeuwig blijven als flexteam.

Ik wens jullie zeker veel succes en ik vind het nog steeds een goede gedachte, maar ik heb mijn twijfels of het deze keer wel lukt. :P

• jeroon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:50
grom..zit ik net een heel mooi verhaal te tikken, gaat die ellendige Gizmooh een beetje net iets eerder precies hetzelfde lopen posten |:( :P

nou ja, succes iig, ik hoop dat jullie meer succes hebben als wij :)

http://www.donorofniet.nl/

• sweetdude
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 15:20:
Ik was destijds lid van DPC-flex (net als Justme) en ik kan dus zeggen dat het werven van extra leden niet zo makkelijk is als het lijkt. Dit geldt ook voor het switchen van project. Ten eerste zit je met het probleem dat je echt een verschil moet maken en daarvoor heb je veel leden/CPU-kracht nodig. Om dit bij elkaar te krijgen bleek in geval van DPC-flex een stuk moeilijker dan gedacht. Dit ook, omdat er heel wat "flexe" mensen lid zijn van een "gewoon" subteam en daarvoor niet in een apart subteam gaan zitten. Bovendien is het nodig zijn van hulp een erg rekbaar begrip en ook zeker een geval van discussie, want iedereen doet aan een bepaald project mee, omdat hij/zij vindt dat het om een bepaalde reden geholpen moet worden. En hoe lang blijf je een bepaald project helpen??? Slaat een project nl. niet echt aan, dan kun je er eeuwig blijven als flexteam.

Ik wens jullie zeker veel succes en ik vind het nog steeds een goede gedachte, maar ik heb mijn twijfels of het deze keer wel lukt. :P
Ik ben blij dat eindelijk zich een Flex member meld. Dus volgens jou is het probleem dat je geen/weinig nieuwe leden krijgt? Enige ideen hoe het precies is misgegaan? Ik ben van mening dat fouten geen 2de keer gemaakt hoeven te worden dus als je ideen/suggesties hebt laat ze aub weten.

Als je het nog steeds een goede gedachte vindt neem dan contact met ons op dit geld ook voor andere ((oud-)flex)leden ;)

• Tha_Snail
  • Laatst online: 11-09 20:28
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 15:20:

Second that :) Ik was destijds ook lid van DPC-flex (net als Gizmooh en Justme), we hadden idd het probleem dat we gewoonweg niet genoeg kracht en leden hadden. Bij de oprichting waren er een boel enthousiast, maar na verloop van tijd bleek alleen de harde kern over te blijven, een man of vijf. En daar trek je het niet meer mee om projecten op gang te helpen, we hebben ECCp geholpen zover we konden en Folding@Home een stevig duwtje gegeven mbv wat output en hitparades (Gizmooh destijds vooral :>). Er is veel gediscussieerd over DPC-flex, destijds, of het wel een echt subteam was of niet, enz. Er werd ons nog de mogelijkheid geboden het flex team opnieuw, officiëler op te richten, in samenwerking met de DPC-crew en mbv een mailinglist die de leden op de hoogte zou houden van nieuws, maar dit is door ik geloof interne problemen binnen DPC-flex niet doorgegaan. Het idee erachter, ach, ik vind het nog steeds leuk :) Al die nieuwe projecten, nieuwe clients, jezelf terugzien in de stats, het trekt mij nog steeds wel, dus er is nu een mailtje onderweg naar dat emailadres van jullie :P

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik ben dus de bedenker en oprichter van het oude DPC-flex subteam, en ik kan alleen maar onderschrijven wat mijn mede-(oud)-flexgenoten hier vertellen. In het begin ging het zoals gezegd vrij voortvarend, we hebben een tijdje geloof ik 15 leden gehad. Het grote nadeel is dat bijna iedereen al in een subteam zit, en je zult vooral mensen krijgen die nog niet zo lang bij DPC zitten, daarmee is het extra moeilijk omdat die nog geen ervaring hebben met het goed instellen van clients e.d.

