[XP] Windows Update doet het niet

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Scan for updates.... binnen een halve seconde istie klaar. "No updates found".

De laatste update die ik geinstalleerd heb was Windows.NET sp1. Aangezien Windows.NET sp2 er al is, zou ik deze al moeten zien. Het gekke is dus dat ie al 2 weken geen nieuwe updates vindt.

Op "Windows Update history" kun je ook niet klikken wat normaal wel moet kunnen. Iemand enig idee hoe dit kan & verholpen kan worden :?

Verwijderd

heb je de illegale xp? heb je je serial gedeeld met iemand? zoja dan hebben zij jouw updates binnengehaald

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 20:05:
heb je de illegale xp? heb je je serial gedeeld met iemand? zoja dan hebben zij jouw updates binnengehaald
De serial die ik heb is waarschijnlijk niet gedeeld. More tips :?

Verwijderd

dan is er waarschijnlijk iemand die jouw serial echt heeft gebruikt

Verwijderd

Jeeh, kut voor je.... Als je betaald zou hebben voor je software had hier een fatsoenlijk antwoord hebben gestaan. Maar ja....

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 20:14:
Jeeh, kut voor je.... Als je betaald zou hebben voor je software had hier een fatsoenlijk antwoord hebben gestaan. Maar ja....
Gelukkig ben jij perfect :Z.

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:48

The Deaken

Nexus

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 20:14:
Waar zegt hij dan dat hij niet betaald heeft voor zijn software?? :? :?

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 20:10:
dan is er waarschijnlijk iemand die jouw serial echt heeft gebruikt
dit vind ik ook een beetje onterechte opmerking, mijn vermoeden gaat ook uit naar een illegale windows XP, maar dit is aan willem om duidelijk te maken. En als hij geen licensie heeft heeft hij iig een antwoord op zijn vraag

• dr snuggles
  • Niet online
FF ontopic svp.

Wie weet waarom Windows Update het bij mij niet doet :?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 12:20

Pogostokje

* twiet *

Waar zegt hij dan dat hij niet betaald heeft voor zijn software??
Dat hoeft hij niet letterlijk te zeggen. Ik denk dat als het wel zo was hij het wel had neergezet hier. Het is namelijk hele relevante informatie voor windows update. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 12:20

Pogostokje

* twiet *

[Wie weet waarom Windows Update het bij mij niet doet :?
Auw. :)

Waarom? Omdat je serial waarschijnlijk niet deugt?

Dus tenzij je nu zegt (zonder te liegen :))dat je een legale serial hebt die onmogelijk door iemand anders gebruikt kan zijn, denk ik dat je geen verder antwoord hier op krijgt.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• dr snuggles
  • Niet online
Ik begrijp 2 dingen niet.

1) Als microsoft serials blockt, dan is dit heel waarschijnlijk de devilsown serial. Die gebruik ik niet. Bovendien zouden er erg veel mensen last van hebben als deze serial geblocked werd en ik heb ook niks kunnen vinden over geblockte serials in de search. Bovendien zouden serials "misschien" geblocked gaan worden in XP SP1. Die heb ik nog niet. Dus ik ga er nu gewoon vanuit dat de serial geen moer uit maakt.

2) Hypotetisch, stel, mijn versie is illegaal. Ik zit hier niet op de microsoft helpdesk, dus waarom zou deze vraag dan opeens niet beantwoord worden :? In de faq staat hier niets over (of ik kan niet zoeken). Om de 1 of andere reden moet ik hier altijd denken aan een bijbel verhaal (ook al geloof ik bijna niet).

Een persoon had iets gedaan wat niet goed was en zou gestenigd worden. Jezus zei toen dan enkelt de persoon die niets fouts had gedaan in zijn leven een steen mocht oprapen en deze gooien. Niemand gooiden een steen. Hier zijn er dus wel degelijk mensen die een steen gooien. Snap je?

Verwijderd

Product en besturingssysteem "windows XP" op : http://www.microsoft.com/...h.asp?LangID=4&LangDIR=NL

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-09 17:28

boesOne

meuh

Mooie workaround...

