Minidisc opnemen.. klein dilemma.

Pagina: 1
Acties:

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Ik heb de sharp MD-MT190 MD.. er zaten 2 kabeltjes bij.
1 optische glasvezelkabel en een kabel met 2 tulp stekkertjes aan 1 kant en een jackin(?) voor in de minidisc.
Opnemen doe ik 't liefst via m'n pc maar dan heb ik dus of een andere kabel nodig om op te nemen. (Zodat ik direct van geluidskaart op minidisc kan).
Alleen dan is 't nog steeds analoog en hou ik hoorbare ruis..lijkt me.
Is het nu verstandig om mijn SBlive5.1 te vervangen door bijvoorbeeld een Terratic die wel optical out heeft? Is wel een beetje jammer, want ik heb m'n Sblive in combinatie met de inspire 5300 set gekocht. Misschien eventueel een goedkope andere geluidskaart ernaast prikken met optical out? Of is dat dan een slechte kwaliteit optical out? Kan iemand me op weg helpen?

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Is inderdaad zonde om iets digitaals om te zetten in analoog en daarna weer naar digitaal ... een X-fire bijvoorbeeld lijkt me een prima optie, je kunt je live altijd nog redelijk goed verkopen. Twee kaartjes gaat problemen geven ( bij mij ging het niet lekker iig... ) :)

Ad Astra Per Aspera

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:47
neem je toch een kabel met een 2 jacks?

-<==-------------==>-

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Tobias
  • Laatst online: 18:58
er zijn ook van die uitbreidingen voor de live!-kaart. Hoon maakt die dingen. Zo kan je een optische out creeeren naast je live! http://www.hoontech.nl

Ook kan je bij conrad onderdelen bestellen en zon ding zelf maken. Maar volgens mij zijn die ook in z'n geheel daar te koop. www.conrad.nl

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• RedruM
Maar is analoog opnemen niet goed genoeg voor een portable MD?.. met oordoppies heb je in principe toch al minder geluid.
Vind 't een beetje kut om m'n trouwe Sblive weg te doen voor m'n MD.
Ik heb nu dus gewoon opgenomen dmv de tulp stekkers in m'n inspire subwoover te douwen (in de front speaker uitgangen) alleen dat gaat niet helemaal lekker..
Wat zou zo'n analoog kabeltje tussen geluidskaart en md kosten?

• RedruM
Tobias schreef op 14 augustus 2002 @ 20:19:
er zijn ook van die uitbreidingen voor de live!-kaart. Hoon maakt die dingen. Zo kan je een optische out creeeren naast je live! http://www.hoontech.nl

Ook kan je bij conrad onderdelen bestellen en zon ding zelf maken. Maar volgens mij zijn die ook in z'n geheel daar te koop. www.conrad.nl
Ja, die converter heb ik van conrad gezien, maar de reacties zijn nogal verschillend hierover. Die zet toch de coaxiale digitale uitgang van de sblive om in een optische digitale uitgang?

• Tobias
Ik heb alleen gehoord van die converter, maar ik heb net gezocht op conrad.nl, maar ik kan echt niets vinden.

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• RedruM
Tobias schreef op 14 augustus 2002 @ 20:33:
Ik heb alleen gehoord van die converter, maar ik heb net gezocht op conrad.nl, maar ik kan echt niets vinden.
zoek es op nummer 116726-24

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:47

tozzke

aka tozzert

een kabeltje van jack naar jack kost geen drol, het is analoog.... maar geloof me.. als je een beetje kwaliteit kabeltje hebt, en kaart.... kan er weinig mis gaan
Ik heb zelf ook een MD-speler, zowel portable als stand alone, maar ik doe het altijd via de analoge weg (md <---> md doe ik wel optisch). Het klinkt echt nog wel goed, en aangezien mp3 toch niet super klinkt (volgens de audiofielen), maakt dat analoge signaal niet uit

• Tobias
<quote>116726-24</quote> Dat klopt ja, ik heb blijkbaar niet goed gezocht. :x

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
RedruM schreef op 14 augustus 2002 @ 20:19:
Maar is analoog opnemen niet goed genoeg voor een portable MD?.. met oordoppies heb je in principe toch al minder geluid.
Vind 't een beetje kut om m'n trouwe Sblive weg te doen voor m'n MD.
Ik heb nu dus gewoon opgenomen dmv de tulp stekkers in m'n inspire subwoover te douwen (in de front speaker uitgangen) alleen dat gaat niet helemaal lekker..
Wat zou zo'n analoog kabeltje tussen geluidskaart en md kosten?
Ik neem altijd analoog op. Maar dat zul je niet eens merken.

Ik neem mijn platen altijd van analoog op naar de computer.
Soms neem ik het op op MD, en dat is dus hetzelfde effect. Gaat er ook analoog in. Maar klint perfect.

Verwijderd

of tik een guillemot maxi sound fortissimo op de kop. prima digital line-out. Stond er eentje in het "Wie kan deze hardware nog gebruiken" topic dacht ik

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:06

Sharky

Skamn Dippy!

koop gewoon zo'n breakout box, heb ik ook gedaan (na jah, overgekocht van m'n broer) heb je er gelijk stuk of 4 in- en uitgangen bij en dan kun je vervolgens doen wat je wilt...\

edit:
nu neem ik dus ook optisch op op mijn sony portable recordeer

This too shall pass

Pagina: 1