Ik weet niet of de search het alweer goed doet, maar je zou eens kunnen zoeken op topictitel "DPC-crew vs DPC-flex" (oid) Daarin is destijds een vrij zware discussie gevoerd over het al dan niet reclame mogen maken voor het hulp subteampje. Wij mochten dit niet, dus ik denk dat jullie de confrontatie niet weer aan hoeven te gaan. Het grote knijppunt zit 'em in de regel dat je voor een subteam geen reclame mag gaan maken. Soms word dit wel een klein beetje door de vingers gezien, maar om genoeg mensen te trekken om verschil te kunnen maken bij een project is een redelijk grote campagne nodig, wat dus sommige mensen tegen het hoofd stoot, niet alleen de crew maar ook een aantal subteamleden dat zelf driftig wil assimileren en een flexteam als oneerlijke concurrent beschouwd, dat gebeurde vorig jaar iig.

Als jullie toch het project door willen zetten wil ik graag jullie bijstaan mocht dat nodig zijn, of als je meer wilt weten over het hoe en wat van
DPC-flex, ik hou dit topic nog wel ff in de gaten.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• DSmarty
  • Niet online
Mijn persoonlijke mening aangaande dit onderwerp is niet veranderd.

Ik vind nog steeds dat een dergelijk team niet privileges mag krijgen mbt andere interne groeperingen. (de so-called subteams)
DPC is voor een groot deel opgebouwd uit subteams, de reden waarom ik tegen dit gebeuren ben:
- Je trekt mensen weg bij subteams
- Subteams zien het als concurrentie
- Het is niet fair om van één soort subteam wel reclame toe te staan

Zie het als een soort van "oneerlijke concurrentie."

Natuurlijk staat het iedereen vrij om een subteam op te richten dat wil assisteren bij elk project dat hard hulp nodig heeft, maar doe dat dan niet ten koste van de huidige projecten die de mensen doen, maar zorg dat er meer mensen bij DPC komen, de beste oplossing for all scenarios :P

Kortom: Het klinkt goed, maar het past niet binnen DPC.

...my 2 eurocents (die niet als troll whatsoever bedoeld zijn)

• sweetdude
Hartelijk dank voor jullie meningen/ondersteuning daar hebben we in ieder geval wat aan.
DSmarty ik snap je punt best en heb er alle begrip voor we zullen wel de mensen die vragen stellen antwoorden en daarbijzullen we ons wel eens in de grijze zone moeten begeven met name in dit topic ik hoop ook dat je hier begrip voor hebt en al bij voorbaat mijn excuses. _/-\o_

Het is ook niet onze bedoeling om mensen bij al bestaande subteams weg te trekken. Maar het blijft de keuze van die mensen bij welk team ze willen gaan. We proberen daarom ook de promotie hier zoveel mogelijk weg te houden en deze zoveel mogelijk via e-mail of MSN te laten lopen.

e-mail: DPC_team_switch@hotmail.com

• DSmarty
  • Niet online
Iedereen is vrij om welk project/subteam dan ook te joinen, we leven in een vrij land :)

Maar ik wil niet zien dat er wordt "geronseld" middels gathering of tweakers.
Dat je mensen benadert om mee te doen, prima, maar doe dat wel bij mensen die niet reeds bij een subteam zitten en die niet hebben aangegeven dat ze interesse hebben. Ga vooral geen mass mailings versturen (heeft ook een averechts effect denk ik.)

Kortom: Succes ermee, mocht het daadwerkelijk lukken (op een fatsoenlijke wijze) dan is het een aanwinst voor DPC. }:O
Zoals al eerder gezegd: Het idee is prima, maar het dient zich wel binnen de "kaders" van het hele DPC gebeuren te voegen.

