Weet iemand waar ik een kabel kan kopen van scart naar vga? Ik heb schema 's gezien om het zelf te solderen, maar ik heb liever een officiele kabel.
waar heb je die schema's gezien dan ?
IP Rocks
Hmm ...Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 21:38:
gewoon ff bij google zoeken op scart+vga+kabel en dan 1 van die duitse site kiezen
zo gemakkelijk isdat nog niet
van CGA naar scart kan wel dmv een paar transistortjes
maar van VGA naar scart kun je wel shaken zonder een behoorlijke brok electronica
Lijkt me moeilijk inderdaad.
Waarom zijn er anders videokaarten met tv-out?
Als het met een kabeltje kon deden ze dat wel
Hoewel het bij Matrox kaarten wel kan. Maar daar zal ook wel wat speciale zut op de kaart zitten, want die kabeltjes (VGA -> S-video) werken alleen met die kaarten.
Waarom zijn er anders videokaarten met tv-out?
Als het met een kabeltje kon deden ze dat wel
Hoewel het bij Matrox kaarten wel kan. Maar daar zal ook wel wat speciale zut op de kaart zitten, want die kabeltjes (VGA -> S-video) werken alleen met die kaarten.
Matrox had volgens mij op de pin-out ook het tv-signaal zitten, maar er zat wel een tv-out encoder chip op de kaart dacht ik.
Maar topic-starter vroeg van scart naar vga...
Maar topic-starter vroeg van scart naar vga...
Wel eens gezien op een pc beurs jah, een duitse handelaar. Maar ze werken alleen op Matrox kaarten hoor!
Verwijderd
het kan heel makkelijk van scart naar vga (alleen lage res en lage refresh) op voorwaarde dat je scart natuurlijk rgb is een geen s-video maar jhe zal hem echt zelf moeten maken hoor
dit is trouwens helemaal niet moeilijk
gewoon een paar dingen aan elkaar vast draaien en dan tape erom en als je kunt solderen aan elkaar solderen of iemand anders laten solderen om storingen te voorkomen
maar het kan dus wel alleen van VGA naar scart is veel moeilijker dan heb je wat meer nodig maar dat werkt ook goed
dit is trouwens helemaal niet moeilijk
gewoon een paar dingen aan elkaar vast draaien en dan tape erom en als je kunt solderen aan elkaar solderen of iemand anders laten solderen om storingen te voorkomen
maar het kan dus wel alleen van VGA naar scart is veel moeilijker dan heb je wat meer nodig maar dat werkt ook goed
Verwijderd
jij wil dus je video op je monitor aansluiten als ik het goed begrijp?
Is dat niet het geval, en wil je van vga naar scart, moet je een Xcard gebruiken, zit een scart connector bij
Is dat niet het geval, en wil je van vga naar scart, moet je een Xcard gebruiken, zit een scart connector bij
Verwijderd
Waarom gebruik je de tv-out niet? De meeste kaarten hebben tegenwoordig toch wel een tv-out of niet? Krijg je nog beter beeld ook vanwege de ingebouwde 2-traps filter (zit meestal niet op de meeste Nvidia kaarten (die filter dus, niet de tv-out))
het moet dus andersomVerwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 13:30:
Waarom gebruik je de tv-out niet? De meeste kaarten hebben tegenwoordig toch wel een tv-out of niet? Krijg je nog beter beeld ook vanwege de ingebouwde 2-traps filter (zit meestal niet op de meeste Nvidia kaarten (die filter dus, niet de tv-out))
Ik wil graag een dvd speler aansluiten op een lcd scherm. Daarvoor zoek ik zoiets. Ik heb wel converters gezien die het kunnen, alleen die zijn aardig prijzig.
Verwijderd
[n00b mode]
waarom zou het niet kunnen eigenlijk , vga naar scart?Een pc maakt immer zelf een beeldsignaal aan.Je moet je computer toch ook de opdracht kunnen geven een ander beeldsignaal te geven door middel van een proggie of zo?Data wordt ingelezen en naar de videokaart verzonden.Als je de data die daarnaar binnen gaat nu gewoon zo aanpast dat er door de Videokaart een s-video signaal van gemaakt wordt is het toch goed.ben niet zo bekend met de fysieke opzet van een videokaart dus kan iemand me vertellen waarom dit niet zou kunnen?
[n00b mode uit]
waarom zou het niet kunnen eigenlijk , vga naar scart?Een pc maakt immer zelf een beeldsignaal aan.Je moet je computer toch ook de opdracht kunnen geven een ander beeldsignaal te geven door middel van een proggie of zo?Data wordt ingelezen en naar de videokaart verzonden.Als je de data die daarnaar binnen gaat nu gewoon zo aanpast dat er door de Videokaart een s-video signaal van gemaakt wordt is het toch goed.ben niet zo bekend met de fysieke opzet van een videokaart dus kan iemand me vertellen waarom dit niet zou kunnen?
[n00b mode uit]
PreciesVerwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 16:39:
Ik wil graag een dvd speler aansluiten op een lcd scherm. Daarvoor zoek ik zoiets. Ik heb wel converters gezien die het kunnen, alleen die zijn aardig prijzig.
met een simpele kabel gaat het je niet lukken
andere timings andere signaal nivieau's andere synchronisatie enz enz enzVerwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 17:03:
[n00b mode]
[n00b mode uit]
en een video plank kun je niet zo aansturen dat ie andere signalen gaat produceren
Misschien heb je hier iets aan:
http://utopia.knoware.nl/...on/Engineering/SCART.html
http://utopia.knoware.nl/...on/Engineering/SCART.html
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
ik had 5 jaar geleden nog een kastje gekocht daarvoor 300 piekies (140 eur ofzo
iemand die weet of elke video RGB out heeft ?
ik heb namelijk nog zo'n PS-one LCD , achteraf bleek dat het ding enkel gebruik maakte van het rgb signaal en bij velleman kost zon ding (pal -> RGB converter) +- 125 euro
ik heb namelijk nog zo'n PS-one LCD , achteraf bleek dat het ding enkel gebruik maakte van het rgb signaal en bij velleman kost zon ding (pal -> RGB converter) +- 125 euro
Je kan ook tv kaartje van euro of 50 in je computer stoppen, maar dan moet natuurlijk je computer aanstaan om dvd'tje te kijken
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Verwijderd
rgb heeft haast iedere video wel composite meeste ook wel s-video aleen niet die hebben alleen de "betere"
Pagina: 1