Ik gebruik de devilsown serial en win update doet het gewoon..
M$ heeft de serial nog niet gedisabled.. dus winupdate zou het gewoon mpeten doen..
Hoe checkt ie eigenlijk op geinstalleerde componenten .. gaat dat met activeX.. Jscript... ?
Check eens tools/inet options/advanced..of er niet iets is afgevinkt..

[ Voor 0% gewijzigd door boesOne op 14-08-2002 21:06 . Reden: en weer een tiepo ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

wwillem wijzigde dit bericht 14-08-2002 20:15
Na mijn bericht, er stond iets meer....maar als je een legale versie hebt bel je toch gewoon even met Microsoft?

You make a mistake if you see what we do as merely political

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:15

tozzke

aka tozzert

probeer anders via deze link je updates binnen te krijgen:

http://v4.windowsupdate.m...efault.asp?corporate=true

misschien dat dat wel lukt

• pleuris
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 16:44
ik had dit ook met windows 2000...bleek een stomme squid caching proxy het probleem te zijn....

• dr snuggles
  • Niet online
-boesOne- schreef op 14 augustus 2002 @ 21:04:
[...]

Mooie workaround...

Ik gebruik de devilsown serial en win update doet het gewoon..
M$ heeft de serial nog niet gedisabled.. dus winupdate zou het gewoon mpeten doen..
Hoe checkt ie eigenlijk op geinstalleerde componenten .. gaat dat met activeX.. Jscript... ?
Check eens tools/inet options/advanced..of er niet iets is afgevinkt..
Geen bijzondere dingen disabled.
Tozzman schreef op 14 augustus 2002 @ 21:14:
probeer anders via deze link je updates binnen te krijgen:

misschien dat dat wel lukt
Nee helaas. Ook niet met nl weggehaald (ik heb de uk version).

Misschien zou pleuris zo vriendelijk willen zijn om uit te leggen wat squid caching proxy is en wat zijn oplossing was?

Verder wil ik 5371 suc6 toewensen in zijn verdere leven. Veel vrienden zul je niet maken.

Verwijderd

:z

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

check jij je mail maar eens.

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

ik had dit ook met windows 2000...bleek een stomme squid caching proxy het probleem te zijn....
Ik zou dit ook wel willen weten. Mijn windowsupdate werkt dus niet. Maar het automatisch downloaden van updates + dan het handmatig installeren lukt wel perfect.
De vraag is nu, hoe kan dit?

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Devilsown ea minder legale versies van XP gebruiken allemaal een standaard MSDN serial.... Zou MS zo dom zijn op die te blocken???

Tevens wordt er tijdens het zoeken naar updates gezegt dat er geen informatie word verzonden naar microsoft (wat waar is omdat mijn firewall vroeg of die dat mocht doen en ik nee zei :P)

Dus legaal / minder legaal is nvt ;)

misschien werken deze beter met een engelse :)

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

• dr snuggles
  • Niet online
Als je uit de link http://v4.windowsupdate.m...efault.asp?corporate=true het stukje "us" weghaalt, krijg ik de standaard windows update. Deze doet het dus niet.

Ik ben blij dat ik iig niet de enige ben. Dan komt er sneller een oplossing.

Bedankt voor alle replies (behalve van 1 persoon, maar dat hoef ik niet uit te leggen). Ik ga nog even verder met de zoektocht naar de oplossing.

• dr snuggles
  • Niet online
Een week later heb ik de oplossing gevonden door eens in de windows update log te kijken (ik wist geen eens dat die bestond). Daar stond Error 0x800C0008. Even in de windows knowledge base rondgeneust en dit gevonden:
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q302820

Je moet in internet Explorer dus een taal defineren (in mijn geval english-US).

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Klik in internet explorer op EXTRA, INTERNET OPTIES, Ga naar tabblad beveiliging, selecteer Vertrouwde sites en voeg http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp bij aan de site, Vink het vinkje UIT om geen foutmelding te hebben.

Voila, Sluit venster, klik op windowsupdate in Extra, of in startmenu en de 0% wordt snel gevolgt door 25% en doet door!! :)
Pagina: 1