Just a friendly advice 8)

[ Voor 0% gewijzigd door DSmarty op 15-08-2002 21:41 . Reden: typo ]

Verwijderd

DSmarty schreef op 15 augustus 2002 @ 21:38:
Iedereen is vrij om welk project/subteam dan ook te joinen, we leven in een vrij land :)

Maar ik wil niet zien dat er wordt "geronseld" middels gathering of tweakers.
Dat je mensen benadert om mee te doen, prima, maar doe dat wel bij mensen die niet reeds bij een subteam zitten en die niet hebben aangegeven dat ze interesse hebben. Ga vooral geen mass mailings versturen (heeft ook een averechts effect denk ik.)

Kortom: Succes ermee, mocht het daadwerkelijk lukken (op een fatsoenlijke wijze) dan is het een aanwinst voor DPC. }:O
Zoals al eerder gezegd: Het idee is prima, maar het dient zich wel binnen de "kaders" van het hele DPC gebeuren te voegen.

Just a friendly advice 8)
Helemaal mee eens, het is ook niet de bedoelling om t.net/got als reclame medium te gebruiken, Het niet krijgen van nieuwe members, dat is afwachten, de problemen met het overzetten van iedereen, daar ben ik druk een oplossing voor aan het maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Gister 15 Augustus is het onwaarschijnlijke gebeurt. DPC_team_Switch is binnengekomen op positie #1 in de daily stats (nog niet overall, maar dat is ook niet ons doel).
http://145.94.192.103/d2o...m?mode=memov&project=d2ol
Ik wil hierbij alle teamleden bedanken die dit mogelijk hebben gemaakt om zo'n goede start te maken. (Uhhhh ... sjit ... ben opeens de FAQ vergeten ... (consumentenman ... mag dit???))

Voor alle mensen die geen vertrouwen hadden in dit soort teams ... nouw ... blijkbaar kunnen dit soort teams wel overleven (IK MAAK GEEN TEAM RECLAME!!!! :+ ...is in het algemeen bedoeld O-) ) ... Nu hopen dat het altijd zo kan gaan bij dit team :).

Keep up the good work, en als je zin hebt, vooral zo'n soort team joinen (WEER GEEN RECLAME!!! :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je 1 ding laten in t vervolg?
Ik weet dat niet mn zaken zijn, maar je bent wel veel aandacht aan het trekken voor jouw sub team door altijd "geen reclame" er bij te zetten.

Nu ik wens je iig veel suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 09:20:
Wil je 1 ding laten in t vervolg?
Ik weet dat niet mn zaken zijn, maar je bent wel veel aandacht aan het trekken voor jouw sub team door altijd "geen reclame" er bij te zetten.

Nu ik wens je iig veel suc6.
ok, ik zal daar mijn mond nu over houden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 19:20

Tao

DPC DE_KOMETEN

Volgens mij is er gewoon een hele simpele oplossing voor alle genoemde bezwaren: een eventueel Flex-team doet ALLEEN maar megaflushes.

De noodzaak voor welk project een duwtje nodig heeft, valt snel genoeg te bepalen (hihi, verzoeknummers indienen maar :) ), terwijl hooguit dan de 1e plaats op de daily stats door hen af en toe ingenomen kan worden. (Er van uitgaande tenminste dat er zich voldoende leden bij het team aansluiten.)

Dat zou geen probleem mogen zijn voor onze stats-hongerige DPCleden toch >:)
Het is immers een hele goede opsteker voor de total teamranking.
In termen van mr Spock: the needs of the many outweigh the needs of the few.

Daarnaast kan het eventueel ook aanlokkelijk zijn voor mensen die met meer projecten tegelijk mee willen doen, maar denken te weinig te kunnen betekenen.

En voor degenen die denken dat ik reclame loop te maken: nee, ik zal niet meedoen met een flexteam, want ik wil al m'n PC's inzetten voor de strijd tegen kanker.

Maar zoals eerder opgemerkt werd: voor allerlei bezwaren vallen wel oplossingen te bedenken. En als zo'n flexteam met een beetje omvang kan bewerkstelligen dat we bij meerdere projecten door kunnen stoten naar de top, dan lijkt me dat een prettige bijwerking van onze inspanningen.

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laten we eens proberen een oplossing te bedenken voor de mensen die niet aan het DPC willen meedoen, want de kracht moet vooral van buitenaf ontwikkeld worden toch?
dat geld voor alle subteams, en heel dpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Tao schreef op 16 augustus 2002 @ 18:00:
Volgens mij is er gewoon een hele simpele oplossing voor alle genoemde bezwaren: een eventueel Flex-team doet ALLEEN maar megaflushes.

De noodzaak voor welk project een duwtje nodig heeft, valt snel genoeg te bepalen (hihi, verzoeknummers indienen maar :) ), terwijl hooguit dan de 1e plaats op de daily stats door hen af en toe ingenomen kan worden. (Er van uitgaande tenminste dat er zich voldoende leden bij het team aansluiten.)

Dat zou geen probleem mogen zijn voor onze stats-hongerige DPCleden toch >:)
Het is immers een hele goede opsteker voor de total teamranking.
In termen van mr Spock: the needs of the many outweigh the needs of the few.

Daarnaast kan het eventueel ook aanlokkelijk zijn voor mensen die met meer projecten tegelijk mee willen doen, maar denken te weinig te kunnen betekenen.

En voor degenen die denken dat ik reclame loop te maken: nee, ik zal niet meedoen met een flexteam, want ik wil al m'n PC's inzetten voor de strijd tegen kanker.

Maar zoals eerder opgemerkt werd: voor allerlei bezwaren vallen wel oplossingen te bedenken. En als zo'n flexteam met een beetje omvang kan bewerkstelligen dat we bij meerdere projecten door kunnen stoten naar de top, dan lijkt me dat een prettige bijwerking van onze inspanningen.
DPC-flex heeft indertijd ook wel aan megaflushes gedaan, het nadeel daarvan is het feit dat je moet sparen voor een MF. Daarom kan je niet direct reageren als ergens hulp nodig is...

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Snail
  • Laatst online: 11-09 20:28
Inderdaad, een hoge daily output als hulp werkt natuurlijk een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Als je je als helpend team wil profileren moet je zeker niet gaan beginnen met MegaFlushes denk ik. Als je het dan evt organiseert als een weekje voor project A en dan een weekje voor Project B (dus een vaste periode) zie ik er nog wel iets in.

Verder is het een goed iets om mensen niet tegen de schenen te lopen schoppen (ook niet stiekum) Als je er echt iets blijvends van wil maken zul je goed je best moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
KoW schreef op 17 augustus 2002 @ 11:21:
Als je je als helpend team wil profileren moet je zeker niet gaan beginnen met MegaFlushes denk ik. Als je het dan evt organiseert als een weekje voor project A en dan een weekje voor Project B (dus een vaste periode) zie ik er nog wel iets in.

Verder is het een goed iets om mensen niet tegen de schenen te lopen schoppen (ook niet stiekum) Als je er echt iets blijvends van wil maken zul je goed je best moeten doen :)
De bedoeling is eigenlijk meer om naar een project te gaan waar hulp nodig is. Als doelstelling pakken we dan bijvoorbeeld DPC naar minimaal plaats x te helpen en die doelstelling moet binnen maximaal 1 maand gehaald worden.Bijvoorbeeld nu bij D2OL waar we bezig zijn is het de doelstelling om DPC op 1 te krijgen binnen een maand. Of dat lukt of niet lukt hou ik even in het midden.

We proberen zeker niemand bewust tegen de schenen te schoppen. We willen er zeker iets blijvends van maken en zijn dus ook nog altijd hard aan het werk om goed op te starten. Het enige wat ik kan zeggen is hou ons goed in de gaten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Probleem is alleen, waar is die hulp echt nodig. Daar is vast niet iedereen het over eens. Toch zeker niet als je clubje groter wordt. Zoals iets hoger in deze draad iemand al riep is D2OL al kat in't bakkie terwijl de Folding en Genome varianten wat lopen te sukkelen.

En, met een lange periode (jij noemt een maand) loop je ook het risico dat je leden zich aan het project gaan hechten. Ze vinden het dan zo leuk dat ze bij het project blijven, en teamwhatever laten voor wat het is.

Ook zal je duidelijk aan moeten geven wanneer er sprake is van hulp nodig hebben. Is dat als je de dagelijkse #1 niet meer haalt (RC5), wanneer je ook nog dreigt te worden ingehaald (ECCp), wanneer je laag in de ranking staat (SETI), wanneer je team dreigt te worden ingehaald, en je laag staat (D.Folding), of ....
Bij allemaal zijn voors en tegens te verzinnen. RC5 is kant in bakkie, en daar kunnen jullie ook weinig aan doen. ECCp houd het voorlopig nog een maandje uit, dus is nog niet een emergengy geval, en b.v. SETI groeit voorlopig ook nog wel; die hebben meer blijvende power voor later nodig.
Kortom, hier een gedegen discussie over binnen je subteamforum, en als je het algemeen houd kan het misschien zelfs op GoT, is een must denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
je hebt daar inderdaad een punt te pakken KoW.

*Dagelijks de nr1 halen is bij RC5 een project wat al gewonnen is wat betrefd de nr 1 overall positie daar kunnen we weinig tot geen verschil bij uitmaken zeker als je al niet meer ingehaald kunt worden.

*Dreigen ingehaald te worden is inderdaad een punt waar wij als team bij zouden kunnen springen ware het niet dat in het ECCp geval onze kracht te klein is en we dus geen tot weinig verschil kunnen maken. Als we groter zijn dan is dit natuurlijk een perfect voorbeeld om daar het verschil te gaan uitmaken.

*Laag in de ranking bij SETI ja dat is wel iets waar we een tijdje kunnen inspringen om hoger op de ranking te komen. Misschien binenkort al? Je argument dat je vaste leden nodig hebt kan bij ieder project gelden.

En de andere projecten ja om even wat extra power op een project te zetten daar zijn we voor. Dat leden aan een project gaan hechten ja dat kan wij hopen niet dat het gebeurd de leden weten al van het begin dat er om de zoveel tijd geswitched gaat worden naar een ander project.

Dit kan ook in ons voordeel werken dat er veel nieuwe mensen even project hopping gaan doen om zich te orienteren. Hier profiteren andere teams van die uiteindelijk ervaren mensen krijgen. De discussie welk project en welke doelstelling wordt al gevoerd. Ze zal op het moment als we een eigen forum hebben daar plaats vinden en ik hoop zelfs dat deze ook gedeeltelijk hier kan plaats vinden. Mits de andere teams/DPCleden het goedvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^^^^^ Helemaal mee eens (BEIDE BERICHTEN HIERBOVEN)

Ik ben ook van mening dat er te veel projecten zijn waar ze hard hulp nodig hebben om hier een duidelijke uitspraak over te kunnen doen. We zullen dus zelf een keuze moeten maken uit een aantal projecten waar wij als team een rol van betekenis kunnen hebben.

Daarnaast moet binnen het team ook iedereen achter de genomen keuze moeten staan. Je bent met een groep mensen. Mensen hebben de vervelende neiging om het (lang niet altijd) met een ander eens te zijn. Binnen een grotere groep is het bijna onmogelijk om tot een unanieme beslissing te komen. De minderheid zal dus het onderspit delven, en moet de meerderheid volgen. Daar moet je natuurlijk tegen kunnen, anders is een switch team gedoomd te mislukken.

Ik heb iig beloten mijn steentje bij te dragen. Vond het al erg jammer dat DPC_Flex het niet heeft gehaald, had toen eigenlijk al mee willen doen, maar waren net in een strijd met de KWSN verwikkeld :)

De toekomst zal uitwijzen of we het redden of niet...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2002 18:20 . Reden: Was die Sweetdude me weer voor ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

*zucht* :P

Ik zal jullie nog 1 tip geven, dan moeten jullie het zelf verder maar uitzoeken :)

Ga beginnende projecten doen, projecten waar DPC net instapt, of simpelweg nieuwe projecten. Toendertijd hebben we Folding@home aardig kunnnen helpen met dpc-flex, later zijn we eccp gaan doen, daar zijn we uiteindelijk op doodgebloed omdat we te weinig verschil maken. Zorg er iig voor dat je een eigen chatkanaal hebt en liefst ook een eigen forumpje. Wij hadden dat ook, en hield toch ons enkele maanden bij elkaar. Creeer als het ware een kleine community, waar anderen ook deel van uit willen maken. Pas wel op dat je er geen publiekelijke reclame voor gaat maken, nogmaals dat wordt _niet_ gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Het idee van dit Team Switch lijkt mij erg leuk.

Je hoeft natuurlijk ook niet van team te gaan veranderen lijkt me De meeste DPC'ers hebben volgens mij meerdere PC's met }:O }:O draaien.
Dan kan je bijvoorbeeld een PC laten meewerken voor het Team Switch.
Van mij mag een alvast een PC hebben :) de CPU tijd dan

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Hartelijk dank voor de tip we zijn er al druk mee bezig m.m

-Marshal-
Als je wil mee doen stuur even een mailtje naar DPC_team_switch@hotmail.com
(dit adres geld ook voor andere belangstellende O-))
-Marshal- schreef op 17 augustus 2002 @ 22:41:

Je hoeft natuurlijk ook niet van team te gaan veranderen lijkt me De meeste DPC'ers hebben volgens mij meerdere PC's met }:O }:O draaien.
Wij hopen dat er meer mensen teams zijn die je mening delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Marshal- schreef op 17 augustus 2002 @ 22:41:

Prima idee Marshal !

Heb ik inderdaad ook gedaan, ik had ongeveer 15 pc's op G@H draaien, daarvan staan er nu twee te draaien voor het nieuwe doel :7

De rest blijft op g@h, want dat geef ik niet op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Als het Team Switch nu niet als team flusht maar alleen als leden onderling die afspreken bij welk project ze flushen, dan is er ook totaal geen subteam reclame en zouden topics als deze dus ook met alle gemak vandien in het forum geplaatst kunnen worden.
Het voordeel wat dit dus opleverd is dat er meer mensen bepaalde projecten kunnen helpen waar dat nodig is, dan wel onder hun eigen naam aangezien de stats voor diverse users belangrijk blijven.
Concreet gezien word het dan niet Team Switch maar meer het orgaan Switch waar in weergegeven word tot welk project de users die zich hieraan verbonden hebben kunnen wenden. Hierdoor zal het ook niet "als zijnde flex" als subteam betiteld worden en dus meer populariteit kunnen vergaren binnen het forum.
Het idee switch/flex uitdragen is namelijk het belangrijkste niet de manier waarop het uitgevoerd word in de stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Dat is inderdaad een mogelijkheid maar daar hebben we niet voor gekozen omdat je nu kunt zien dat DPC Team Switch aan het helpen is en voor de leden is het leuk om te zien dat het team het goed doet in de daylies. Tevens houden we de stats goed bij voor de leden. Maar het grote voordeel is je zit waar de actie is in de stats zeker als je je tot doel steld om DPC op plaats x te krijgen dan is het soms verekte spannend of het lukt of niet lukt. Dit weet iedereen hoe spannend het kan zijn als je al weken gespaard hebt om eidelijk ARS, BIO,enz... in te halen.
Pagina: 1